2018-11-06, 15:55
Medlem
Nu får Orrenius Hedeniuspriset...
Ingmar Hedenius måste vända sig i sin grav. Om det var något Hedenius bekämpade, så var det trångsynthet och ensidighet och propaganda. Hedenius angrepp på Kyrkan omfattade naturligtvis också det dåtida samhällets övriga institutioners inskränkthet och klassförakt, även om Hedenius inte levde som han lärde, som de flesta profet. Han skulle med vrede bekämpat islams odemokratiska utbredning och mot våra värdegrunder stridande maktanspråk i Sverige. Inte bara angrepp på ett utvalt folk.
Orrenius ett rättesnöre för opartisk samhällsbevakning?
PK sitter i väggarna på prisjurys också. Var är Sverige på väg.
Citera
2019-04-30, 00:30
Medlem
Repatrieras avatar
Snyft, snyft, Orrenius har lämnat twitter. Kontot är borttaget. Mothuggen, glåporden, näthatet och den nakna islamofobin blev till sist för mycket även för den stora journalisthjälten. Han fortsätter dock sin gärning i DN och särskilt utvalda poddar, här tillsammans med bl a Anders Lindberg:
https://play.acast.com/s/ledarredaktionen/orreniusomis-barnen?autoplay
Citera
2019-05-31, 01:49
Medlem
Finspång.

Niklas Orrenius aka DN:s husgråterska använde Finspångsmemen igår.
@niklasorrenius twittrade detta (till en "yrkeskomiker"):
Citat:
Är du inte en SANN SJ-PATRIOT som orkar STÅ UPP FÖR HJÄLTARNA som håller vårt BLÅGULA VIKINGALAND igång??? Det blir avstigning i Finspång för dig.
https://twitter.com/niklasorrenius/status/1134099601210904576
Citera
2019-05-31, 10:08
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nu får Orrenius Hedeniuspriset...

Det är otroligt hur mycket priser de här människorna delar ut till varandra. Känner inte till nån annan bransch med den ryggdunkarvolymen.
Citera
2019-12-13, 22:57
Medlem
Orrenius senaste mästerverk är en "feel good"-text där han beskriver hur en imam och en rabbin i Malmö nått samförstånd gällande taktiken att som "minoriteter" fjärma sig/skydda sig mot det svenska majoritetssamhället. Klassisk Orrenius-ekvation att inte räkna med alla konstanter.

Människan är ett haveri.
Citera
2019-12-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Var är Sverige på väg.

Sverige är inte på väg någonstans utan är en tunnelbanevagn på blå linjen som spårat ur och kraschat in i en betongvägg någonstans mellan Akalla och Husby. Där står den nu stilla och rostar sönder.
Citera
2019-12-14, 12:09
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Det är otroligt hur mycket priser de här människorna delar ut till varandra. Känner inte till nån annan bransch med den ryggdunkarvolymen.
Om jag har förstått det rätt var det vanligt att lärarna fram till 1960-talet (?) delade ut guldstjärnor till eleverna som gick i årskurs 1-3.
Citera
2020-05-13, 19:25
Bannlyst
Vilken är Niklas Orrenius bakgrund? Någon som vet saker om honom från hans skoltid. Hjärntvättad i vänsterkretsar? Försöker förstå psyket hos sådana som Niklas Orrenius.
Citera
2020-09-16, 22:32
Medlem
Grisbrottarens avatar
Vad gör Orrenius idag? Jag kom att tänka på honom precis via Julia Caesar, som han förföljde och trakasserade, och kom på att jag inte hört något från honom på länge. Hans twitter ligger i träda sedan juni i fjol.
Skriver han på en ny bok om dödsknarkarnazism-hotet mot planeten eller har han fått cancer? Kanske har han och hans barn fått ett "Jimmie moment":
Citera
2020-09-16, 22:45
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Vad gör Orrenius idag? Jag kom att tänka på honom precis via Julia Caesar, som han förföljde och trakasserade, och kom på att jag inte hört något från honom på länge. Hans twitter ligger i träda sedan juni i fjol.
Skriver han på en ny bok om dödsknarkarnazism-hotet mot planeten eller har han fått cancer? Kanske har han och hans barn fått ett "Jimmie moment":

Han kläckte nyligen ur sig en för honom ganska typisk krönika om att muslimerna i Sverige är här för att stanna som väckte ett viss gensvar på Flashback: https://www.flashback.org/t3259532

Han fortsätter sin lobbyverksamhet för ett muslimskt Sverige.
Citera
2020-09-17, 08:06
Bannlyst
Ni har inte sett det här? En klassiker på sätt och vis. Henrik Arnstad intervjuar Niklas Orrenius. Det är ett försvarstal.

https://www.dagensarena.se/magasinetarena/sveriges-mest-hatade-reporter/

...Fick till slut nog av hatet...Hatet hade växlat upp på en ny nivå...Jag som skriver heter Henrik Arnstad, vetenskapsjournalist...Niklas Orrenius är förvisso beundrad bland sina kolleger...Anledningen till detta hat mot Niklas Orrenius är hans försök att intervjua bloggaren Barbro Jöberger, mer känd under pseudonymen »Julia Caesar« och hyllad av rasister i hela Norden...Min pappa är advokat och representerade flera flyktingfamiljer...Jag förstod att hatet var farligt. Jag reste till Kimstad och gick i ett fackeltåg mot rasism...På nätet diskuteras i Flashbacktråden »Rätt att hota journalister som skriver om SD?...

...Den journalistik jag står för, den chefredaktör jag jobbar för och den tidning jag arbetar på: då är detta en del av grunden. De mänskliga rättigheterna, allas lika värde. Det är en bas. Det ger inte mig identiteten antirasist utan det gör mig till journalist. För mig...

Där ser man. Niklas Orrenius far är en av de som tjänat pengar på invandringen, som advokat.

Han motiverar också sina gärningar utifrån flosklerna "alla människors..." som ingen lever efter, inte Niklas heller. Det gäller inte och det som inte gäller, det är Niklas Orrenius "bas". Bara så att ni vet. Så enkelt är det att stå för massinvandringen till Sverige.

De jag hatar mest, det är dessa mina landsmän. Det är ju alltid dessa typer.
Senast redigerad av Mertillen 2020-09-17 kl. 08:10.
Citera
2021-06-22, 09:53
Medlem
Skulle tro att han har privata problem. Jag matchade med honom på Tinder för något år sen och han var väldigt tydlig med att han bara ville knulla. Och givetvis under falskt namn. Jag kände dock igen bilden och han försvann snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in