Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
den vill ha tillgång till mina konton väl? det låter inte så bra
Jag använder den och har gjort det i över ett år och har inte varit några problem i alla fall. Du måste ständigt manuellt uppdatera med mobilt bankid för att historik och sånt ska uppdateras. Fördelen med att du lägger in konton är för att transaktionse historiken läggs upp automatiskt och sorteras automatiskt i den mån den klarar själv. Tänk gör alltså 90% av jobbet i att fördela allt i kategorier. Du kan också ansluta flera konton till en och samma historik.
Ett annat tips som kanske känns lite tryggare är om man har Swedbank som bank. I deras egna app har de något som heter "utgiftskollen" som listar hur du fördelat dina pengar och vad du brukar snitta. Nackdelen här är dock att den endast kan läsa den historik du har hos dem, vilket gör det svårt om du tex brukar handla med kort som är anslutna till andra banker och har sin egna historik. Jag vet inte om andra banker har liknande funktioner i deras appar.
"Mina Finanser" är också en app för Android och kanske iOS också. Som enbart manuellt kan föra in dina transaktioner. Kan ju vara smidigt om man vill börja föra in allt manuellt.
"Spara kvittot" finns ju också, som lyxfällan själv tipsat om.