2016-02-29, 10:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallibolli
Kolla upp http://assistansbolaget.nu/, ligger runt 500 kr per år så har du en vettig assistansfsk.

Annars ingår alltid bärgning i halvförsäkringsmomentet. Mot en självrisk blir du hämtad och körd till verkstad. De flesta seriösa bolag erbjuder även hyrbil i några dagar eller övernattning på hotell om bilen tvingas stå.

Min fru är ansluten till assistentbolaget. Hon fick stopp på bilen för något år sedan och dom och hjälpte henne inom 10 minuter. Verkar fungera fint.
Citera
2016-03-02, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Min bil gick sönder. Ringde bärgning. Killen i Falks bärgningsbil frågade om mitt försäkringsbolag o släppte av mig på Hertz då det ingick hyrbil/stilleståndsersättning i min försäkring.
De hade även betalat resan för att hämta bilen när den var klar, 30 mil från hemmet.
Tack vare ersättningen för stillestånd så slutade själva servicen på noll kronor i självrisk.

Jag har haft körkort i 26 år o detta var hittills enda gången jag behövt assistans.
Så för mig personligen räcker det med det skyddet jag får från bilens vanliga försäkring än att tramsa med assistansförsäkring.

Självklart, men då har ju du assistansförsäkring i din vanliga försäkring. Det ingår inte alltid, och då är det inte så tramsigt att ha.
Citera
2016-03-02, 08:18
Bannlyst
har helförsäkring hos gjensidige, fick nyligen torsk på batteriet och när jag laddade det så märkte jag att det var kass så fick åka buss o köpa ett nytt. Nu när jag läser denna tråden så slår det mig att jag kanske hade kunnat få hjälp o komma nånstans o köpa det eller?
Citera
2016-03-02, 19:09
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-gubbe
Jag undrar om man behöver den. Vi har 2 bilar från 2011 som gått 3700 respektive 3500 mil.
Båda är vi pensionerade och kör inte så mycket. Vi bor dock i ett litet samhälle. 2 km till affärer.

Ska man ha en eller inte?

Börja med att kolla upp om du kanske redan har detta! Många bilmärken har assistens inkluderat 1 år när man gör service på bilen. Exempelvis volvo har det upp till 11 år.
Citera
2016-03-02, 21:51
Medlem
lunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallibolli
Kolla upp http://assistansbolaget.nu/, ligger runt 500 kr per år så har du en vettig assistansfsk.

Annars ingår alltid bärgning i halvförsäkringsmomentet. Mot en självrisk blir du hämtad och körd till verkstad. De flesta seriösa bolag erbjuder även hyrbil i några dagar eller övernattning på hotell om bilen tvingas stå.

Assistansbolaget är riktiga skurkar. Ska du ha någon assistansförsäkring utöver det du har i din försäkring så ska du Falcks eller vikings.
Citera
2016-03-02, 22:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunken
Assistansbolaget är riktiga skurkar. Ska du ha någon assistansförsäkring utöver det du har i din försäkring så ska du Falcks eller vikings.

På vilket sätt är dom skurkar?
Citera
2016-03-03, 19:00
Medlem
lunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
På vilket sätt är dom skurkar?

Kunden får den hjälp som utlovas, värre är det för bärgaren då h*n sällan får betalt, på det sättet är dom skurkar.

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/as...-forsakringar/
Citera
2016-03-03, 22:13
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockarring
Självklart, men då har ju du assistansförsäkring i din vanliga försäkring. Det ingår inte alltid, och då är det inte så tramsigt att ha.
Näe.
På min nya har jag assistansförsäkring o där ingår i stort sätt allt som kan hända inklusive hjälp vid soppatorsk.
På de bilar jag haft förr ingick bärgning samt vissa tillägg genom LFs MER-tillägg.
Citera
2016-03-03, 23:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunken
Kunden får den hjälp som utlovas, värre är det för bärgaren då h*n sällan får betalt, på det sättet är dom skurkar.

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/as...-forsakringar/

Det resonemanget och den länken verkar inte höra ihop. Rätta mig om jag har fel eller om jag missat något i länken.
Citera
2016-03-08, 00:36
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Min bil gick sönder. Ringde bärgning. Killen i Falks bärgningsbil frågade om mitt försäkringsbolag o släppte av mig på Hertz då det ingick hyrbil/stilleståndsersättning i min försäkring.
De hade även betalat resan för att hämta bilen när den var klar, 30 mil från hemmet.
Tack vare ersättningen för stillestånd så slutade själva servicen på noll kronor i självrisk.

Jag har haft körkort i 26 år o detta var hittills enda gången jag behövt assistans.
Så för mig personligen räcker det med det skyddet jag får från bilens vanliga försäkring än att tramsa med assistansförsäkring.
Vilket försäkringsbolag har du?
Citera
2016-03-08, 13:04
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Vilket försäkringsbolag har du?
Då hade jag Länsförsäkringars MER-tillägg.
I dag har jag billigast möjliga trafikförsäkring o bilskrotens nummer i telefonen om det krisar
Citera
2016-03-09, 06:06
Medlem
Citat:
Då hade jag Länsförsäkringars MER-tillägg.
I dag har jag billigast möjliga trafikförsäkring o bilskrotens nummer i telefonen om det krisar

Ja, då hade du ju ett tillägg ändå. Varför säger du då att det inte behövs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in