2006-09-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Lär dig och läsa till att börja med. Jag traversterade på Fula Gubbens inlägg, där han ansåg att " ett mynt i skallen har ingen domare mått dåligt av"
Men min åsikt är att den s.k "läktarkulturen" som innebär att man tar sig rätten att kasta föremål på matchfunktionärer, kasta in föremål på planen, att skrika könsord efter sina egna spelare, och i förekommande fall även kliva in på planen inte hör hemma inom idrotten. Ni kan med fördel utöva Era aktiviteter på platser där Ni inte stör andra. Åk ut i Lill-Jansskogen och kasta mynt på varandra. Tegelstenar funkar oxå. Tänd Era bengaliska eldar, ta av er på överkroppen och visa Era fjolltatueringar för varandra, men låt för fan majoriteten av fotbollsverige slippa Er.

Nu tar du chansen att gnälla igen! Min åsikt (nu gnäller jag på att du gnäller, komiskt värre) är att det börjar bli tjatigt nu - vilken tråd i ordningen är det nu, 3-4? - där du bara ältar samma saker.
Var i mitt inlägg du kan utläsa att jag anser att det är okej att storma plan, utsätta funktionärer för angrepp osv kan du väl peka ut för mig, jag hittar det inte själv trots att jag läst det om och om igen. "Lär dig och läsa till att börja med"

Jag har aldrig kastat mynt, snusdosor, bengaler, rökbomber eller annat in på eller mot spelplanen/funktionärer/spelare.
Jag har aldrig eldat en bengal på en fotbollsarena.
Jag har aldrig måttat ett slag mot en annan människa bortsett från min bror.
Jag brukar gå påklädd på arenan och är heller inte tatuerad.
Du drog jävligt stora slutsatser av mitt inlägg. Och du hade väldigt fel.
Oh, ursäkta mig, Du skall det givetvis vara, artigt och fint.

Citera
2006-09-02, 19:53
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Citat:
Knappast. Jag är en del av den penningstarka publiken som numer undviker att gå på fotboll i Stockholm

Håll dig då till Norrköpings eller Helsingborgs matcher där man lite försynt mumlar "Heja, klapp, klapp, klapp"

Vi ses på Gubbis, om du törs gå på såna arrangemang...
Citera
2006-09-02, 22:19
Medlem
Citat:
Fotbollsförbundet måste vara Stockholmare hela högen. Vilket pack!
Nä, ner med Bajen och DIF i en lägre division så kanske vi slipper denna "läktarkultur"
En kultur som bara går ut på att hata. I England tar man krafttag mot dessa element, och jag kan inte finna att publiksiffrorna sviktar i England.
Bort med packet från läktarna så kommer den penningstarka publiken tillbaka.
Den publik som gillar fotboll och kan uppskatta en snygg dragning av en ur motståndarlaget. Den publik som köper souvenirer, korv, glass, läsk osv. Den publik som älskar spelet fotboll och kan avnjuta en match mellan två spelande lag, inte nödvändigtvis sitt favvolag. Den publik som kan gå på fotboll utan att riskera sina barns säkerhet. Jag hoppas att vi snart utrotat den s.k. läktarkulturen i Sverige och att fotbollen ges tillbaka till oss som älskar spelet.

Om jag inte minns fel så är ingen i TU från stockholm, det är ett gäng bönder hela packet.
Citera
2006-09-02, 22:34
Medlem
Jag blir så förbannad när jag ser spelarna med linderoth i spetsen hetsa mot oss supporters, ställa upp på intervjuer i aftonblaskan(!!!!) o sv.. Hur vore det om dom kunde fokusera på att vinna istället för att gå omkring och lalla på plan mot dif, kalmar, elfsborg.

Sist men inte minst, Petur.. Va förjävla glad att du ens får dra på dig den grönvita dressen efter dina bleka insatser på sista tiden. Att kalla supporters för ruttna äpplen gör man bara inte om man inte har mer kött på benen.

Linderoth MÅSTE bort, mysgubbar hör inte hemma i toppfotbollen.

Vilken högoddsare att vi fick poängavdrag, pamparna häckar ute i solna där gnagare, djurgårdare och annat patrask minglar på dagtid och drar ner Svensk fotboll i skiten.
Citera
2006-09-02, 22:34
Medlem
Citat:
Knappast. Jag är en del av den penningstarka publiken som numer undviker att gå på fotboll i Stockholm

Antar att du då också tycker att Anrells, Bank och Laul skriver vettiga saker, glädjande att du tar ditt förnuft till fånga och skippar fotbollen. För mycket till fotbollsfanatiker verkar du inte vara, om du mot all förmodan skulle vara det så duger nog FM gott och väl för dig.
Citera
2006-09-02, 22:47
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Vilken högoddsare att vi fick poängavdrag, pamparna häckar ute i solna där gnagare, djurgårdare och annat patrask minglar på dagtid och drar ner Svensk fotboll i skiten.
surt sa räven
Citera
2006-09-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Att The Monkeys bara fick böter för myntkastningen är dock horribelt. Enligt den nya paragraf 15 så ska poängavdrag också utdelas vid uppsåt att skada matchfunktionär med föremål. Det var ju hur tydligt som helst att domaren träffades av ett mynt. The Monkeys kanske har någon lierad i tävlingsutskottet eftersom de undkom med ett löjligt lågt straff.

1. Det är inte bevisat att det var en Djurgårdare som kastade myntet.
2. Det finns prejudikat vad gäller myntkastning där exempelvis Bajen fick runt 10.000 i böter har jag för mig.
3. Den regeln du nämner används tydligen t.ex när det springer in supportrar på planen för att slå ner domaren.

Citat:
Fotbollsförbundet måste vara Stockholmare hela högen. Vilket pack!
Nä, ner med Bajen och DIF i en lägre division så kanske vi slipper denna "läktarkultur"
En kultur som bara går ut på att hata. I England tar man krafttag mot dessa element, och jag kan inte finna att publiksiffrorna sviktar i England.
Bort med packet från läktarna så kommer den penningstarka publiken tillbaka.
Den publik som gillar fotboll och kan uppskatta en snygg dragning av en ur motståndarlaget. Den publik som köper souvenirer, korv, glass, läsk osv. Den publik som älskar spelet fotboll och kan avnjuta en match mellan två spelande lag, inte nödvändigtvis sitt favvolag. Den publik som kan gå på fotboll utan att riskera sina barns säkerhet. Jag hoppas att vi snart utrotat den s.k. läktarkulturen i Sverige och att fotbollen ges tillbaka till oss som älskar spelet.

Vilket fantastiskt uselt inlägg. Att folk fortsätter att gå på fotboll tror du inte beror på att England har 50 miljoner invånare där det dessutom spelas fotboll av högsta klass?
Citera
2006-09-02, 23:56
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Antar att du då också tycker att Anrells, Bank och Laul skriver vettiga saker, glädjande att du tar ditt förnuft till fånga och skippar fotbollen. För mycket till fotbollsfanatiker verkar du inte vara, om du mot all förmodan skulle vara det så duger nog FM gott och väl för dig.
Läser varken Anrell, Bank eller Laul. Däremot har jag, till skillnad mot dig, hjärnan i behåll och fullt fungerande.
Citera
2006-09-02, 23:56
Medlem
Jävligt jobbigt att vi blev av med 3 poäng. Varför ska laget straffas för något som huliganerna gör? In me dom i fängelse istället!
Citera
2006-09-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey O'Neil
Jävligt jobbigt att vi blev av med 3 poäng. Varför ska laget straffas för något som huliganerna gör? In me dom i fängelse istället!

För att det är Hammarbys ansvar att se till att inga raketer eller liknande tas in på arenan.
Citera
2006-09-03, 00:05
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Håll dig då till Norrköpings eller Helsingborgs matcher där man lite försynt mumlar "Heja, klapp, klapp, klapp"

Vi ses på Gubbis, om du törs gå på såna arrangemang...
Har varit på Gubbis i år när Bajen körde. 500 tappra Bajjare som sålde korv.
Näää, välkommen till Vetlanda där det finns publik och kultur och kunnande.
Ditt speedwaylag är ett skämt i hela Sverige. Inga pengar att avlöna förare, JBJ gick till Tinget för att få sina 240,000:-
Freddie har inte fått betalt för 2005. Er lagledare, tillika ordförande är dömd i tingsrätten och har inte på en speedwayarena att göra. Sååå.... vem kommer till Gubbis, fjolla.
Citera
2006-09-03, 00:07
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Om jag inte minns fel så är ingen i TU från stockholm, det är ett gäng bönder hela packet.
Då har förnuftet segrat. Tycker att straffet är åt helvete för lågt, dock.
Ut med föreningar som håller sig med pack!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in