Citat:
Ursprungligen postat av Hallonplutten
Ett pinsamt patetiskt uttryck.
Ett uttryck som feministflator frekvent använder. Dvs. de som inte förstår bättre.
Som sagt. Patetiskt. Ett ytterst generaliserande uttryck för något odefinierat.
Ett favorituttryck för de asexuella och obegåvade som inte förstår bättre, och som anser att sexiga bilder, sexfilm och sexig reklam är någonting "fult", olämpligt och omoraliskt.
Anser du att sexig reklam är "fult" och omoraliskt som inte skulle få finnas om du fick bestämma?
Vad menar just du med IQ-daggmask- uttrycket "sexistisk"?
Ett uttryck som feministflator frekvent använder. Dvs. de som inte förstår bättre.
Som sagt. Patetiskt. Ett ytterst generaliserande uttryck för något odefinierat.
Ett favorituttryck för de asexuella och obegåvade som inte förstår bättre, och som anser att sexiga bilder, sexfilm och sexig reklam är någonting "fult", olämpligt och omoraliskt.
Anser du att sexig reklam är "fult" och omoraliskt som inte skulle få finnas om du fick bestämma?
Vad menar just du med IQ-daggmask- uttrycket "sexistisk"?
vad jag tänker på(och kanske är det här läge att förtydliga)är exempelvis reklam med omotiverade sexuella anspelningar. Om man vill kränga powertools har jag lite svårt att se vad en oljig brud i bikini har för relevans som säljargument.
Dock så har jag PERSONLIGEN ingenting emot reklam som propagerar för sexism /nazism /rasism /facism /kristendom /satanism eller vad det nu må vara. Min devis är och förblir att man som individ själv får välja hur man förhåller sig till saker man matas med.
Om jag blir seriemördare av att spela postal2 så är det inte speltillverkarna som bär skulden
Om jag blir våldtäktsman efter att ha matats med sexistisk propaganda, så är och förblir det fortfarande mitt eget problem.
Vi är alla individer med förmåga att tänka själva och fatta egna beslut. Detta är också anledningen till att jag anser att feminismen är förkastlig när den talar om grupper och kollektiv-skuld med flera tokigheter.