Citat:
Ursprungligen postat av
RadioDDR1
SÄPO gick ju häromåret ut med att vänsterextremismen var det största hotet mot svensk demokrati, följt av islamism och nazism. Kartläggningen gjordes med hjälp av Fredriksson och en rad andra infiltratörer inom den autonoma vänstern.
Det är ju en slutsats som vilken stolle som helst kan dra. Inte behöver Säpo hjälp av en våldsyrkande terrorist som ligger bakom brandattentat, hot och våld. Är det verkligen arbetsmetoder Säpo vill skylta med? Om det är sant att man anlitat AFA blir ju Säpo indirekt skyldig till subversiv verksamhet. Någon trovärdighet för vår säkerhetspolis ska man nog inte tala om i fortsättningen. Även om jag sett tendenserna hade jag nog i min enfald tankar om att vänsterextremismen inte nått in i Säpos gömmor och vrån. Så beklagligt att ha fel i detta. Sveriges säkerhetspolis har alltså varken kompetensen eller omdömet att hålla sig borta från illegalister och terrorister.
Citat:
Ursprungligen postat av
-benito-
En tanke som slår en är att Researchgruppens alla hack i själva verket kommer från Säpo genom Fredriksson. Dom har förstås större kompetens att genomföra IT-operationer. Sedan presentera RG dessa då det inte ser så snyggt ut att Säpo förföljer och trackaserar opposionella.
Ja, det är en möjlighet. Båda möjligheterna är dock skrämmande. Jag skrev ett inlägg för ett tag sedan om att AFA är en sektion på Säpo men det var ren spekulation och ett mardrömsscenario. Att få rätt om detta var något jag inte ville ha.
Det kan vara dags att fundera på om man ska uttrycka sin uppfattning i Sverige över huvud taget. Även om det är ett "anonymt" forum som FB har jag aldrig hyst några tvivel att Säpo kunnat ta reda på vem som säger vad här. Jag hade dock aldrig trott att det var vänsterextrema terrorister på Säpo som bedömer vad och av vem som sägs och hur det ska behandlas. Fundera på det. Själv lägger jag ner här och nu.