2016-02-21, 16:56
Medlem
vdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urkiburk
Det är väl så självmordsbombare tänker också.

Nope, självmordsbombare vill dö då dom tror att dom har en jävla massa oskulder som väntar på dom och att det är en gratisbiljett till paradiset. Jag (som sagt) tror inte på nåt av det, jag vill helt enkelt hellre dö för något som betyder något än att leva för ingenting.
Citera
2016-02-21, 17:16
Medlem
är det inte bättre att leva för något som har betydelse än att dö för något som har betydelse?
och om du ska ut på ett slagfält -är det då inte bättre att segra och överleva?
Citera
2016-02-21, 17:58
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
är det inte bättre att leva för något som har betydelse än att dö för något som har betydelse?

Jag förstår att det finns människor som gång på gång råkar utför negativitet, hinder och svek i livet som kan släppa taget och begå självmord. Men som du säger, att finna en vettig sak värd att slåss för och klamra sig fast vid att ex försöka hjälpa djur, rädda barn, bidra med kunskap som sjukvård och socialvård till gamla o sjuka måste väl vara betydligt mer givande.
Dö på ett slagfält låter som ren o skär tv spelande fjortis eller psyksjuk som lever i fablernas värld.
Det låter långt ifrån friskt och förhoppningsvis är TS redan medicinerad vid detta laget.
Citera
2016-02-21, 19:19
Medlem
Då det saknas militär frågeställning utan utgår från enbart tankar och fantasier, så finns det bättre svar under psykologi och hälsa på tankarna TS vill ventilera
Tråden flyttas dit
//moderator
Citera
2016-02-21, 21:20
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 308winwin
Klart man skulle se dig här - Breiviks största fanboy!! Har inte du börjat jogga än? Jag försökte tipsa om det förut, kanonbra sätt att bli av med sina frustrationer.

Vad pratar du om nu? Breivik? För övrigt tränar jag regelbundet, tackar som frågar.
Citera
2016-02-21, 21:34
Medlem
purpurites avatar
Med andra ord du vill bara dö, att dö är vad du längtar efter. Varför inte bara säga vad du verkligen menar och stå för det?

Allt annat är bara ren smörja, du vill ha en ursäkt för att kunna dö alltså kunna rättfärdiga det på nåt sätt, "to sugarcoat".
Citera
2016-02-21, 22:21
Medlem
Känner igen detta. Får man fråga, lever du med någon form av tidigare trauma?
Citera
2016-02-22, 02:00
Medlem
vdgs avatar
Skippar alla 15 åringar som inte förstår situationen. Säger det igen, jag bryr mig inte ett dugg om att folk ska komma ihåg mig som någon sorts hjälte. Inte sugen på 2 barn + volvo livet. Hellre ett kort liv som betyder något än ett långt som endast gått ut på att jag har dragit resurser från jorden och gett pengar till stora företag. En pantad person som kommenterade nämnde också att jag säkert tror att krig är något roligt, vilket jag absolut inte tror.

Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Känner igen detta. Får man fråga, lever du med någon form av tidigare trauma?

Halvsvår uppväxt, dock inget större trauma.
Citera
2016-02-22, 02:01
Medlem
vdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpurite
Med andra ord du vill bara dö, att dö är vad du längtar efter. Varför inte bara säga vad du verkligen menar och stå för det?

Allt annat är bara ren smörja, du vill ha en ursäkt för att kunna dö alltså kunna rättfärdiga det på nåt sätt, "to sugarcoat".

Verkligen inte, läs om läs rätt.
Citera
2016-02-22, 02:05
Medlem
vdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jag förstår att det finns människor som gång på gång råkar utför negativitet, hinder och svek i livet som kan släppa taget och begå självmord. Men som du säger, att finna en vettig sak värd att slåss för och klamra sig fast vid att ex försöka hjälpa djur, rädda barn, bidra med kunskap som sjukvård och socialvård till gamla o sjuka måste väl vara betydligt mer givande.
Dö på ett slagfält låter som ren o skär tv spelande fjortis eller psyksjuk som lever i fablernas värld.
Det låter långt ifrån friskt och förhoppningsvis är TS redan medicinerad vid detta laget.

Bara för jag hellre vill dö i strid än att dö på ålderdomshem efter ett meningslöst liv så betyder det ej att jag inte kan tänka mig göra något annat som är ''viktigt'' t.ex. som att bidra med kunskap eller sjukvård och senare dö naturligt. Snälla stick ditt troll. Allt jag sa var att jag hellre dör på ett slagfält där jag slåss för något jag tror på än att leva till 100 år där jag inte åtstadkommit någonting.

Notera att jag ej tänker skjuta upp en skola eller begå terrordåd eller massmord, står starkt emot sådana handlingar!
Senast redigerad av vdg 2016-02-22 kl. 02:09.
Citera
2016-02-22, 02:12
Medlem
vdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vdg
Bara för jag hellre vill dö i strid än att dö på ålderdomshem efter ett meningslöst liv så betyder det ej att jag inte kan tänka mig göra något annat som är ''viktigt'' t.ex. som att bidra med kunskap eller sjukvård och senare dö naturligt. Snälla stick ditt troll. Allt jag sa var att jag hellre dör på ett slagfält där jag slåss för något jag tror på än att leva till 100 år där jag inte åtstadkommit någonting.

Notera att jag ej tänker skjuta upp en skola eller begå terrordåd eller massmord, står starkt emot sådana handlingar!

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Absolut, säger bara att jag hellre dör på ett slagfält än att leva som vilken Svensson som helst.
Citera
2016-02-22, 11:15
Medlem
Känner du att du saknar något i vardagen? Om man får fråga, hur känner du att du kan påverka ditt och andras leverne rent generellt eller är det mer hopplöst?

Känner du skam för något? Svara ärligt nu
Senast redigerad av joeykiller 2016-02-22 kl. 11:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in