Citat:
Ursprungligen postat av
balsameradleopard
Nä, det är inte småkillar direkt. Men kan tänka mig att de jag lånade av skulle skicka såna till mig

Undvik liknande situationer oavsett vad i fortsättningen, men det tror jag att du har lärt dig nu faktiskt.
Det är mänskligt att göra misstag, tänk på det ifall du får självdestruktiva tankar.
Tycker de andra i tråden har skrivit väldigt bra tips, håll dem lugna och betala.
I många fall så hade jag skrivit till dig att undvika dem och inte betala, men får känslan av din text att du i detta scenariot gör bäst i att betala eftersom du verkar vara säker på att bli skjuten annars(?).
Du borde byta nummer och undvika dessa människor efter att du har betalat isåfall.
Kan tillägga att jag själv aldrig hade betalat mer än jag hade lånat om inte någon ränta hade nämnts vid tidigare tillfälle, tycker inte att man kan komma och begära det i efterhand. Men det är tyvärr så det går till i den världen, det säger jag av egen erfarenhet.
Ifall dem kommer tillbaka ännu en gång efter att räntan är betalad, då har du två val som jag ser det.
Fly eller stå på dig. Då är det inte ett alternativ att betala längre eftersom de aldrig kommer att släppa taget om dig så länge du fortsätter ge dem pengar.
Om du väljer att stå på dig i ett sådant scenario så måste du vara hård, och flyr du så kommer du behöva pengar till ny bostad m.m.
Haft några vänner det har gått riktigt illa för i liknande situationer, men lika många som klarat sig ur det smärtfritt.
Lycka till! Du ska veta att jag verkligen håller tummarna för dig även om vi inte känner varandra.