2016-02-22, 16:00
Medlem
hoffmasters avatar
Precis som rubriken lyder så undrar jag alltså vilken leverantör av kanaler ni kör idag och varför kör ni just den?
Citera
2016-02-22, 16:01
Medlem
note-its avatar
jag har den jag har för att det finns ingen annan att välja på.
Citera
2016-02-22, 16:08
Medlem
hoffmasters avatar
Okej för att du ligger i radioskugga eller hur menar du?
Citera
2016-02-22, 16:34
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Boxer Flex 16 nu, jag hade Canal Digital förut med en parabol, men skickade iväg parabolen och valde ett annat alternativ sen och det blev Boxer, valet var ju mellan Telia eller Boxer.
Citera
2016-02-22, 18:31
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoffmaster
Precis som rubriken lyder så undrar jag alltså vilken leverantör av kanaler ni kör idag och varför kör ni just den?
Canal Digital.
Finns 4 att välja på, Canal Digital, Viasat, Sappa och Cvision.
Har det gamla basutbudet där till skillnad från det nya finnes Discovery, EuroSport och Viasat Nature.
Det nya har däremot Kanal 10, 11, 12, TLC och Axess vilka ej finns i det gamla.
Det nya kostar 95:- mot 135:- för det jag har.
Väljer dock att ha kvar det äldre då jag gillar Discovery.
Citera
2016-02-23, 09:51
Medlem
patrik-wids avatar
Jag har comhem´s analoga grundutbud, helt enkelt därför att det ingår i hyran. Den enda kanalen jag tittar på där är NRK1 (vintersport). Allt annat ser jag genom streaming-tjänster (MagineTV för SVT´s kanaler, Netflix för filmer och serier, Eurosport player för sport samt Telia Play+ för TV4).

Jag tittar i princip bara på sport på "vanliga" tv-kanaler, så jag ser ingen mening med att sätta upp en parabol eller betala för ett programpaket jag ändå aldrig skulle titta på.
Citera
2016-02-23, 17:12
Medlem
puckots avatar
Jag hade tidigare abonnemang från Comhem, men tröttnade på alla försämringar med ändringar i utbudet till det sämre och alla ständiga prishöjningar och tilläggsavgifter hela tiden. Så tillslut sa jag upp hela skiten, efter år som trogen och lojal kund och efter att ha gett dom otaliga chanser till att förändra saker och ting och att göra alla dom förbättringar som skulle bli ioch med prishöjningarna som det pratades om hela tiden.

Men det hände ju aldrig någonting, mer än att dom var jävligt bra på att suga pengar ur oss kunder. Så jag tröttnde tillslut. Sen ioch med Netflix och liknande tjänsters intåg på marknanden, så drog jag ner på det och avvecklade mer eller mindre tv-tittandet under en period. Tyckte ändå att utbudet på kanalerna hade blivit sämre med åren och det var ju mest skit som sändes och en massa eviga repriser på allting hela tiden.

Men nu har jag faktiskt börjat titta lite mer på tv igen och har haft en period nu när jag lite smått har börjat följa några tv-program igen. Mycket pågrund av den internetbaserade tv-tjänsten Magine som redan har nämts i tråden. Fördelen med dom är ju att man slipper en massa extra sladdar och boxar och skit och man kan ju i princip logga in och titta var somhelst, så länge det finns en fungerande internetuppkoppling. Och dom är ju betydligt billigare och utan en massa jobbiga tilläggsavgifter och ingen bindningstid. Och med ett rätt hyfsat utbud av kanaler för det pris man betalar.

Visst, den stora nackdelen är ju att dom saknar många av dom vanligaste och svenska kanalerna, som t.ex 3, 4, 5, 6 o.s.v. Så där har jag fått komplettera med kanalernas egna playhemsidor eller att jag tittar via Comhems analaoga/digitala gratisutbud ibland, men även det utbudet har faktiskt försämrats hos Comhem den senaste tiden och dom har tagit bort många av dom kanaler som tidigare fanns där. Magine själva påstår dock att det fortfarande pågår förhandlingar med kanalerna, så vi får väl se vad som händer fram över.
Senast redigerad av puckot 2016-02-23 kl. 17:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in