2016-02-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sub4u
Vem fan är naiv? Tror du att SÄPO skulle gå ut o berätta om vad han gjort? Lätt att få tag i nya informatörer i fortsättning då tror du?

Det är just pga hans historia jag inte tror ETT SKIT på nåt som kommer ur han.. han skulle inte berättat detta om han inte haft något att vinna på det!!

Säpo förnekar så klart det hela. För övrigt tror jag att jan blivitt avslöjad helt enkelt och väljer att gå ut själv innan någon annan gör det. För övrigt var det väll någon annan vänsternisse som gick ut och berättade om sin tid som informatör för några år sedan.

Hittade programet UG
https://youtu.be/Uf83xnYANLg
Senast redigerad av garderobsnazist 2016-02-29 kl. 17:28.
Citera
2016-02-29, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Min gissning är att hans "tillgänglig till 14:30" på Twitter innebär att han flyger 14:30 för att kunna befinna sig på behörigt avstånd från tidigare vänner.
Ilskan lär vara jättestor.
Heh, jag tänkte EXAKT samma sak när jag läste hans tweet. 14.30 är då han måste sticka för att inte missa flyget till Bangkok. Han lär inte dyka upp på jobb imorgon.
Citera
2016-02-29, 17:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur naiv är du? alla som vet något om den här killen vet att har en historia av såväl våldskriminalitet, som bedrägeri och perversioner. säpo har förmodligen lådvis med hållhakar på honom, saker som inte bara är "att förneka"

att han haft jobb på säpo, jobbat för säpo eller vad du nu skrev i ditt första inlägg är det över huvud taget inte tal om. han är en golare bara. och de han golat ner har förmodligen varit andra idioter på vänsterkanten

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
herregud. för att klargöra: han har inte jobbat åt säpo, han har med största sannolikhet inte lämnat uppgifter mot betalning, han har knappast varit frivillig informatör. det är det väl inte någon som tror? mest troligt har den lille fjollan golat på andra vänsterextremister för att slippa kåken, eller av andra skäl som är mer piska än morot.

Var det han som misstänktes för mordbrand på en lokalpolitiker i Linköping i början av 2000-talet?
Det vore intressant att veta vad SÄPO har för hävstång på honom. Vad kan de hota/locka med som gör att en våldsbenägen vänsterextremist sviker sina "vänner"?

Jag håller med dig. Inte sannolikt att han varit anställd av SÄPO utan informatör/tjallare. Om det stämmer eller om det finns någon sanning i det känns det kanske bortkastat för honom att pensionsspara?

Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Enligt SÄPO 2013:
http://www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-kommer-fran-vanster/

Nynazister utgör ett hot, liksom våldsbejakande islamister som varit på jihadresor i Syrien och Somalia. Men värst är hotet från de ”autonoma miljöerna”.

– Majoriteten av de fall av otillåten påverkan som Säkerhetspolisen känner till kommer från de autonoma miljöerna, säger Ahn-Za Hagström, chefsanalytiker på Säpos författningsskydd.

... men inte 2015 då SÄPO uppdaterade sin analys och knuffade ner vänsterstollarna till andraplatsen:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6098603

.................
Kristdemokraternas ungdomsförbund hängde på SÄPOS analys samma år och bekräftade att islamismen är det största hotet:

http://www.expressen.se/debatt/islamismen-ar-storsta-hotet-mot-demokratin/

Jimmie Åkesson drog samma slutsats redan 2009:
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article12049791.ab

Hursomhelst, så var den autonoma vänstern fram till 2013 det största hotet enligt SÄPO men har sedan dess ramlat ner till plats två: före nazismen men efter islamismen. Så du har helt rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Heh, jag tänkte EXAKT samma sak när jag läste hans tweet. 14.30 är då han måste sticka för att inte missa flyget till Bangkok. Han lär inte dyka upp på jobb imorgon.

Tackar! Hade för mig att det var så. Lite förvånande ändå att vänsterextremismen låg före islamismen så länge. Vi har väl haft terrorhotnivå 4 ganska många år nu?

Nu är jag inte så insatt och befinner mig inte i några sådana kretsar, men nazister kan det inte finnas många av i Sverige idag? I början av andra världskriget hade Norge och Danmark ca 25-30.000 vardera och Sverige hade 10-15.000 har jag för mig. Idag kan väl de räknas i tio eller hundratal?
Citera
2016-02-29, 17:48
Medlem
Fredriksson fick stora journalistpriset av familjen Bonniers i egenskap av "nazijägare" / "naziskapare".

Stockholms innerstad är surrealistiskt. Ibland undrar man seriöst om innerstan är en del av Sverige. Därinne gör alla vadsomhelst för att baktala, misskreditera och övervaka folket utanför innerstan. Fredriksson är inte unik. - Först nu har Fredriksson fått riktiga ovänner.

Om Martin Fredriksson skriver en bok om tiden i EXPO-nätverkets nazijakt (finansiärer, LO, Aschberg osv) och om tiden på Piscatus och som dubbelagent så kommer han att bli rik på riktigt. Riktigt rik. Snacka om roman. Det kan bli stort. Mycket stort. Men nu har han alltså fått riktiga fiender.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-02-29 kl. 17:52.
Citera
2016-02-29, 17:52
Medlem
GalenHackares avatar
Den stora frågan är väl vilken hållhake SÄPO har på Fredriksson? Nån måste det ju varit. Eller jobbade han verkligen frivilligt?
Citera
2016-02-29, 17:56
Medlem
Enda anledningen jag kan tänka mig att MF påstår sig ha haft en anställning på Säpo är som ett alibi om det skulle komma fram att han lämnat info.

Ungefär som:
MF: "Men tänk om mina kompisar kommer på mig att jag träffar er"
Säpo: "Då säger du bara att du hjälper oss med att identifiera nazister"
MF: "Kan jag säga att jag fick lön för det också?"
Säpo: "ja ja Martin, säg det som passar bara om den dagen inträffar. Berätta nu om din chef Robert, stämmer det att han köper sex av minderåriga?"
MF: "Öhhh...."
Säpo: "Berätta nu eller så ringer vi åklagaren och berättar om du vet vad..."
Citera
2016-02-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenHackare
Den stora frågan är väl vilken hållhake SÄPO har på Fredriksson? Nån måste det ju varit. Eller jobbade han verkligen frivilligt?

Alla blir vi vuxna. Exempel: Ytterst få nazister är över 30 år. - Man blir vuxen. Man kan inte vara radikal hela livet. - Martin bör ses som en avhoppare från en sekt snarare än som nån slags förrädare. - Att tvinga nån att ge info kan man aldrig lita på. - Detta har skett frivilligt. Det sekteristiska Expo-nätverket har säkert fler som börjat fundera - vadfanärdetvisysslarmedegentligen?
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-02-29 kl. 18:03.
Citera
2016-02-29, 18:08
Medlem
GalenHackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Alla blir vi vuxna. Exempel: Ytterst få nazister är över 30 år. - Man blir vuxen. Man kan inte vara radikal hela livet. - Martin bör ses som en avhoppare från en sekt snarare än som nån slags förrädare. - Att tvinga nån att ge info kan man aldrig lita på. - Detta har skett frivilligt. Det sekteristiska Expo-nätverket har säkert fler som börjat fundera - vadfanärdetvisysslarmedegentligen?
När han blev SÄPO-agent var han ju bara 23-24 år. Men visst, man mognar med åldern och inser att det där med rättsstat och lag och ordning kanske inte är så dumt ändå. Den kommunistiska revolutionen får vänta.
Citera
2016-02-29, 18:19
Medlem
SvinFullGreks avatar
Jag noterar att det är väldigt tyst på twitter från de annars så aktiva rödingarna från Researchgruppen.

Vad händer? Förbereder man tortyrkammaren?
Citera
2016-02-29, 18:25
Medlem
Jag har varit med om att folk blivit polisanmälda för XXXXXX och polisen lagt ned och sedan har dem gjort samma sak igen och blivit polisanmälda igen och då tänker det här ska dem väl ändå inte komma undan med för nu är det 2:a gången och dem kan ju inte säga att de inte visste bla bla men nog har det lagts ned alltid av polisen och då är det ju Säpo informatör man tänker direkt om personen ifråga.
Citera
2016-02-29, 18:39
Medlem
Att bräkande vänstern består av opålitliga självgoda egoister är för en annan inget nytt. Idioter som gång på gång visar sitt rätta ansikte. Vänsterpacket är inte ett dugg bättre än gemene MC gäng, där man är sååå jääävla brööööder!!! Men varenda jävel är polis informatör och säljer gladeligen ut varenda kotte man känner, för lite egen vinning.
Vidriga, osmakliga under människor.

Med vänlig hälsning, Hårga
Citera
2016-02-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Jag har varit med om att folk blivit polisanmälda för XXXXXX och polisen lagt ned och sedan har dem gjort samma sak igen och blivit polisanmälda igen och då tänker det här ska dem väl ändå inte komma undan med för nu är det 2:a gången och dem kan ju inte säga att de inte visste bla bla men nog har det lagts ned alltid av polisen och då är det ju Säpo informatör man tänker direkt om personen ifråga.

Tyvärr läggs det mesta ner, vare sig det rör informatörer eller inte... Sverige har inte längre ett fungerande polisväsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in