Citat:
Ursprungligen postat av
Stoicism
Hmm, så han är alltså en konservativ homosexuell grekisk-ortodox jude? Varför är jag inte förvånad?
Han är inget av det där, förutom bög då, det är han. Milo är typ halv-engelsk och halv-grek, kanske en judisk mormor också (enligt egen utsago), men det påstådda judiska påbråt känns mer som den där fake-juden i Snatch som låtsas vara jude bara för att det är bra för business. Jag har inte sett Milo verifiera genom till exempel 23andMe eller GEDmatch skärmdumpar att han faktiskt har judiskt påbrå. I alla fall, låt oss for the sake of argument säga att han faktiskt är kvartsjude, och att resten av hans påbrå är brittiskt och grekiskt, då innebär det att han inte tillhör någon faktisk etnisk grupp, och klustrar nära sicilianare, rumäner eller något liknande. Hela judegrejen som Milo lör med känns mer som ett politiskt alibi för att han ska kunna få yttra kontroversiella åsikter.
Sedan är han inte konservativ heller, utan snarare ett professionellt troll som gör detta mest för uppmärksamhet och opportunistism. I någon utsträckning tror han antagligen på det han säger, men poängen är att han inte är en seriös man om man säger så. Jag menar, han blir ju rövknullad och sprutad i munnen av en neger liksom (hans pojkvän är svart, lol).
Citat:
Ursprungligen postat av
Stoicism
Han är väl en någorlunda skarp debattör, och hans åsikter är väl inte direkt osunda, men han verkar leva i twittervärlden, twitter är väl mer av en tramsig sandlåda för halvideologiska diskussioner (jag håller mig till Flashback) som samlar radikala av olika slag. Sen verkar han också vara populist.
Milo har en del vettiga åsikter, men han är ju en böghora, och att judiskägd mainstream media ett tag lyfte fram Milo som någon slags represent för "alt right", det var ju bara för att trolla högern. Personligen tycker jag att han var ganska bisarr med hans kassa skämt om att katolska prästen brukade tafsa på hans kuk osv.
Milo var ju annars ett tidigt exempel på cancel culture censuren online. Efter att Twitter bannade honom så har allt fler försvunnit.