Ni har inte sett det här? En klassiker på sätt och vis.
Henrik Arnstad intervjuar Niklas Orrenius. Det är ett försvarstal.
https://www.dagensarena.se/magasinetarena/sveriges-mest-hatade-reporter/
...Fick till slut nog av hatet...Hatet hade växlat upp på en ny nivå...Jag som skriver heter Henrik Arnstad,
vetenskapsjournalist...Niklas Orrenius är förvisso
beundrad bland sina kolleger...Anledningen till detta hat mot Niklas Orrenius är hans försök att intervjua bloggaren Barbro Jöberger, mer känd under pseudonymen »Julia Caesar« och
hyllad av rasister i hela Norden...Min pappa är advokat och representerade flera flyktingfamiljer...Jag förstod att hatet var farligt. Jag reste till Kimstad och gick i ett fackeltåg mot rasism...
På nätet diskuteras i Flashbacktråden »Rätt att hota journalister som skriver om SD?...
...Den journalistik jag står för, den chefredaktör jag jobbar för och den tidning jag arbetar på: då är detta en del av grunden. De mänskliga rättigheterna, allas lika värde. Det är en bas. Det ger inte mig identiteten antirasist utan det gör mig till journalist. För mig...
Där ser man. Niklas Orrenius far är en av de som tjänat pengar på invandringen, som advokat.
Han motiverar också sina gärningar utifrån flosklerna "alla människors..." som ingen lever efter, inte Niklas heller. Det gäller inte och det som inte gäller, det är Niklas Orrenius "bas". Bara så att ni vet. Så enkelt är det att stå för massinvandringen till Sverige.
De jag hatar mest, det är dessa mina landsmän. Det är ju alltid dessa typer.