• 1
  • 2
2005-11-19, 21:43
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiqoole
Dragen du talar om hr stmmer p punkt och pricka in p mig, ett beteendemnster svrt att kategorisera har jag erfarit efter flera sessioner me d psykologer. I mitt fall br ven ppekas att det omvnda klacksparksbeteendet r enormt pfestrande och gr att jag vaknar uppstressad och grubblandes frn frsta sekunderna jag slr upp gonen. Sjlvfraktet pendlar dock och ibland knner jag mig nstan vermnsklig, detta varar sllan ngon lngre tid. Har sjlv frskt undvika SSRI, r rdd fr att "fastna". Under korta perioder kan min depression verg i en slags fragil eufori som brukar vara ngra minuter, detta har jag lngre undrat ver vad det kan vara, ngon slags serotonin-urladdning kanske? jag vet inte...

Nr jag lser detta brjar jag undra ifall det r som Thstrm myntade, "Det r ni som r de konstiga, jag som r normal!"(eller nt sdant). Skulle vilja kategorisera det hela som att man tar p sig rollen som "fixaren", trots att detta tr p psyket till den milda grad att man tycker resteranede mnniskor till strsta del r sla idioter, trots att dessa troligen har en mer balanserad syn p livet och finner andra saker mer prioriterade n just den uppgift som lagts framfr dem.

r detta att kategorisera som prestationsngest? Pliktknsla?
Citera
2005-11-19, 21:56
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Massa text

Strvan att vilja vara bst eller att smlta in i massan, osv. r fr mig viktigt. Prestationsngesten samt den socialafobin gr att jag ibland blir frlamad, dvs. att istllet fr att presentera mitt bsta, mrkar jag mina resultat ifall de inte skulle vara tillrckliga. Drmed kommer jag inte framt, stannar i min utveckling samt missar en massa bra chanser till att lyckas i livet. (nu har jag druckit nn bira s det hr kanske inte r frstligt, vet knappt vad jag sjlv surrar om)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in