Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 22:43
  #37
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag förstår inte varför folk går på Milo Yiannopoulos skådespel.

Milo Yiannopoulos är en jude vars uppgift är att infiltrera den nationalistiska och populistiska rörelsen. Jag tror inte ens han är bög utan bara lever ut sin roll som han hade kopierat filmen "Bruno".

Dessutom håller han på att blondera håret som Geert Wilder för att "passa in". Han omkring med järnkors och försöker skapa en slags nazistbögkaraktär.


Nja, tror dock mer på att han är en opportunist.
Citera
2017-02-22, 00:51
  #38
Medlem
Milo är varken intellektuell eller rolig. Faktum är att han är jäkligt ointressant och det enda underhållningsvärdet i hans usla pladder är när vänsteråskadare blir söndertriggade och går bananas. Jag tycker till och med att publiken som brister ut i "USA! USA! USA!"? "Trump! Trump! Trump!" och "Build the wall!" är skojsigare än grekfikusen Yiannopolopoblahablahapolous.

Jag håller inte heller hans retoriska färdigheter särskilt högt - han käbblar på alldeles för fort och när han väl går över till nästa ämne har man glömt vad han sa om det föregående. Kanske skriver han bättre än han talar har bara inte orkat läsa något av honom då jag anser honom var totalt ospännande.

Milo är inget annat än en provokativ mobbare, en klassisk barnrumpa som är känd av ingen orsak alls. Försökte en gång lyssna på hans podd och gav upp efter 5 minuter. Oerhört narcissistisk och otroligt tråkig.

Därmed inte sagt att våld och nedtystande är befogat, men det är knappast att hans röst ger krydda till någon debatt.
__________________
Senast redigerad av Adversarium 2017-02-22 kl. 00:56.
Citera
2017-02-23, 13:00
  #39
Medlem
Positivavibbarrs avatar
Det är lika mycket sanning som troll i denna herren. Tyck vad man vill men han visar vilka som inte vill argumentera som istället vill använda våld.
Citera
2017-02-24, 20:29
  #40
Medlem
raxmouses avatar
ännu ett osammanhängande sammanhängande meningslöst inlägg, men det är väl sånt som gör forumet antar jag så ingen ursäkt för Wall of text ok

ang "skandalen" om milo som falska nyheter nu väljer att spegla honom som en förespråkare utav övergrepp på barn.

Såhär står det på wiki just nu
Citat:
He resigned from Breitbart after a controversy arising from a video clip in which he said that sexual relationships between 13-year old boys and adult men and women are in some cases "consensual."

Är det någon som vet inspelningen där han hade detta samtal som föranledde detta? Länka isf jag har inte rotat riktigt än, skulle vilja höra kontexten och tonläget i sammanhanget.

anyway
https://www.youtube.com/watch?v=ABJo7w-efTA se hela

Att Milo öppet berättar om denna personliga erfarenhet tycker jag är mycket vackert och modigt gjort. Att han gör detta hedrar honom enormt och det ger upprättelse till många individer som drabbats av denna tabu-belagda skam. Han visar stark karaktär som vågar lyfta problematiska tabun likt denna.

men som vanligt är "journalister" i dem priviligerade sammanhangen totalt lost

-helt allvarligt nu, tänk efter nu journalister

Hur kan han vara förespråkare för våldtäkter(övergrepp) på individer(barn i detta fall) när han agerar precis tvärtom? är ni helt blåsta? Det är skamligt att påstå något sådant efter vad man har hört han berätta om sin erfarenhet och syn på saken. Skäms ni inte när ni förmedlar uppenbara feltolkningar?

här är en intervju lite kortklippt om just detta ämne från joe rogan, jag har också spolat litegranna, så se några minuter därifrån om ni inte orkar se hela https://www.youtube.com/watch?v=6vZs...youtu.be&t=215
-
Milo försöker förstå fenomenet från andra sidor och han är på ett rättfärdigt spår i sitt ifrågasättande när det gäller detta utan att fördömma någon individ specifikt. Att kalla honom som någon som förespråkar övergrepp på barn, - är helt enkelt felaktigt. och ni i västerländsk press inom stat och miljardföretag ska skämmas när ni hade chansen att spegla detta som något strongt å positivt men istället väljer att försöka definiera honom negativt. Varför då?

I intervjun hos joe rogan väljer en av de största(flest kompisar som betalar premunation) och numera mindre respektabla(bland vanliga medborgare) äldre etablerade mediadomäner i Sverige, som jag inte nämner namnet på- att skriva såhär


Falska nyheter väljer att ta ur kontexten från sammanhangen i detta fall och utelämnar med vilje chansen att positivt belysa någon som pratar om en komplicerad sak ur perspektiv med ett nyfiket förstående sätt med sin egna efarenhet i bagaget. Varför då?

Jag personligen var livrädd för pedofiler när jag var liten....mitt första nick på min första sociala-medie hemsida löd "läkerbiten" .. Jag skulle lura och fånga/avslöja pedofiler i ett virtuellt chatrum(typ som habbo hotell eller vad det heter) jag var typ 10-11 år...jag hade hört en skräckhistoria om ett barn som klev in i en bil och blev dödad och våldtagen och det skärrade mig......jag hade, hör och häpna, stavat fel, "Läkerbiten" skulle stå med C....så, jag fångade aldrig någon pedofil, men min avsky för många saker har med åren avtagit ju mer jag analyserat, och det gäller pedofili med, jag kommer alltid vara emot övergrepp där någon blir tvingad mot sin vilja att göra något. Dem som är pedofiler och har en hjärna som är så och inte begår övergrepp på oskyldiga ovetande barn har ingenting att skämmas för anser jag. Hjärnan är komplicerad.

Jag vet inte hur eller varför pedofiler agerar och i vilken intention, men jag tycker ämnet måste diskuteras utan att döma eller hata, Milo är en brygga i ett nytt samtalsklimat som USA befinner sig i och jag tycker han är Kung som står upp för att bryta tabun mellan oss som Individer, att prata och inviga samtalsämnen med öppnare dialoger, det om något är Journalistik í positiv' form.




jag ska säga personligen dock att jag varit lite negativ till milo innan detta, så jag kan hålla med om att han vissa gånger inte haft något intelligent att komma med som är värt att rapportera

jag gillar exempelvis inte att han hatar så mycke på tjocka människor....men samtidigt så ser han väl det absurda i världssvälten och kanske att vissa i västvärlden har haft råd att bli tjocka medans många omkring haft det svårt. Nu är väl 600lbs( som jag inte vet hur mycke de e i kilo men som jag såg ett program på en skvallerkanal i amerikansk stuk som hette något rubrikaktigt med de å hade en som vägde så mycke, fetaste människan jag sett) i överkant i alla dem flesta logiska sammanhang. -Men jag tycker han skulle låtit bli att vara så elak och hånande, alla har olika förbränningar innuti kroppen som påverkar oss, och det finns dem som har psykologiska ätstörningar med att äta för mycke(och viseversa) så jag tycker han är lite väl uppkäftig om "den fria viljan" so att say om ni fattar what jag menar.

Därmed sagt så växte han i mina ögon efter detta och jag tycker "upproren" på olika campus om de där att han vore en BögNazist-Jude'- är så jävla löjligt. gnäll gärna på relevanta saker men håll inte på och urvattna begrepp som har en annan historisk relevans. Idioter.
Vissa saker behöver diskuterats, Milo är en stark milstolpe för USA i det mänskliga samtalet och han har krossat barriärer.

Milo bjuder på sig själv och han har en charmig framtoning, men ibland- uppkäftig och arrogant- beroende på vem som frågar. Jag tycker han förtjänar mer uppmärksamhet som det (?) fenomen han är. Det var längesedan jag köpte en bok....måste vara flera år sedan, men Milos bok ska jag nog läsa!
Läste nämligen precis att Falska-Bokförlaget Simon & Schuster sagt "nä, du försvarar våldtäkt på barn och det står vi inte för" vilket är helt falskt påstått- å därför ska boken inte tryckas på papper.

så jag gissar vilt att boken som Milo skrivit är intressan och frångår det etablerade äldre narrativet om hur saker ska ses och definieras hos dem välbärgade priviligerade stigmatiseringsjagande etablissemangen.

För kom igen, Milo är en guldgruva för ett bokförlag de ä lätt påtryckningar från några som inte gillar Milo som vill sätta dit honom på alla möjliga feltolkningar ihopp om att förstöra hans image.

Bokförlag och Biblotek som av - p o ä n g l ö s a "moraliska" skäl väljer att inte publicera eller tillhandahålla böcker från individer av grunder baserat på nått ur en kontext i ett sammanhang för att åsyfta att den meningslösa kontexten är någon slags poäng i deras irrelevanta "a r g u m e n t a t i o n", ihopp om att allmänheten ska köpa det, är en korkad nödlösning av ett problem(?) som snarare gynnar författaren ifråga?(åtminstone i det digitala samhälle Vi lever i)

Falska-Bokförlag och Falska-Biblotek borde istället stå upp för individers rätt att uttrycka sig, oavsett vad det är för knäppa saker. Speciellt Biblotek ska vem som helst få ha sin bok i om den är Svensk Medborgare, biblotek är ofta kommunala och skattebetalarna som betalar.
Att "inte vilja beblanda sig med problem" eller "vi stödjer inte extremism" är tyvärr inte tillräckliga ursäkter vare sig för sig själva eller till konsumenterna, i själva verket negligerar dessa aktörer(bokförlag/(filter)bibblor/ mediaföretag) vanliga individer om sina tankar och upplevelser och stämplar dessa med feltolkade begrepp å låtsats att det ska gå obemärkt förbi, som att det är "ok" och att folket "är med på utfrysningsleken" det är väl bara att titta på Tino och de som inte vill att han ska få ha böcker ute i allmänheten, den säljer bra?..har jag hört...så detta kommer nog gynna Milo i långa loppet.

hoppas Milo släpper boken på PDF å snyggt å enkelt digitalt å globalt med kanske en cool flashig flashfilm som intro.... eller något. då ska jag nog unna mig en fin surfplatta som jag kan läsa med.
Milo är en riktig Journalist som säger saker utan att rodna eller ta hänsyn till någon annans existensiella tillfälliga identitet, han verkar vilja väl å kan han bli ännu mera ödmjuk och bjuda på sig så kommer han troligtvis bli en av västvärldens mest inflytelserika debattörer.
Citera
2017-09-23, 09:43
  #41
Medlem
RedXs avatar
Vad har Milo för sig nuförtiden? Länge sedan man hörde något om honom...
Citera
2017-09-23, 12:57
  #42
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vad har Milo för sig nuförtiden? Länge sedan man hörde något om honom...
Den lilla judebögen har som kanske redan bekant försökt nästla sig in i Alt-right-rörelsen och försökt omdefiniera innebörden till kulturnationalism men misslyckats totalt och bespottats. Som hans tidigare försök i den "konservativa" rörelsen.

Här är han idag. En totalt degenererad transa som predikar lättmjölk till en korkad men begeistrad (som tycker att han är så jävla edgy) publik "civic nationalists".
__________________
Senast redigerad av ExtremParanoia 2017-09-23 kl. 13:00.
Citera
2017-09-25, 11:35
  #43
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vad har Milo för sig nuförtiden? Länge sedan man hörde något om honom...

Igår var han återigen på Berkley för att tala. Denna gången kostade det honom 65.000 USD i säkerhet, men egentligen var det bara ett sätt för skolan att försöka avskräcka honom från att komma dit. Evenemanget har tydligen aktivt saboterats under en längre tid från skolledningen. Förra gången brände som bekant AFA ner hela campus.

Denna gången fick han inte använda någon högtalare eller något sätt att göra sig hörd. AFA fick stå kvar i publiken och förstöra hela framträdandet, och polisen ska enligt Milo ha använt störutrustning mot en drönare de använde för att filma händelsen uppifrån. Polisen ska också ha stoppat i princip alla gäster utanför det instängslade området och frågat efter biljetter som inte finns att köpa eftersom det var ett gratis event för gäster.

Det är ganska uppseendeväckande allt sammans, och borde få mycket uppmärksamhet. Milo gör väldigt mycket i kampen mot PK-vänstern.
Citera
2020-05-13, 10:08
  #44
Medlem
D_V_Ss avatar
Det var som jag misstänkte, Milo är inte relevant längre? Detta baserar jag på att senaste inlägget i tråden skrevs september 2017. Han brukar nämligen ploppa upp med nya videos ibland i mitt youtubeflöde. Videos jag aldrig ser, men av "thumbnailen" att döma ser det ut som trams. Nu lade han upp Yuri Bezmenovs klassiska klipp. https://youtu.be/UPiypRo__ho

Varför nu, det är ju gammalt och välkänt?
Citera
2020-05-13, 10:19
  #45
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Det var som jag misstänkte, Milo är inte relevant längre? Detta baserar jag på att senaste inlägget i tråden skrevs september 2017. Han brukar nämligen ploppa upp med nya videos ibland i mitt youtubeflöde. Videos jag aldrig ser, men av "thumbnailen" att döma ser det ut som trams. Nu lade han upp Yuri Bezmenovs klassiska klipp. https://youtu.be/UPiypRo__ho

Varför nu, det är ju gammalt och välkänt?
Har har ju blivit borttagen från facebook och twitter så han syns inte lika mycket längre och då pratar väl folk inte om honom lika ofta.
Det jag har sett av honom så tycker jag han har rätt och har statistik som feministerna han argumenterar emot inte har svar på osv. Sen att han är bög med en svart äkta man samt jude gör det att de vanliga öknamnen inte fungerar då ingen kan kalla honom nazist, rasist eller htb-fobiker
__________________
Senast redigerad av 15minFame 2020-05-13 kl. 11:15.
Citera
2020-05-13, 11:09
  #46
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Har har ju blivit borttagen från facebook och twitter så han syns inte lika mycket längre och då pratar väl folk inte om honom lika ofta.
Det jag har sett av honom så tycker jag han har rätt och har statistik som feministerna han argumenterar emot inte har svar på osv. Sen att han är bög med en svart äkta man samt jude gör du att de vanliga öknamnen inte fungerar då ingen kan kalla honom nazist, rasist eller htb-fobiker

Han spökar ut sig och kör karaktärer på scen. Finns det någon som gillar det?
Citera
2020-05-13, 11:15
  #47
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Han spökar ut sig och kör karaktärer på scen. Finns det någon som gillar det?
Har inte sett det men visst, lite show har väl ingen dött utav
Citera
2020-05-13, 11:18
  #48
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Har inte sett det men visst, lite show har väl ingen dött utav

Vad i helvete är detta? https://youtu.be/tByUg7Hntqo

Ska det vara humor?
Som sagt, Milo kör ett märkligt race. Men vad vet jag, jag kollar ju inte på klippen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback