Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-02-21, 12:56
Medlem
Tjena!

Finns det någon här som provat detta receptfria lugnande medel? Sägs hjälpa mot sömn och är lugnande över lag. Funderar på att prova men vill veta om dom fungerar innan jag inhandlar tabletterna eller om det mestadels är placebo.

Mvh.
Citera
2016-02-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighElementalist
Tjena!

Finns det någon här som provat detta receptfria lugnande medel? Sägs hjälpa mot sömn och är lugnande över lag. Funderar på att prova men vill veta om dom fungerar innan jag inhandlar tabletterna eller om det mestadels är placebo.

Mvh.

Hej

jag brukar äta pascoflair (extrakt av passionsblomma som finns på en del apotek) . Jag tar det de dagarna jag inte äter imovane och brukar kombinera det med melatonin. Jag brukar då ta 2-3 stycken och tycker att det funkar. Jag blir trött. Funkar bra mycket bättre än valerina som enligt mig bara är sockerpiller.
Citera
2016-02-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omega1234
Hej

jag brukar äta pascoflair (extrakt av passionsblomma som finns på en del apotek) . Jag tar det de dagarna jag inte äter imovane och brukar kombinera det med melatonin. Jag brukar då ta 2-3 stycken och tycker att det funkar. Jag blir trött. Funkar bra mycket bättre än valerina som enligt mig bara är sockerpiller.

Tack för svaret! Får prova dom. Kan man ta dom på dagen också för att lindra ångest, eller blir man för "bäng" på dom? Står att man ska undvika att köra bil när dom intagits.
Citera
2016-02-21, 22:21
Medlem
Citat:
Tack för svaret! Får prova dom. Kan man ta dom på dagen också för att lindra ångest, eller blir man för "bäng" på dom? Står att man ska undvika att köra bil när dom intagits.

Det går säkert bra men hur effektivt det är vet jag ej jag äter bara det till natten . Återkom gärna för om det funkar mot ångest är jag intresserad också.
Citera
2016-04-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omega1234
Det går säkert bra men hur effektivt det är vet jag ej jag äter bara det till natten . Återkom gärna för om det funkar mot ångest är jag intresserad också.

Undrar om du tar något mot ångest under dagen?
Citera
2016-04-07, 19:01
Medlem
Citat:
Tjena!

Mvh.

Tjena! För mig är det verkningslöst. Har provat. Tycker t.ex. Johannesört funkar bättre eller vänderot. Men bäst funkar enskilda aminosyror. Glycin med taurin tycker jag ger en lugnande feel-good effekt. Även kokkos olja, kallpressad.
Citera
2016-04-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Tjena! För mig är det verkningslöst. Har provat. Tycker t.ex. Johannesört funkar bättre eller vänderot. Men bäst funkar enskilda aminosyror. Glycin med taurin tycker jag ger en lugnande feel-good effekt. Även kokkos olja, kallpressad.

Jag har testat pascoflair i 3 dagar,känns lite lite bättre, sägs öka på GABA som är för välmående.
Har panik ångest o e deppig. Jätte svårt för att somna o drömmer hela tiden,jätte jobbigt.

Åt paroxetin för några år sedan o dem har jämfört johannes ört med den medicinen så funderar på att äta johannesört, måste prova.
Citera
2016-04-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thessnr1
Jag har testat pascoflair i 3 dagar,känns lite lite bättre, sägs öka på GABA som är för välmående.
Har panik ångest o e deppig. Jätte svårt för att somna o drömmer hela tiden,jätte jobbigt.

Åt paroxetin för några år sedan o dem har jämfört johannes ört med den medicinen så funderar på att äta johannesört, måste prova.

Jag fick det bästa tipset någonsin av en användare som heter Axis.bold.as.love . Maila honom om du undrar mer. Han är super trevlig.

Det bästa mot sömn som gör att du däckar är att ligg stilla. Rör dig inte hur mycket det än kliar, bästa mot sömn! Prova. Du får inte röra en millimeter.

Samt b6 och tryptofan, p5p i b6. Magnesium. Sömn är otroligt viktigt.

Är du kille? Börja verka i mina bollar av johannesherb. Så slutade. Men det bästa är fan löpning. Det ger bra.
Citera
2016-05-25, 15:10
Medlem
Citat:
Jag fick det bästa tipset någonsin av en användare som heter Axis.bold.as.love . Maila honom om du undrar mer. Han är super trevlig.

Det bästa mot sömn som gör att du däckar är att ligg stilla. Rör dig inte hur mycket det än kliar, bästa mot sömn! Prova. Du får inte röra en millimeter.

Samt b6 och tryptofan, p5p i b6. Magnesium. Sömn är otroligt viktigt.

Är du kille? Börja verka i mina bollar av johannesherb. Så slutade. Men det bästa är fan löpning. Det ger bra.

Är rätt så ny här så har inte rikrigt koll på det där med att mejla här på sidan
Har ätit magnesium i snart 3 månader,d vitaminer i snart 3 dagar,b1 i ca 2 veckor,b12 i 3 veckor,zink i 2 veckor ca.

Valerina till natten i ca 4 veckor om lite mer kanske.

Jag skulle behöva något lugnande på dagen känner jag,lugnande o som ger fokus :-)
Tips på det?

Pascoflair på dagen o Valerina på natten?

Äsch jag vet inte,men det e ju en hel djungel det där,vad fungerar o inte :-D
Citera
2016-05-25, 15:20
Medlem
Citat:
Är rätt så ny här så har inte rikrigt koll på det där med att mejla här på sidan
Har ätit magnesium i snart 3 månader,d vitaminer i snart 3 dagar,b1 i ca 2 veckor,b12 i 3 veckor,zink i 2 veckor ca.

Valerina till natten i ca 4 veckor om lite mer kanske.

Jag skulle behöva något lugnande på dagen känner jag,lugnande o som ger fokus :-)
Tips på det?

Pascoflair på dagen o Valerina på natten?

Äsch jag vet inte,men det e ju en hel djungel det där,vad fungerar o inte :-D

(FB) Effekterna bakom L-Taurine som jag fått.

L-taurine 10gram och l-glycine 10-40gram. Helst 30-40gram.

(FB) l-Glycine vid psykos sjukdomar och/eller utsättningssymptom av neuroleptika?

Acetyl-l-karnitin är bra för att dra igång hjärnan.

Se upp för kemiska vitaminer. T.ex. b12 är bra bra men ät ej cyononin kobolamid. Ät metylkobolamin osv.

Ska hjälpa dig mer sen. Stay tuned! Skriver senare.

Du kan äta valeriana å pascoflair när du vill.
Citera
2016-05-25, 15:24
Medlem
Citat:
(FB) Effekterna bakom L-Taurine som jag fått.

L-taurine 10gram och l-glycine 10-40gram. Helst 30-40gram.

(FB) l-Glycine vid psykos sjukdomar och/eller utsättningssymptom av neuroleptika?

Acetyl-l-karnitin är bra för att dra igång hjärnan.

Se upp för kemiska vitaminer. T.ex. b12 är bra bra men ät ej cyononin kobolamid. Ät metylkobolamin osv.

Ska hjälpa dig mer sen. Stay tuned! Skriver senare.

Du kan äta valeriana å pascoflair när du vill.

Å maj gadd 😃 Vad glad jag blir!!!! Tack tack tack tack!!!
Tips på var jag kan köpa det o vilka märken?
Tack tack tack än en gång :-D
Citera
2016-05-25, 15:47
Medlem
Citat:
Å maj gadd 😃 Vad glad jag blir!!!! Tack tack tack tack!!!
Tips på var jag kan köpa det o vilka märken?
Tack tack tack än en gång :-D

Exakt så här gjorde jag och ska göra så idag igen då jag bara fastade 40 timmar och allt släppte då jag gick över på en ketogen diet(Lchf typ) men gjorde några misstag. Är bra att fasta 4-5 dagar på vatten. Man kan bli av med brist symptom om kroppen får återställa sig från all skit. Jag ska nu fasta 7 dagar tänkte jag. För jag tänker såhär, det enda som funkar är att möta sig själv. https://www.youtube.com/watch?v=yNIZs_p-8iI kolla på hans kanal och video om du är intresserad av fasta. Köp L-glycine och L-taurine. ät i högre doser men var försiktig med ökningen av L-glycine. Du kan köpa båda på MM-sports på nätet. Köp också Acetyl-L-karnintin där ifrån. Gå upp i dos med d-vitamin. ät 250mcg med k2 från natto extrakt finns på lifebutiken.se. Lägg av med all gluten, mjölk och ägg ett tag. Prova sen försiktigt. B-vitaminer känns nästan överflödigt i för stor mängd. Prova En öljäst som innehåller alla b-vitaminer.

https://www.youtube.com/watch?v=z019ybhiQjA

Prova vatten fasta. Sök på tuben. Sen provar du.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=x5gXRFfMS3g

http://holistic.se/produkter/index.php?kat=mineraler&p=multimineral
Senast redigerad av ConGOAT 2016-05-25 kl. 15:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in