2016-02-21, 21:50
Medlem
Hej grabbar och tjejer!.

Jag vill genom kalorieunderskott och träning förbränna det sista fettet på magen. Här har ni lite bakgrundsfakta.

längd: 189
ålder: 26
vikt:98.

jag har sedan 4 år gått ner 37 kilo och det gick bra. Tränar mestadels thaiboxning och MMA, plus lite joggning för det är kul. pga jobb så tränar jag 3 gånger varannan vecka och 5 gånger den andra veckan.

men nu vill jag bli av med det sista runt magen, projektet går alltså in på sin slutfas nu ska jag bli fast i kroppen.

Har läst en del om kalorieunderskott och det verkar logiskt, men blir lite snurrig ibland när jag läser för får in lite olika fakta tycker jag.
om jag använder en kalkylator på nätet så ska mitt kaloriintag vara på 2900 per dag om jag vill behålla vikten, mitt bmr är på 2150kcal för att allt ska funka i kroppen. Jag tänkte köra 700kcal i underskott alltså 2200kcal så det händer lite i början.
Men nu till det konstiga har också gjort en annan kalkylator på nätet som säger att jag ska äta 1500kcal per dag för att gå ner 0.5kg i veckan. Men det låter ju väldigt låg om man ska tänka på bmret. har jag missat något här?
Citera
2016-02-21, 21:58
Medlem
svarttaxins avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/Harris...edict_equation
Citera
2016-02-21, 22:35
Medlem
Fenjal888s avatar
Det låter som den andra kalkylatorn inte räknar med aktivitetsfaktorn.
Citera
2016-02-22, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det låter som den andra kalkylatorn inte räknar med aktivitetsfaktorn.

Precis måste vara så, kör på 2100kcal per dag tänkte jag.
Citera
2016-02-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaktmeister
Precis måste vara så, kör på 2100kcal per dag tänkte jag.

Vi har samma stats och jag kör också 2000 kcal när jag deffar.
Citera
2016-02-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vi har samma stats och jag kör också 2000 kcal när jag deffar.

och det funkar bra? tycker det går rätt bra faktiskt.
Citera
2016-02-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaktmeister
och det funkar bra? tycker det går rätt bra faktiskt.

Ja, det går super. Jag kör ganska likt det schemat jag brukar köra 4ggr i veckan. Är inne på 4e veckan nu och verkar tappa 1kg i veckan. Syns tydligt att jag går ner hela tiden och det motiverar mig.

Jag är lite hungrig ibland, men oftast tänker jag inte på det så mycket. Jag har några påsar morötter i kylen och med mig på jobbet. Då knaprar jag bara i mig någon morot.
Citera
2016-02-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ja, det går super. Jag kör ganska likt det schemat jag brukar köra 4ggr i veckan. Är inne på 4e veckan nu och verkar tappa 1kg i veckan. Syns tydligt att jag går ner hela tiden och det motiverar mig.

Jag är lite hungrig ibland, men oftast tänker jag inte på det så mycket. Jag har några påsar morötter i kylen och med mig på jobbet. Då knaprar jag bara i mig någon morot.

fan samma här kört 4 veckor och märks som fan även på kondisen faktiskt. som sagt lite hungrig ibland men det går bra. tappat mycket också på vågen och över armar och rygg. mest magen kvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in