2016-02-28, 12:12
Medlem
Skullheads avatar
Det hnder vldigt ofta att skype, google drive osv loggar ut, och visar att det inte finns anslutning, trots att jag har t.ex transmission igng som visar att jag har tillgng till internet.

Det hnder ven vldigt ofta att safari inte svarar nr jag frsker g in p valfri hemsida, d str den bara och laddar, sen ibland str det att det inte funkar.

Har en helt ny MBPr 2015, har testat bde p 2.4ghz och 5ghz, samma problem oavsett.

r det ngon som vet hur jag gr tillvga fr att f ordning p denna skiten? trttsamt nr det inte fungerar, att starta om datorn hjlper alltid
Citera
2016-02-28, 12:52
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Det hnder vldigt ofta att skype, google drive osv loggar ut, och visar att det inte finns anslutning, trots att jag har t.ex transmission igng som visar att jag har tillgng till internet.

Det hnder ven vldigt ofta att safari inte svarar nr jag frsker g in p valfri hemsida, d str den bara och laddar, sen ibland str det att det inte funkar.

Har en helt ny MBPr 2015, har testat bde p 2.4ghz och 5ghz, samma problem oavsett.

r det ngon som vet hur jag gr tillvga fr att f ordning p denna skiten? trttsamt nr det inte fungerar, att starta om datorn hjlper alltid

Mjligen problem med routern? Fungerar det ven att starta om routern nr det hr hnder?

Med risk fr att uppfattas som Apple-marknadsfrare i frkldnad s kan jag notera att jag aldrig haft problem med internetanslutningen p min MBP nr jag r ansluten till min Airport-router.
Citera
2016-02-28, 13:19
Medlem
deadhead.s avatar
Har du flera enheter kopplade till samma router hemma? Hnder det samma sak med dom?
Citera
2016-02-28, 13:59
Medlem
Skullheads avatar
Det r ett par mobiltelefoner, PS4 osv som r kopplade via Wifi. Dr mrks inte av ngra problem, anvnder Comhem med deras router,

Det konstiga r ju att P2P trafik fungerar felfritt, eller att spel ver ntet fungerar, men man kan inte ladda hemsidor. Ska testa terstlla routern och se om felet ligger dri, skulle inte frvna mig
Citera
2016-02-28, 14:48
Medlem
Skullheads avatar
terstllde modemet till fabriksterstllning, kan inte sga n om det hjlpt, men fan vad mycket snabbare saker gr!
Citera
2016-03-05, 22:03
Medlem
Skullheads avatar
Blir galen, r s jvla trtt p denna dator nu

Det hnder minst 3-4 gnger om dagen nu, och kr man diagnostic under ntverk s lyser allt grnt frutom Internet och Server. Release DCHP hjlper direkt. Detta r enda datorn i hemmet som strular, och givetvis den enda OSX enheten...

Har testat att ndra till google dns men samma problem kvarstr.

Ngra tips? fortstter det s sljer jag skiten
Citera
2016-03-05, 22:43
Medlem
Hade problem med min router frut en AirPort men det lste sig av sig sjlv efter nn mnad men vad verkade som att det hade ntt att gra med att det blev konflikter nr man hade flera uppkopplingar. Man har ju flera smartphones, datorer, smart tv och sonos etc alla p samma ntverk. Ofta var det en dators uppkoppling som la ner ofta nr datorn sttt i vilolge.

Man fick starta om alla modem och routers s brukade det komma igng ibland flera omstarter.

Problemen blev strre nr man hade bde mac & pc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in