2016-02-23, 19:19
Medlem
Hej!

Då jag har rätt låg aptit naturligt så har jag börjat, två gånger om dagen, dricka en drink a 600kcal.

I denna har jag:
20 gram rapsolja
50 gram fiberberikade havregryn
4 dl mjölk
lite bär

Har märkt att denna kan göra min mage lite upprörd och kan få lite åt diarrehållet. Vad i drinken är det som är så jobbigt för magen? Funderar lite över mitt fiberintag som jag tror varit extremt lågt och nu när jag får i mig en del från havregrynen så kanske kroppen inte är van vid omställningen?

Tacksam för svar!
Citera
2016-02-23, 19:21
Avstängd
Rapsolja och mjölk synkar inte.
Citera
2016-02-23, 19:23
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Oljan garanterat. Börja med 5 g sen stegra upp med något gram per dag tills du är nöjd.
Citera
2016-02-23, 21:13
Medlem
MuscleSharks avatar
Att bara se en kommentar med rapsolja får mig att må dåligt. Usch, sånt ska du inte blanda i din shake.
Citera
2016-02-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Oljan garanterat. Börja med 5 g sen stegra upp med något gram per dag tills du är nöjd.

Men man läser ju om folk som dricker en deciliter och de verkar ju klara det utan problem

Finns det annan olja än rapsolja som är snällare mot magen?
Citera
2016-02-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alxer
Men man läser ju om folk som dricker en deciliter och de verkar ju klara det utan problem

Testa Olivolja?

Sen varför försöker du lägga på dig fett? Känns aningen poänglöst att gå från skinny till skinny fat. Eller tror du magiskt att de extra kcal ska ge dig muskler?
Citera
2016-02-23, 21:38
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alxer

Började dom på 1 dl direkt? Vissa är mer toleranta än andra. Jag kan själv få i mig 20 g olja utan problem.

Ingen aning. Jag har bara provat med MCT-olja. Men olja som olja tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Sen varför försöker du lägga på dig fett? Känns aningen poänglöst att gå från skinny till skinny fat. Eller tror du magiskt att de extra kcal ska ge dig muskler?
Vart nämner han att han vill bli fet?
Citera
2016-02-23, 22:41
Medlem
Killer-queens avatar
Kan vara laktosen i mjölken som spökar också, men som andra skriver: börja med att skära ner på oljan till hälften av vad du använder nu och se om du mår bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in