Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-24, 20:49
  #1
Medlem
Aurora08s avatar
Har inte sett honom på sistone i DN. Han har väl inte hamnat in onåd hos Peter den store?
Citera
2016-02-24, 20:55
  #2
Medlem
ozznujens avatar
Det är många av samma sorten som man inte ser röken av längre. Jag saknar alla människor som säger att Sverige aldrig har varit tryggare än nu. Vissa av dem fortsätter med sina mantran,men jag tycker att de blir allt färre.

Ja,vart är dom,frågar jag mig?
Citera
2016-02-24, 21:30
  #3
Medlem
Repatrieras avatar
Jag läste på twitter att aset tagit time off för att skriva färdigt något pekoral.
Citera
2016-02-25, 12:30
  #4
Medlem
Ankdammsmans avatar
Orrenius status är så hög (bisarrt nog, men så är det) att han kan ta sin lilla tid när han komponerar nästa mästerverk. Vi kan nog förutsätta att den tiden inte tillbringas med grottande i statistik och logikövningar, utan att det är den sedvanliga känslosamheten och smutskastandet som söker nya objekt.

En stor tidning har normalt ett par profiler med den statusen. DN har även Zaremba, och Expressen har Kadhammar (även om han gör vanliga krönikor också).
Citera
2016-02-25, 13:09
  #5
Avstängd
Sist Niklas skrev nåt var väl i DN där han pekade ut Showan som en "feministisk ikon" - Hela artikeln är surrealistisk och 20% verklighet och 80% litteratur. Allt är en hyllning till det mångkulturella samhället osv, osv. Och jakten på nazismen - Jag bor på Möllan sedan 20 år och kände inte igen mycket av Niklas fantasier faktiskt. Det han skriver är politisk litteratur.

Enligt snacket på Möllan så var Showan prospekt i Revolutionära Fronten och en slagskämpe. Han och 15-30 andra anföll de 4 nazzarna och de sprang gatlopp. Nazzarna vände sig om och spöade upp vänsternfronten. Detta är slagskämpar allihopa och det bråk kunde ha slutat hursomhelst. De är samma idioter åt alla håll - Att överhuvudtaget 4 nazzar då var på Möllan förvånar mig. Varken jag eller några av mina vänner har sett eller hört talas om nån på 20 år.- "Nazijägare" finns det dock gott om. I brist på verkliga nazister ger de sig på och misshandlar "vemfansomhelst" som de uppfattar som nazister. (precis som gästarbetarna i Stockholm) Det kan vara "fel" T-shirt, "fel" skor eller annat. Folk som har bott på möllan hela sitt liv har pekats ut som nazister och fått motta 30-40 sparkar. Dessa unga killar fungerar som den religiösa polisen i Iran eller SA i nazityskland. De är åklagare, domare och bödel på samma gång. Medierna applåderar denna spökjakt. Går nån inföding runt med en skånsk flagga på T-shirten på möllan så blir det obehagliga vibbar.

Att Niklas anser att möllan är mångkulturell tyder på att han aldrig varit här. - Att det finns en ointegrerbar islamiserad patriarkal paralellkultur skriver jag gärna under på. Om Niklas själv varit på Möllan hade han kunnat konstatera att inga muslimska kvinnor är ute efter kl 18.00 (de är inlåsta) och sett att vänsterfolk ALDRIG umgås med araberna. Denna lilla högskole-elit sitter för sig och har pressat upp öl priserna så locals inte kan gå ut längre. - Denna elit sitter enbart för sig själva. De talar varken med locals eller invandrare. De kommer från Stockholm och Småland.

Niklas skriver för folk som aldrig varit på Möllan, - än mindre bott där, och ingen jävel i Malmö läser ju DN så konceptet håller.

http://www.dn.se/sport/fotboll/att-v...-feministikon/
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-02-25 kl. 13:58.
Citera
2016-02-25, 15:15
  #6
Medlem
Europes avatar
Jag förstod det som att han ska skriva en bok om Lars Vilks? Med tanke på hans twitterinlägg:

https://twitter.com/niklasorrenius/s...339136?lang=en

Det kan ju vara ett bra sätt för honom att dra ned volymnivån på sitt PK-larm utan att behöva göra en offentlig helomvändning, då Lars Vilks knappast är PK?

Många av PK-politrukerna har ju dragit ned på propagandanivån jämfört med i höstas, speciellt när regeringen gjorde en helomvändning och omfamnade "fascismen". Trots allt biter man inte den hand som föder en, så det omöjliggjorde ju kritiken mot en stor del av det som endast dagen innan fortfarande hade varit fascism som måste bekämpas med alla tillgängliga medel. Sedan verkar luften ha gått ur PK-politrukerna en aning för varje rapportering om massofredanden och våldtäkter i de asylsökandes spår, med varje rapportering om att polisen och ljugmedia har mörkat o.s.v. Intressant nog verkar dock Orrenius ha släppt predikandet på twitter m.m. redan före de flesta andra PK-politrukerna gjorde det, som ju först började posta mindre och mindre hätskt efter taharrushrapporteringarna i början av januari, medan han redan pausade i slutet av förra året. Antingen är han mer skärpt än de flesta PK-politruker och insåg i förväg att det är klokt att den kommande tiden ligga lite lågt med PK-vrålandet, eller så kanske han verkligen har tagit en paus just i första hand för att skriva boken?
Citera
2016-02-25, 16:07
  #7
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Jag läste på twitter att aset tagit time off för att skriva färdigt något pekoral.

Det verkar troligt.

Som så många andra svenska så kallade "journalister" så vandrar förmodligen Orrenius omkring med den grova vanföreställningen att han också är författare.
Citera
2016-02-25, 18:57
  #8
Medlem
Aurora08s avatar
Jaha, så han verkar inte ha hamnat i onåd åtminstone. Jag har inte twitter så jag visste inte om att han håller på med en bok om Vilks. Vad nu den boken ska handla om. (Hur känns det att vara rasist, Lasse? - eller nåt sånt).
Citera
2016-02-25, 19:04
  #9
Medlem
elliot1990s avatar
Förhoppningsvis har någon anhörig blivit berikad så Orren fick en chock och sjukskrev sig.
Citera
2016-02-25, 19:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Orrenius status är så hög (bisarrt nog, men så är det) att han kan ta sin lilla tid när han komponerar nästa mästerverk. Vi kan nog förutsätta att den tiden inte tillbringas med grottande i statistik och logikövningar, utan att det är den sedvanliga känslosamheten och smutskastandet som söker nya objekt.

En stor tidning har normalt ett par profiler med den statusen. DN har även Zaremba, och Expressen har Kadhammar (även om han gör vanliga krönikor också).

Kadhammar på Expressen?
Citera
2016-02-25, 19:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Sist Niklas skrev nåt var väl i DN där han pekade ut Showan som en "feministisk ikon" - Hela artikeln är surrealistisk och 20% verklighet och 80% litteratur. Allt är en hyllning till det mångkulturella samhället osv, osv. Och jakten på nazismen - Jag bor på Möllan sedan 20 år och kände inte igen mycket av Niklas fantasier faktiskt. Det han skriver är politisk litteratur.

Enligt snacket på Möllan så var Showan prospekt i Revolutionära Fronten och en slagskämpe. Han och 15-30 andra anföll de 4 nazzarna och de sprang gatlopp. Nazzarna vände sig om och spöade upp vänsternfronten. Detta är slagskämpar allihopa och det bråk kunde ha slutat hursomhelst. De är samma idioter åt alla håll - Att överhuvudtaget 4 nazzar då var på Möllan förvånar mig. Varken jag eller några av mina vänner har sett eller hört talas om nån på 20 år.- "Nazijägare" finns det dock gott om. I brist på verkliga nazister ger de sig på och misshandlar "vemfansomhelst" som de uppfattar som nazister. (precis som gästarbetarna i Stockholm) Det kan vara "fel" T-shirt, "fel" skor eller annat. Folk som har bott på möllan hela sitt liv har pekats ut som nazister och fått motta 30-40 sparkar. Dessa unga killar fungerar som den religiösa polisen i Iran eller SA i nazityskland. De är åklagare, domare och bödel på samma gång. Medierna applåderar denna spökjakt. Går nån inföding runt med en skånsk flagga på T-shirten på möllan så blir det obehagliga vibbar.

Att Niklas anser att möllan är mångkulturell tyder på att han aldrig varit här. - Att det finns en ointegrerbar islamiserad patriarkal paralellkultur skriver jag gärna under på. Om Niklas själv varit på Möllan hade han kunnat konstatera att inga muslimska kvinnor är ute efter kl 18.00 (de är inlåsta) och sett att vänsterfolk ALDRIG umgås med araberna. Denna lilla högskole-elit sitter för sig och har pressat upp öl priserna så locals inte kan gå ut längre. - Denna elit sitter enbart för sig själva. De talar varken med locals eller invandrare. De kommer från Stockholm och Småland.

Niklas skriver för folk som aldrig varit på Möllan, - än mindre bott där, och ingen jävel i Malmö läser ju DN så konceptet håller.

http://www.dn.se/sport/fotboll/att-v...-feministikon/

Jag tycker det var en riktigt läsvärd artikel du länkade till.
Eftersom Niclas arbetade i Malmö har han säkert också varit på Möllan.
Det märkliga är att du påstår att du bor på Möllan och därför vet att det inte är mångkulturellt. Det verkar som om du har en avvikande uppfattning om vad som är mångkulturellt.

http://www.alltommalmo.n.nu/mollevan...turella-hjarta
Citera
2016-02-25, 22:05
  #12
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora08
Har inte sett honom på sistone i DN. Han har väl inte hamnat in onåd hos Peter den store?

I bästa fall så har det fega kräket fått samvetskval över sitt Stasi-beteende och umgänge med AFA/Expo aktivister. Men så bra är det nog inte, Orrenius knappar som sagt på en bok som få kommer att läsa förutom några tusen på Södermalm och vänkretsen. Chansen finns väl att han får fler kontrakt från kafkakopian på att "avrätta" medborgare med "fel" åsikter.

Vidrig typ, undrar hur han sover om nätterna?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback