2016-02-29, 16:13
Medlem
Amsvartners avatar
Det här är ju fucking underbart! Hoppas nollan får ordentligt med pisk, för hur va det nu igen?
"Det är så jäkla kul med våld.."
Citera
2016-02-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur naiv är du? alla som vet något om den här killen vet att har en historia av såväl våldskriminalitet, som bedrägeri och perversioner. säpo har förmodligen lådvis med hållhakar på honom, saker som inte bara är "att förneka"

att han haft jobb på säpo, jobbat för säpo eller vad du nu skrev i ditt första inlägg är det över huvud taget inte tal om. han är en golare bara. och de han golat ner har förmodligen varit andra idioter på vänsterkanten
Vem fan är naiv? Tror du att SÄPO skulle gå ut o berätta om vad han gjort? Lätt att få tag i nya informatörer i fortsättning då tror du?

Det är just pga hans historia jag inte tror ETT SKIT på nåt som kommer ur han.. han skulle inte berättat detta om han inte haft något att vinna på det!!
Citera
2016-02-29, 16:26
Medlem
556731s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sub4u
Vänster??? Är du dum i huvudet? Skulle jag rösta hade det blivit SD, har iofs varit för lat vid val.

Kan han kanske ha lämnat nåt litet tips till SÄPO nångång? Ja det är väl möjligt att de var intresserade av hur det såg ut inom AFA.. men att SÄPO rekryterat han för att hacka datorer eller spionera på nazzar? Give me a fucking break, de som tror på de måste fan ha ensiffrigt iq.

Och han lär ju inte vara första personen som kommer med en saga för att kunna skriva bok.. finns gott om exempel på det.. t.ex. "jag är wanted" samt den där fd s.k. "skinnskallen"/nazzen som skrev bok osv..

Det låter rimligt. Du låter som en korkad sionist i detta sammanhang. Vi kan gotta åt oss i att SÄPO's dubbelspel än en gång synats. Researchgruppen, Expo, SVT, SÄPO...Bonnier, schibbstedt.....är det spikat att samlingsnamnet blir "stasi"? Det är förträffligt att bevittna vilka medier som rapporterar om denna stora nyhet.
Citera
2016-02-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 556731
Det låter rimligt. Du låter som en korkad sionist i detta sammanhang. Vi kan gotta åt oss i att SÄPO's dubbelspel än en gång synats. Researchgruppen, Expo, SVT, SÄPO...Bonnier, schibbstedt.....är det spikat att samlingsnamnet blir "stasi"? Det är förträffligt att bevittna vilka medier som rapporterar om denna stora nyhet.
Herregud.. ännu en judekonspiration-teoretiker! Sen hur får du detta till att SÄPO dubbelspelat på något sätt? Deras jobb är för fan att få information om olika organisationer/individer som kan vara ett hot mot staten, att få information från olika källor ingår i detta.

Du kanske kan förklara var dubbelspelet finns någonstans?
Citera
2016-02-29, 16:39
Medlem
556731s avatar
Citat:
Herregud.. ännu en judekonspiration-teoretiker! Sen hur får du detta till att SÄPO dubbelspelat på något sätt? Deras jobb är för fan att få information om olika organisationer/individer som kan vara ett hot mot staten, att få information från olika källor ingår i detta.

Du kanske kan förklara var dubbelspelet finns någonstans?

Ännu en som tror att judendom och fascistiska politiskt etnisk riktade idelogier såsom sionism, är samma sak. Använd google om du inte förstår någonting, ett tips. Varför säger du att SÄPO till sin uppgift har att samla information om individer men att i just detta fall inte finns någon rimlighet att det just föreligger på det viset?
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Vem fan är naiv? Tror du att SÄPO skulle gå ut o berätta om vad han gjort? Lätt att få tag i nya informatörer i fortsättning då tror du?

Det är just pga hans historia jag inte tror ETT SKIT på nåt som kommer ur han.. han skulle inte berättat detta om han inte haft något att vinna på det!!

herregud. för att klargöra: han har inte jobbat åt säpo, han har med största sannolikhet inte lämnat uppgifter mot betalning, han har knappast varit frivillig informatör. det är det väl inte någon som tror? mest troligt har den lille fjollan golat på andra vänsterextremister för att slippa kåken, eller av andra skäl som är mer piska än morot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
SÄPO gick ju häromåret ut med att vänsterextremismen var det största hotet mot svensk demokrati, följt av islamism och nazism. Kartläggningen gjordes med hjälp av Fredriksson och en rad andra infiltratörer inom den autonoma vänstern.

Det är ju en slutsats som vilken stolle som helst kan dra. Inte behöver Säpo hjälp av en våldsyrkande terrorist som ligger bakom brandattentat, hot och våld. Är det verkligen arbetsmetoder Säpo vill skylta med? Om det är sant att man anlitat AFA blir ju Säpo indirekt skyldig till subversiv verksamhet. Någon trovärdighet för vår säkerhetspolis ska man nog inte tala om i fortsättningen. Även om jag sett tendenserna hade jag nog i min enfald tankar om att vänsterextremismen inte nått in i Säpos gömmor och vrån. Så beklagligt att ha fel i detta. Sveriges säkerhetspolis har alltså varken kompetensen eller omdömet att hålla sig borta från illegalister och terrorister.

Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
En tanke som slår en är att Researchgruppens alla hack i själva verket kommer från Säpo genom Fredriksson. Dom har förstås större kompetens att genomföra IT-operationer. Sedan presentera RG dessa då det inte ser så snyggt ut att Säpo förföljer och trackaserar opposionella.

Ja, det är en möjlighet. Båda möjligheterna är dock skrämmande. Jag skrev ett inlägg för ett tag sedan om att AFA är en sektion på Säpo men det var ren spekulation och ett mardrömsscenario. Att få rätt om detta var något jag inte ville ha.

Det kan vara dags att fundera på om man ska uttrycka sin uppfattning i Sverige över huvud taget. Även om det är ett "anonymt" forum som FB har jag aldrig hyst några tvivel att Säpo kunnat ta reda på vem som säger vad här. Jag hade dock aldrig trott att det var vänsterextrema terrorister på Säpo som bedömer vad och av vem som sägs och hur det ska behandlas. Fundera på det. Själv lägger jag ner här och nu.
Citera
2016-02-29, 16:53
Medlem
Orm Ondes avatar
Det är väl inget nytt att Säpo värvat informatörer inom extremvänstern? Det gjorde de ju redan på 70-talet. Det hade väl närmast varit tjänstefel om de inte hållit ögonen på våldsbejakande vänsterextremister.

Jag tror inte ett ögonblick på att den lille våldsdyrkarbolsjeviken endast anlitats för att spionera på högerextremister, har han kunnat lämna material om sådana har det säkert varit en bonus för Säpo, men han lär nog, frivilligt eller nödtvunget, också ha fått berätta både det ena och det andra om sina extremvänsterkamrater.

Att sådant här kommer ut är alltid roligt och ännu roligare blir det när de små kommunisterna kommer att smyga runt och titta snett på varandra och misstänka varandra för att vara infiltratörer.

Jag kan inte se varför media skulle behöva förtiga det här. Extremvänstern kommer naturligtvis att vara kritiska mot polisen, men det är de ju oavsett vad polisen gör eller inte.
Senast redigerad av Orm Onde 2016-02-29 kl. 16:55.
Citera
2016-02-29, 16:54
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag läser ofta vad du skriver och du skriver bra, men jag vill minnas att SÄPO rapporterade att islamismen är det allvarligaste hotet. Långt efter i hotbilden kom vänsterextremismen. Nazismen menade de var i princip försumbar. Kommer jag ihåg fel?

Enligt SÄPO 2013:
http://www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-kommer-fran-vanster/

Nynazister utgör ett hot, liksom våldsbejakande islamister som varit på jihadresor i Syrien och Somalia. Men värst är hotet från de ”autonoma miljöerna”.

– Majoriteten av de fall av otillåten påverkan som Säkerhetspolisen känner till kommer från de autonoma miljöerna, säger Ahn-Za Hagström, chefsanalytiker på Säpos författningsskydd.

... men inte 2015 då SÄPO uppdaterade sin analys och knuffade ner vänsterstollarna till andraplatsen:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6098603

.................
Kristdemokraternas ungdomsförbund hängde på SÄPOS analys samma år och bekräftade att islamismen är det största hotet:

http://www.expressen.se/debatt/islamismen-ar-storsta-hotet-mot-demokratin/

Jimmie Åkesson drog samma slutsats redan 2009:
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article12049791.ab

Hursomhelst, så var den autonoma vänstern fram till 2013 det största hotet enligt SÄPO men har sedan dess ramlat ner till plats två: före nazismen men efter islamismen. Så du har helt rätt.
Citera
2016-02-29, 16:54
Medlem
Tippar mest på de som gissar på nyttig idiot ligger bäst till.

Äkta informatörer/agenter erkänner aldrig eller först långt i efterhand. Möjligen blir de ertappade med handen i kakburken och tvingas erkänna men ofta är erkännanden värdelösa då de gjorts under tortyrliknande förhållanden.

Iofs är väl Säpo i mångt och mycket rena clowner men jag ser ingen agent på något sätt i denna typ. Informatör är långt från agent och knappt bättre än tjallare.
Citera
2016-02-29, 16:59
Medlem
Wow. Martin Fredriksson som SÄPO informatör som sålde ut sina egna, never saw that one coming...

Undra hur många nya ovänner han fick idag?
Citera
2016-02-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Tippar mest på de som gissar på nyttig idiot ligger bäst till.

Äkta informatörer/agenter erkänner aldrig eller först långt i efterhand. Möjligen blir de ertappade med handen i kakburken och tvingas erkänna men ofta är erkännanden värdelösa då de gjorts under tortyrliknande förhållanden.

Iofs är väl Säpo i mångt och mycket rena clowner men jag ser ingen agent på något sätt i denna typ. Informatör är långt från agent och knappt bättre än tjallare.

Detta var min reaktion också. Finns det något exempel på en SÄPO-informatör med viss tyngd som frivilligt har berättat om det kort i efterhand?

Fredriksson har dessutom en historia av att överdriva sina bedrifter eller trolla på Twitter. Att AFA skulle ha haft någon avgörande betydelse vad gäller att motarbeta nationella rörelser är t ex ren BS. Om så vore fallet hade SD, vilka som bekant inte heller är särskilt omtyckta av Fredriksson och c/o, aldrig fått det inflytande de har idag.

Jag tror säkert att Fredriksson har haft någon form av kontakt med säkerhetspolisen. Men att han var "anställd som informatör" (om det nu var Fredrikssons egna ord?) är förmodligen en grav överdrift. Han är nog lite för labil för sånt.
Senast redigerad av Kruksug 2016-02-29 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in