2005-11-16, 20:50
Bannlyst
"- Sexualiserade uttryck reducerar kvinnor och flickor från människor till objekt, säger jämställdhetsminister Jens Orback."
http://www.regeringen.se/sb/d/5257/a/39154

Har han rätt? Är det ett bra sätt att göra av med 2.5 miljoner av våra skattepengar.

Bland dessa som erhåller våra pengar är tex.

Feministisk aktion mot porr, som består av åtta tjejer.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9169233.asp

Beda: "För kvinnor utsatta för incest, rituella och andra sexuella övergrepp."
http://www.gfc.se/stodcentrum-beda/

Beda exempelvis, har fått 300 000kr och ska ordna "baluns" i Göteborg för pengarna som de uttryckte det själva på SR i dag. En rolig sammankomst med underhållning och föreläsningar mot "sexualiseringen av det offentliga rummet".

Väl spenderade skattepengar?
Citera
2005-11-16, 21:08
Medlem
Du får väl bilda en mansgrupp och själv kvittera ut lite bidrag i kampen mot sexualiseringen av det offentliga rummet.
Jag kan ställa upp och dela ut flygblad om hur svårt det är att mötas av kalsongreklam över allt.

Orback borde oroa sig mer över sexualiseringen av hästar.
Citera
2005-11-16, 21:21
Medlem
M2ks avatar
PK-aliseringen borde straffbeläggas. Typiska fjäskpengar för att pinka in feministfjollorna bland valbo(s)kapen. Orback får titeln 'Den Offentlige Dummern'.
Citera
2005-11-18, 12:09
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonplutten
Väl spenderade skattepengar?

Nu kan jag inte avgöra om just de här prylarna gör något vettigt för pengarna.

Men i princip så tycker jag det är vettigt att slänga ut ett antal miljoner mot sexualiseringen av samhället. Tom jag som är straight kille har tröttnat på att behöva få massa lättklädda och undernärda kvinnor i ologiska reklam/mediesammanhang dagarna i ända...
Citera
2005-11-18, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Nu kan jag inte avgöra om just de här prylarna gör något vettigt för pengarna.
Nej, det förstår jag att just du inte kan förstå.

Själv tycker jag att man kunde satsat dessa 2.5 miljoner på tex. ungdomsidrotten, istället för att ett gäng efterblivna feminister ordnar "baluns" för slantarna - för att meningslöst sladdra om ett icke-problem.

Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Tom jag som är straight kille har tröttnat på att behöva få massa lättklädda och undernärda kvinnor i ologiska reklam/mediesammanhang dagarna i ända...
Lättklädda kvinnor "dagarna i ända"? Jahaja. Ja, då tycker jag att du ska ta och ge oss några exempel på dessa "undernärda" kvinnor. Det borde ju vara enkelt för dig. Har du inga exempel, så måste jag konstatera att du hyser ett feministiskt hjärnspöke i frågan. Hjärnspöken och feminism, går hand i hand. Som bekant.

Sedan undrar jag om du tycker att en naken människokropp är någonting fult och omoraliskt, som behöver döljas? Du kanske förespråkar burka?

Själv har jag inget problem med människokroppen. Jag tycker den är vacker.

Mår du dåligt av att se andra lättklädda människor? Är en människa i baddräkt någonting olämpligt, omoraliskt och fult? Är sexigt någonting omoraliskt för dig?

När du hävdar att du är en straigt kille, så kan jag bara säga: Yea... right.
Citera
2005-11-18, 15:14
Medlem
Jaja, vissa straita killar har tröttnat på den sexistiska reklamen. Men det har inte jag! Jag tycker det är fint med kvinnokroppar, och tycker att sex är någonting fint.

Är det inte intressant att feminismen på 60-talet förespråkade porr, och dagens feminister får utbrott på kvinnor i underkläder?

Är det inte märkligt att alla klagar på att folk rör sig för lite, äter för fet mat och är för tjocka, och samtidigt vill förbjuda reklam med smala kvinnor eftersom det skapar ett dåliga ideal?
Citera
2005-11-18, 15:30
Medlem
Bultmans avatar
Men vad är det som konkret ska göras?
Citera
2005-11-18, 15:35
Medlem
ischs avatar
Det publika rummet behöver rustas upp men vet i fan om det är ett gäng femenisters uppgift. Tycker att man skall plocka bort så mycket reklam som möjligt samt öppna mer lagliga väggar så vi kan få en lite mer krativ stadsmiljö.
Citera
2005-11-18, 19:52
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Lättklädda kvinnor "dagarna i ända"? Jahaja. Ja, då tycker jag att du ska ta och ge oss några exempel på dessa "undernärda" kvinnor. Det borde ju vara enkelt för dig. Har du inga exempel, så måste jag konstatera att du hyser ett feministiskt hjärnspöke i frågan. Hjärnspöken och feminism, går hand i hand. Som bekant.

Sedan undrar jag om du tycker att en naken människokropp är någonting fult och omoraliskt, som behöver döljas? Du kanske förespråkar burka?

Själv har jag inget problem med människokroppen. Jag tycker den är vacker.

Mår du dåligt av att se andra lättklädda människor? Är en människa i baddräkt någonting olämpligt, omoraliskt och fult? Är sexigt någonting omoraliskt för dig?

När du hävdar att du är en straigt kille, så kan jag bara säga: Yea... right.

Här har du ett gäng fällda reklambilder som en gång suttit väl synligt i media eller på reklam utomhus: http://www.etiskaradet.org/erk.html Jag tror det är mest du som har hjärnspöken som är så naiv att du inte tror att det finns exempel som är lätta att plocka fram

Jag har inga problem att se nakna kroppar i rätt sammanhang. Men exakt vad en naken kropp har att göra när man ska sälja reservdelar till bilar eller prylar till skogshuggaren vet jag inte. Vet du?

Nej inget av det är fult eller omoraliskt per definition enligt mig. Men genom att visa bara en enda bild (smal och vacker) av t ex modeller så skapar man en press på yngre tjejer över hur de ska se ut. Som jag definitivt tycker att man ska få slippa om man inte själv väljer att få se det.

Dvs jag är less på reklam som jag inte kan välja bort ute på stan.

Och lille vän, när du växt upp så kanske även du inser att straighta killar kan ha mina åsikter
Citera
2005-11-18, 19:53
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det publika rummet behöver rustas upp men vet i fan om det är ett gäng femenisters uppgift. Tycker att man skall plocka bort så mycket reklam som möjligt samt öppna mer lagliga väggar så vi kan få en lite mer krativ stadsmiljö.

Kan hålla med dig i vad du säger. Det borde vara andra också och inte enbart feminister som fick det i uppgift.
Citera
2005-11-18, 21:22
Bannlyst
Men kära vän, du inser väl att det är lika trovärdigt att du skulle vara en straight man som att Tiina Rosenberg skulle vara heterosexuell och älska män.

Inte överdrivet trovärdigt alltså

Men låt oss lämna just det. Jag är faktiskt inte det minsta intresserad av vad du har för sexuella preferenser eller vad du har för kön. Men eftersom du själv tog upp det så kommer en kommentar om det hela, som ett brev på posten.

Innan jag går vidare och kommenterar ditt inlägg skulle jag vilja upplysa dig om att du fortfarande inte visat att du inte hyser sexualfientligt feministiska hjärnspöken i enlighet med mitt tidigare inlägg:

"Ja, då tycker jag att du ska ta och ge oss några exempel på dessa "undernärda" kvinnor."

Detta har du inte ännu gjort. För det är väl inte så enkelt att du har problem med att se vackra kvinnor och män? En fobi för nakna kroppar? Asexuell? Mindervärdighetskomplex?

Således: Vilka bilder lider du av att se, och var är de "undernärda" kvinnorna som du pratar om?
Citera
2005-11-19, 11:18
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Men kära vän, du inser väl att det är lika trovärdigt att du skulle vara en straight man som att Tiina Rosenberg skulle vara heterosexuell och älska män.

Inte överdrivet trovärdigt alltså

Men låt oss lämna just det. Jag är faktiskt inte det minsta intresserad av vad du har för sexuella preferenser eller vad du har för kön. Men eftersom du själv tog upp det så kommer en kommentar om det hela, som ett brev på posten.

Innan jag går vidare och kommenterar ditt inlägg skulle jag vilja upplysa dig om att du fortfarande inte visat att du inte hyser sexualfientligt feministiska hjärnspöken i enlighet med mitt tidigare inlägg:

"Ja, då tycker jag att du ska ta och ge oss några exempel på dessa "undernärda" kvinnor."

Detta har du inte ännu gjort. För det är väl inte så enkelt att du har problem med att se vackra kvinnor och män? En fobi för nakna kroppar? Asexuell? Mindervärdighetskomplex?

Således: Vilka bilder lider du av att se, och var är de "undernärda" kvinnorna som du pratar om?

Nu gav jag dig en dålig länk eftersom du uppenbarligen inte orkade leta, så här har du en direktlänk till fällningarna: http://www.etiskaradet.org/fallning.html Om du är läskunnig så kan du säkert läsa vad bilderna innehållit...

Bilden längst ner på: http://www.etiskaradet.org/fallning.html#Bilder%20spec tycker jag blev fälld på goda grunder, inte så mycket av bilden i sig som av texten (H&M-bilderna retar jag mig mer sällan på eftersom de trots allt säljer underkläder... men som sagt lite mer variation än de få gånger de haft Anne Nicole Smith eller någon ej trådsmal modell hade jag tyckt varit på sin plats. Om inte annat så man får se hur kläderna ser ut på vanliga kroppar också...)

Bilder på traditionella och per definition trådsmala fotomodeller tror jag, trots allt, att tom du klarar av att leta upp, eller?

Om du nu tycker det är så spännande med mina sexuella preferenser så kan jag rekommendera dig att söka här på forumet, inte minst i Sex och Samlevnads forumet, där jag berättat ett antal saker som jag varit med om.

(Annars har jag mest problem med att någon annan väljer ut vad som ska anses vara vackert i utseende och kroppsväg och att det inte finns mer variation i media, som i verkliga livet...)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in