2005-11-16, 17:38
Bannlyst
Jag har relativt obegränsad tillgång på kanyler, men inte fullt så god på pumpar, särskilt inte stora som 10 m, vilka är utmärkta ifall man har olika tablettmoff med låg styrka, eller benso. Så hur länge bör man koka dem för att de ska bli någorlunda sterila, eller är det rentutav bortkastad tid?
Citera
2005-11-16, 17:58
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Jag har relativt obegränsad tillgång på kanyler, men inte fullt så god på pumpar, särskilt inte stora som 10 m, vilka är utmärkta ifall man har olika tablettmoff med låg styrka, eller benso. Så hur länge bör man koka dem för att de ska bli någorlunda sterila, eller är det rentutav bortkastad tid?
En offtopicfråga, vad spelar det för roll med pumpar och tabletter och sådär. Varför är det bättre med större för mindre potenta tabbs osv... Är det för att man ska kunna koka upp flera tabbs samtidigt eller vad?
Citera
2005-11-16, 19:04
Medlem
FoXxs avatar
Tror inte det finns nån bakterie som överlever +70*-100*
Bara för att dra en parallell så kan jag säga att t.ex salmonella-bakterien dör vid en värme över +70*.
Fast det blir nog inte säkrare än att du byter pump tror jag.
Citera
2005-11-17, 14:53
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
En offtopicfråga, vad spelar det för roll med pumpar och tabletter och sådär. Varför är det bättre med större för mindre potenta tabbs osv... Är det för att man ska kunna koka upp flera tabbs samtidigt eller vad?

För att vissa tabletter har en fördjävla massa bindeämnen och skit i sig
och det kan behövas ganska mycket vatten för att lösa upp dessa.
Citera
2005-11-17, 14:56
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
För att vissa tabletter har en fördjävla massa bindeämnen och skit i sig
och det kan behövas ganska mycket vatten för att lösa upp dessa.
Bomullsfilter?
Citera
2005-11-17, 18:09
Medlem
BrotherLouies avatar
Men det blir ju ändå lika stor mängd pulver som måste bli löst nog att injicera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in