2016-02-20, 22:05
Medlem
Behöver prata med en psykolog, någon som jag kan prata om min ångest och mina tvångstankar. Är det en psykolog jag ska prata med då? Alltså sån där KBT.
På vårdcentralen första kontakten är det en läkare då? Som sedan skickar mig vidare till psykolog.
Tror man kan välja gå till läkare eller undersköterska på vårdcentralen.
Citera
2016-02-20, 22:09
Medlem
TarzansFarsas avatar
Har du ingen i vänskapskrets eller någon i familjen som du kan prata med i första hand?
Citera
2016-02-20, 22:15
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Behöver prata med en psykolog, någon som jag kan prata om min ångest och mina tvångstankar. Är det en psykolog jag ska prata med då? Alltså sån där KBT.
På vårdcentralen första kontakten är det en läkare då? Som sedan skickar mig vidare till psykolog.

Lär bli så att du får någon antihistamin först, typ atarax. Betvivlar att du får tid hos någon psykolog i ett första skede, men jag skulle bli glad om jag har fel.

Det är en läkare du får träffa på VC.
Citera
2016-02-20, 23:27
Medlem
Helt ärligt "Tror inte sådana kan hjälpa en" Man vet själv vad man måste göra och lyckas man göra det blir man lycklig.. Men har så jävla mycket emot mig så är svårt för mig.. Men det är bara slöseri på tid och pengar sånt där man måste hitta det själv ingen förstår en lika bra som sig själv

Lol också 123 i slutet på namnet... Hmmm

Är det tvångstankar osv vet jag inte kanske får nåt knark utskrivet.. Eller inte
Citera
2016-02-21, 02:09
Bannlyst
Citat:
Du måste först prata med en läkare på vårdcentralen. Lätt till måttlig depression och ångest är det meningen de ska kunna hantera. Vissa läkare kan vara bra på det, andra inte. Det är de som bedömer om du behöver remiss till psykiatrin. Om du lider av allvarliga tvångstankar så bör du nog få gå någon form av KBT-terapi. Lycka till
Citera
2016-02-21, 03:23
Medlem
Citat:

Ja, det är en läkare som skriver en remiss till en kurator, har du tur finns en kurator på din vårdcentral. Tyvärr kan inte en undersköterska hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in