• 1
  • 2
2016-02-27, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
swedbank har iaf så man kan beställa koder så man kan använda bankid till allt.
Måste man då bära med sig koderna hela tiden? Är det en ny kod varje gång man ska göra tex en transaktion ?
Citera
2016-02-27, 16:35
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansvensson55
Måste man då bära med sig koderna hela tiden? Är det en ny kod varje gång man ska göra tex en transaktion ?

Så fort man fått utökat mobilt bankid aktiverat behövs aldrig mer några koder, förutom din bank id kod
Bara höra av sig till telefonbanken alt. din bank kontakt och säga till om det.

Tror alla dessa kodkort och dosor samt fan och hans moster är avskaffat (för dom som vill anpassa sig alltså).

Annars kan man ju ha handelsbanken, fy fan, trodde jag skulle spy när jag försökte logga in på internet banken en gång, för på den tiden (~1 år sen) kunde man bara se saldo med bankid. Fan man skulle ha dosa, sladd, sitt bankkort OCH ett kod kort. Härliga tider
Citera
2016-02-28, 00:07
Medlem
På LF Bank kan det mesta på ett privatkonto hanteras med bank-id, företagskonto däremot, där måste inloggning ske med dosa och så även betalningar/överföringar. Om några transaktioner ej skall ske går det bra att logga in på företagskonto med bank-id också. Nu gällde frågan privat konto, där bör det inte vara något hinder att enbart använda bank-id, men dosan krävs förstås för att skaffa just detta bank-id.
Citera
2016-02-29, 13:40
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Skaffa Bank-ID. Eller hämta en ny dosa hos banken.
Har bank id på datorn och hennes bankdosa fungerar alltså efter ett stort antal försök.
En ny bankdosa kostar 250kr och det känns surt att betala då den gamla dosan fortfarande går att använda fast det krävs ett stort antal försök.

Vad jag hoppades var att det fanns ett sätt att komma förbi alla dessa meddelanden som kommer upp innan man kan sklå in koden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in