2016-02-22, 21:40
Medlem
God Kväll.

Hur skall man göra egentligen för att ta sig fram i labyrinten. Ska man tjäna så att man har till mat och sen ge resten till välgörenhet och en och annan semester eller är det höginkomsttagande och flexande som gäller?
Skall pengarna mätta magen eller egot?

Vad säger ni?
Citera
2016-02-22, 22:00
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Akademisk filosofi --> Filosofi
/Moderator
Citera
2016-02-22, 22:11
Medlem
BottleBenders avatar
Eller så slutar du vara en jävla mes och använder pengarna själv.
Citera
2016-02-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Eller så slutar du vara en jävla mes och använder pengarna själv.

Har jag sagt att jag ger bort en krona?
Citera
2016-02-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
God Kväll.

Hur skall man göra egentligen för att ta sig fram i labyrinten. Ska man tjäna så att man har till mat och sen ge resten till välgörenhet och en och annan semester eller är det höginkomsttagande och flexande som gäller?
Skall pengarna mätta magen eller egot?

Vad säger ni?

Tack till moderatorn som skickade detta hit. Vi applåderar.

Eftersom det inte verkar finnas några regler för vad man ska skriva så här är mitt svar:

(i) I en labyrint ska du hålla handen vid vänster eller höger vägg för att komma ut.
(ii) Du ska fundera över varför du frågar om varför du ska ge till välgörenhet eller samla pengar på hög.
(iii) Du kan inte bli mätt i magen av att äta sedlar eller mynt (pengar) så du måste använda de som bytesvara för magen. Du kan bli mentalt mätt av pengar men inte fysiskt mätt utan att interagera med världen omkring dig.

Är det svaret bra nog?
Citera
2016-02-22, 23:40
Medlem
Ja det var lite knantigt att lägga den fel.
Citera
2016-02-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Tack till moderatorn som skickade detta hit. Vi applåderar.

Eftersom det inte verkar finnas några regler för vad man ska skriva så här är mitt svar:

(i) I en labyrint ska du hålla handen vid vänster eller höger vägg för att komma ut.
(ii) Du ska fundera över varför du frågar om varför du ska ge till välgörenhet eller samla pengar på hög.
(iii) Du kan inte bli mätt i magen av att äta sedlar eller mynt (pengar) så du måste använda de som bytesvara för magen. Du kan bli mentalt mätt av pengar men inte fysiskt mätt utan att interagera med världen omkring dig.

Är det svaret bra nog?

Och ja bra svar!
Citera
2016-02-23, 00:11
Medlem
Svenskares avatar
Egot, definitivt egot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto