Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-28, 12:12
Medlem
Skullheads avatar
Det händer väldigt ofta att skype, google drive osv loggar ut, och visar att det inte finns anslutning, trots att jag har t.ex transmission igång som visar att jag har tillgång till internet.

Det händer även väldigt ofta att safari inte svarar när jag försöker gå in på valfri hemsida, då står den bara och laddar, sen ibland står det att det inte funkar.

Har en helt ny MBPr 2015, har testat både på 2.4ghz och 5ghz, samma problem oavsett.

Är det någon som vet hur jag går tillväga för att få ordning på denna skiten? tröttsamt när det inte fungerar, att starta om datorn hjälper alltid
Citera
2016-02-28, 12:52
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Det händer väldigt ofta att skype, google drive osv loggar ut, och visar att det inte finns anslutning, trots att jag har t.ex transmission igång som visar att jag har tillgång till internet.

Det händer även väldigt ofta att safari inte svarar när jag försöker gå in på valfri hemsida, då står den bara och laddar, sen ibland står det att det inte funkar.

Har en helt ny MBPr 2015, har testat både på 2.4ghz och 5ghz, samma problem oavsett.

Är det någon som vet hur jag går tillväga för att få ordning på denna skiten? tröttsamt när det inte fungerar, att starta om datorn hjälper alltid

Möjligen problem med routern? Fungerar det även att starta om routern när det här händer?

Med risk för att uppfattas som Apple-marknadsförare i förklädnad så kan jag notera att jag aldrig haft problem med internetanslutningen på min MBP när jag är ansluten till min Airport-router.
Citera
2016-02-28, 13:19
Medlem
deadhead.s avatar
Har du flera enheter kopplade till samma router hemma? Händer det samma sak med dom?
Citera
2016-02-28, 13:59
Medlem
Skullheads avatar
Det är ett par mobiltelefoner, PS4 osv som är kopplade via Wifi. Där märks inte av några problem, använder Comhem med deras router,

Det konstiga är ju att P2P trafik fungerar felfritt, eller att spel över nätet fungerar, men man kan inte ladda hemsidor. Ska testa återställa routern och se om felet ligger däri, skulle inte förvåna mig
Citera
2016-02-28, 14:48
Medlem
Skullheads avatar
Återställde modemet till fabriksåterställning, kan inte säga än om det hjälpt, men fan vad mycket snabbare saker går!
Citera
2016-03-05, 22:03
Medlem
Skullheads avatar
Blir galen, är så jävla trött på denna dator nu

Det händer minst 3-4 gånger om dagen nu, och kör man diagnostic under nätverk så lyser allt grönt förutom Internet och Server. Release DCHP hjälper direkt. Detta är enda datorn i hemmet som strular, och givetvis den enda OSX enheten...

Har testat att ändra till google dns men samma problem kvarstår.

Några tips? fortsätter det så säljer jag skiten
Citera
2016-03-05, 22:43
Medlem
Hade problem med min router förut en AirPort men det löste sig av sig själv efter nån månad men vad verkade som att det hade nått att göra med att det blev konflikter när man hade flera uppkopplingar. Man har ju flera smartphones, datorer, smart tv och sonos etc alla på samma nätverk. Ofta var det en dators uppkoppling som la ner ofta när datorn stått i viloläge.

Man fick starta om alla modem och routers så brukade det komma igång ibland flera omstarter.

Problemen blev större när man hade både mac & pc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in