2022-09-20, 19:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minhembiogubbe
Hade 25 minuters väntetid på 11414 förra veckan, det var 8 personer i kö.
Sitter det 3 personer och jobbar?
Jag undrar samma.

Jag behöver tyvärr göra en polisanmälan. Går inte att göra på nätet.
Har precis suttit i telefonkö i två timmar. Inte framme än. Vem vet hur lång tid det kommer ta?
Nu känner jag att "Nej jävlar jag kommer inte ge mig!" Tänker stanna kvar i kön tills jag går och lägger mig!

11414 är ett jävla skämt!!! +120 minuters väntetid o ingen aning om hur många fler timmar kvar att vänta!
Citera
2022-09-20, 20:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Nu har jag suttit i +3 h i väntekön. För att göra en anmälan. Som inte går att göra på nätet.

Samhällskontraktet är brutet!!!
Citera
2022-09-20, 20:24
Medlem
Jag ringer och anmäler men jag har noll förtroende för dom.

När jag blivit utsatt för brott så har dom inte gjort någon utredning utan lagt ned det direkt. Detta var ändå långt innan invandringen och dom klara inte av att lösa det enklaste brottet. Hela brottet serverades på ett silverfat till dom men like förbannat så las det i brist på bevis. Att dom skriver las ned i brist på bevis, retade gallfebern på mig när det fanns tonvis med bevis, vittne, GM osv.

2 gången hade jag till och med film och vart dom var på väg GM

Efter det så har det massa gånger, dom bara lägger ned oavsett.

Om vi får mer poliser 10.000 det gör ingen skillnad är jag övertygad om. Dom är inkompetenta hela högen.

Men vid allvarliga brott så kommer jag lösa det själv, för jag kan inte räkna med deras hjälp.
Citera
2022-09-20, 21:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Och dääääär.... Där blev jag bortkopplad från 11414's telefonkö... Bara väntat sen kl 16.50!
ÖVER FYRA TIMMAR!
Citera
2022-09-20, 21:20
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Och dääääär.... Där blev jag bortkopplad från 11414's telefonkö... Bara väntat sen kl 16.50!
ÖVER FYRA TIMMAR!

Men vafan. Varför är de så jävla dåliga?
Citera
2022-09-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Jag brukade ringa till Polisen förr om jag såg något som var riktigt galet. Men under senare tid har det blivit allt svårare att komma fram. Och jag har även fått andra tankar.

Förrförra gången kom jag aldrig fram, minns ej om det var på 112 eller 114 14. En annan gång försökte jag nå polisledningen i min stadsdel i Göteborg, vilket har gått bra förr, först hamnade jag hoss en snäll polistant i Dalarna. Hon kopplade mig till berörd central i Göteborg, trodde jag. Istället hamnade jag hos en något brydd Polis privata mobil, som dessutom var i rörelse och inte alls förstod varför jag ringt henne. Ringde igen, men ingen svarade.

Minns även en annan gång hur jag via centrala växeln hamnade i Malmö. Trevlig och saklig Polis, men han hade noll lokalkännedom om mitt ärende. Besvärligt att behöva förklara minsta detalj, som för ett barn.

Nu senast när jag såg ett mindre pågånde brott så tänkte jag, om jag ringer så hinner Polisen aldrig hit och om de gör det så blir det verklöst. Det var två nysvenskar som stal. De hade troligen släppts ändå. Så jag struntade i att ringa.

Tankarna lutår nu åt att helt sluta ringa, undantaget livsfara eller dyligt, och låta samhällets totala förfall komma snabbare så att förändringsarbetet kan starta tidigare.

Ringer du Polisen?

Hur ofta ringer gemene man polisen egentligen?

Har i mitt drygt 40-åriga liv aldrig behövt ringa polisen för nånting.
Citera
2022-09-20, 21:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Men vafan. Varför är de så jävla dåliga?
För att polisen är själva offer för falska sms som i dagarna skickats och utges vara från Polisen.

Det suger ändå!!! Jag ska kunna anmäla ett brott!
Citera
2022-09-20, 21:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Hur ofta ringer gemene man polisen egentligen?

Har i mitt drygt 40-åriga liv aldrig behövt ringa polisen för nånting.
Jag har ringt 114 14 fyra gånger i mitt liv.

En gång när jag bodde i Stockholms imnerstad och det var en tonårsflicka som var livlös på gatan utanför efter bråk (hon kom undan oskadd).

En gång när jag behövde göra en polisanmälan som det inte gick att göra online.

En gång när jag behövde polisens hjälp med en specifik sak.

Och en gång när en musikkonsert höll på i två timmar utöver uppgjord tid - på en vardag. (Också Stockholms innerstad)
Citera
2022-09-20, 22:00
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nu har jag suttit i +3 h i väntekön. För att göra en anmälan. Som inte går att göra på nätet.
Jag satt nästan sju timmar fördelat på två samtal till 114 14 och blev bortkopplad båda gångerna i somras. Det enda alternativet var att åka till polisstationen och göra polisanmälan. Flera stationer hade dock stängt ned möjligheten att anmäla då dom resurserna gick till passkaoset som väl snart hållit på i ett år.

Polisstationen hade flera lappar med uppmaning om att använda 114 14 för att anmäla brott. När jag var klar frågade jag varför dom lapparna sitter uppe då man ändå inte kommer fram. "Ja, vi vet...".

Total djävla katastrof.
Citera
2022-09-21, 00:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Jag satt nästan sju timmar fördelat på två samtal till 114 14 och blev bortkopplad båda gångerna i somras. Det enda alternativet var att åka till polisstationen och göra polisanmälan. Flera stationer hade dock stängt ned möjligheten att anmäla då dom resurserna gick till passkaoset som väl snart hållit på i ett år.

Polisstationen hade flera lappar med uppmaning om att använda 114 14 för att anmäla brott. När jag var klar frågade jag varför dom lapparna sitter uppe då man ändå inte kommer fram. "Ja, vi vet...".

Total djävla katastrof.
Ja Herregud! Jag gjorde ett nytt försök och ringde ikväll nu sent, tänkte att nu är det inte så många som är uppe.
Tji fick jag! Det var "50 minuter kö" sa rösten. Efter 50 minuter satt jag +50 till - totalt satt jag två och en halv timme!
Men utan att någon svarade. Jag tror helt enkelt inte att någon svarar på 114 14! Växeln är bränd eller någonting.
Citera
2022-09-21, 01:00
Medlem
Jag ringde 11414 kl 11 i fredags,först 20 min kö sen blev jag kopplad till rätt område och en röst sa att dom skulle ringa mig om jag tryckte på siffran ett.

Det bekräftades att dom skulle ringa mig men än har ingen ringt, fyra dygn har jag väntat. Vad är det som händer?
Senast redigerad av Brodrude 2022-09-21 kl. 01:04.
Citera
2022-09-21, 01:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Jag ringde 11414 kl 11 i fredags,först 20 min kö sen blev jag kopplad till rätt område och en röst sa att dom skulle ringa mig om jag tryckte på siffran ett.

Det bekräftades att dom skulle ringa mig men än har ingen ringt, fyra dygn har jag väntat. Vad är det som händer?
Börjar allvarligt undra om polisen blivit defunct i Stockholm.

Imorgon måste jag ta mig till Kungsholmen för att göra anmälan om IT-brott,försök till stöld, tack gode gud att det inte var allvarligare saker än så!!

Kan detta ha att göra med varför så många fler ringer 112 nu istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in