2016-02-22, 16:39
Medlem
Jag har varit arbetslös ett par månader nu och saknar jobberfarenhet utöver korta praktikplatser. Har provjobbat lite på ett café på sistone, men min arbetsgivare tycker att jag för introvert och inte tillräckligt utåtriktad, har inte ett tillräckligt stort socialt samspel med kunderna osv.

Någon som är/varit i samma sits och kan tipsa om jobb att söka för personer som är mer introverta? Har som sagt ytterst lite erfarenhet. Diverse utbildningar har jag, men inga som går att få jobb på direkt.
Citera
2016-02-22, 16:43
Medlem
Har du körkort? Om ja, väktare. Arbetade som det ett tag och det var nog det mest osociala arbete jag haft. Förutom ett par ''hej'' och lite kallprat med vissa så spenderade jag tiden själv.
Citera
2016-02-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeha12
Har du körkort? Om ja, väktare. Arbetade som det ett tag och det var nog det mest osociala arbete jag haft. Förutom ett par ''hej'' och lite kallprat med vissa så spenderade jag tiden själv.
Tyvärr, inget körkort. Men det hade säkert passat mig.
Citera
2016-02-22, 16:59
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Lastbilschaufför? Ett hett tips, kör TÅG! Om du bor i Stockholm söker roslagsbanan folk, då behöver man typ gått ut gymnasiet inte några specialkunskaper. Annars har SJ en kurs på några veckor sen är man "garanterad" jobb? Lär vara en rätt sjyst lön dessutom
Citera
2016-02-22, 17:02
Medlem
jipeesss avatar
fyrvaktare
Citera
2016-02-22, 17:10
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Städare?
Citera
2016-02-22, 17:13
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Arkivarbetare vore kanske något för dig?
Har även märkt att bibliotekariejobb drar till sig en del introverta och socialt skygga personer, även om kundkontakt ingår i arbetet.
Citera
2016-02-22, 21:30
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Edit: Om du är bra på att rita, kan du kanske försörja dig genom att teckna en massa skum porr. Tydligen ska det finnas en marknad för det, eftersom gemene konstnär är alldeles för upptagen med att bygga upp ett offentligt och "seriöst" portfolio.
Citera
2016-02-23, 11:41
Medlem
note-its avatar
Utbilda dig till ett tekniskt arbete. Alla kunninga tekniker sitter i ett hörn och vägrar prata med sin omgivning. Total nördar.
Citera
2016-02-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
fyrvaktare
Finns inga bemannade fyrar kvar i Sverige.
Citera
2016-02-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Lastbilschaufför? Ett hett tips, kör TÅG! Om du bor i Stockholm söker roslagsbanan folk, då behöver man typ gått ut gymnasiet inte några specialkunskaper. Annars har SJ en kurs på några veckor sen är man "garanterad" jobb? Lär vara en rätt sjyst lön dessutom

Tåg lär väl vara förarlösa inom bara några år.

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Utbilda dig till ett tekniskt arbete. Alla kunninga tekniker sitter i ett hörn och vägrar prata med sin omgivning. Total nördar.

Så var det förr men idag fungerar det inte så, idag har man betydligt större krav. Jobb där man kunde sitta själv och pyssla utan kontakt med andra har vi i hög grad skeppat utomlands. Idag bör man kunna leda någorlunda, hålla presentationer och möta kunder.
Citera
2016-02-23, 19:41
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Tåg lär väl vara förarlösa inom bara några år.
Möjligen. Men tar ganska länge tills SJ gör alla tåg förarlösa. Det vara bara en idé för att TS skulle ha ett bra förstajobb. Sen när han väl har ett jobb är det bara att leta efter nästa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in