2016-02-24, 03:08
Medlem
Blodsritens avatar
Hej på är kära fb:are!
Tänkte att det är högt tid för mig att starta en egen tråd om musik som jag själv skapat. Först tänkte jag visa något jag knåpat ihop på piano för en massa åt sedan(så att vi får någon början på tråden). Inom tid fogar jag i tråden mitt älsklingobjekt, blackmetal också.

Stycket jag syftar på finns här.https://dl.dropboxusercontent.com/content_link/242L7ZcynEs7I1Neoc6U3Lhwkkiy9XX12bSTvzU8XJqe8oGHI8 TRdG6Wxd4UmNyZ/file

All slags feedback är välkommet, både bra och dåligt. Bring it on! Det hjälper mig att bli bättre "musiker"

Mitt enda mål med musiken är att ha en lukrativ hobby vid sidan om som man kan sysselsätta sig med hela livet
-Blodsriten
Citera
2016-02-24, 08:57
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsriten
Hej på är kära fb:are!
Tänkte att det är högt tid för mig att starta en egen tråd om musik som jag själv skapat. Först tänkte jag visa något jag knåpat ihop på piano för en massa åt sedan(så att vi får någon början på tråden). Inom tid fogar jag i tråden mitt älsklingobjekt, blackmetal också.

Stycket jag syftar på finns här.https://dl.dropboxusercontent.com/content_link/242L7ZcynEs7I1Neoc6U3Lhwkkiy9XX12bSTvzU8XJqe8oGHI8 TRdG6Wxd4UmNyZ/file

All slags feedback är välkommet, både bra och dåligt. Bring it on! Det hjälper mig att bli bättre "musiker"

Mitt enda mål med musiken är att ha en lukrativ hobby vid sidan om som man kan sysselsätta sig med hela livet
-Blodsriten

Hej!

Jag får detta: Error (404)
We can't find the page you're looking for. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.

Ser fram lyssna på din musik!!

Mvh
Citera
2016-02-24, 11:28
Medlem
Får samma.
Citera
2016-02-24, 11:32
Medlem
Blodsritens avatar
Det var ju underligt. Händer nästan alltid så när jag försöker dela något på dropbox. Nån som har förslag vad jag gjorde för misstag?
Citera
2016-02-24, 11:33
Medlem
gato12s avatar
Varför använder du inte soundcloud? Det är väl smidigast.
Citera
2016-02-24, 11:41
Medlem
Blodsritens avatar
Ok, gjorde snabbt en soundcloud account så jag postade det där
https://soundcloud.com/ar-te-424236465/okant-pianostyckerakopiamp3
Citera
2016-02-26, 19:09
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Ok, gjorde snabbt en soundcloud account så jag postade det där
https://soundcloud.com/ar-te-424236465/okant-pianostyckerakopiamp3

Hej! Kör du med metronome? Fin och känslosam melodi, dock skulle jag ta mig en titt på ljudkvalitén men detta var bara ett utkast vad jag förstår? Men posta mer för bövelen så vi får höra på resten med!

Mvh
Citera
2016-02-26, 19:21
Medlem
Blodsritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JONFRED
Hej! Kör du med metronome? Fin och känslosam melodi, dock skulle jag ta mig en titt på ljudkvalitén men detta var bara ett utkast vad jag förstår? Men posta mer för bövelen så vi får höra på resten med!

Mvh
Ja, det hela kom ja på vid pianot för några år sen. Jag hade min diktafon med mig så jag banda in live vad jag spela (därför går det i otakt, då jag inte hade bestämt mig ännu för hur det skulle låta). Inom kort tänker jag köra en ny version av den men jag tycker det saknas något? hade tänkt mig stråkar. Roligt att du tog dig tid och lyssna
mvh
Citera
2016-02-26, 19:23
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Ja, det hela kom ja på vid pianot för några år sen. Jag hade min diktafon med mig så jag banda in live vad jag spela (därför går det i otakt, då jag inte hade bestämt mig ännu för hur det skulle låta). Inom kort tänker jag köra en ny version av den men jag tycker det saknas något? hade tänkt mig stråkar. Roligt att du tog dig tid och lyssna
mvh

Ok men vad kul! Ja spela gärna in och lägg på det du tycker och så kan vi här säga vad vi tycker saknas (om något saknas)!

gogogo!

Mvh
Citera
2016-02-26, 21:39
Medlem
Blodsritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JONFRED
Ok men vad kul! Ja spela gärna in och lägg på det du tycker och så kan vi här säga vad vi tycker saknas (om något saknas)!

gogogo!

Mvh
Jah! Tänker spela in det igen nästa vecka på flygeln, så det borde bli ett bättre ljud
Citera
2016-02-27, 17:56
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Jah! Tänker spela in det igen nästa vecka på flygeln, så det borde bli ett bättre ljud

Vet inte riktigt varför men den meningen fick mig att småle!! Ja kör bara!

Mvh
Citera
2016-02-27, 20:09
Medlem
Obscuritys avatar
Bara att kötta på!

Gillade första 40 sekunderna då det kändes väldigt mörkt på något sätt.

Är själv inne i ett "flow" just nu, har precis gjort klart min första låt och börjat på min andra, det svåra är att få mitt nya band att spela dem.

Viktigt att inte stressa fram något, utan jag satt och spelade ett spel, hörde musik i bakgrunden och utifrån det jag uppfattade satte jag mig med gitarren och började spela något som gick ungefärligt likadant.

Jag har Trummor, Gitarr, Bas, Fiol och lite mer, men ganska nybörjare på att spela in... Men om du skulle behöva ha någon hjälp så tveka inte att fråga!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in