2016-02-20, 20:07
Medlem
Jag gillar verkligen att röka gräs/hash men jag är känslig för när det blir för mycket och ruset bara stegras och stegras finns det nåt speciellt hash/gräs som slår på ett lungt sätt och inte så brutalt som jag varit med om innan ?? vet att man inte kan jämföra men om man röker spice så känns det verkligen som att ruset bara stiger och stiger och till slut får man panik etc och detta vill jag verkligen undvika vill bara chilla och känna mig bäng inget överdrivet alltså vad kan ni rekommendera för röka ??
Citera
2016-02-20, 20:19
Medlem
JayJayAdamss avatar
1. Lägg mindre gräs i din spliff
2. Vet inte om det är indicadominerade eller sativadominerade strains du har svårt för. Men om det är indicadominerade så försök få tag på sativadominerade o vice versa.
3. Börja odla ditt eget så vet du exakt vad du röker. 400W räcker för att få ut 200g/varannan månad om man är nybörjare. När du blir bättre får du ut 300-400 beroende på strain och dina kunskaper.
Var i Sverige bor du?
Citera
2016-02-20, 20:23
Medlem
Rök mindre och fyll på lite eftersom tills du känner dig bekväm.

Borde kirra biffen tycker jag.
Citera
2016-02-21, 16:07
Medlem
ParafinnsParafannss avatar
Röker du dina godsaker i en pipa kan du ta en liten funderare och känna efter om du är nöjd innan du tar nästa bloss.
Om du röker i rizla kan du släcka jointen då och då och göra samma sak.
Citera
2016-02-21, 19:42
Medlem
Rök mer säger jag. Du behöver tolerans :P
Citera
2016-02-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Rök mer säger jag. Du behöver tolerans :P
jag tror nog att det är lättare att röka oftare och inte mer än vanligt om man är en nybörjare på cannabis och bygga upp tolerans på det sättet eftersom att han säger att han inte vill ha den där känslan jag och vissa andra får efter att ha rökt hasch som är potent och man känner hur man blir högare och högare eftersom att den känslan är obehaglig för vissa
peace~
Citera
2016-02-21, 20:32
Medlem
zxcvb45s avatar
Handlar nog om att lära sig att hantera ruset bara, du kanske inte ska röka den mest potenta sativan i början tex.
Citera
2016-02-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppe00
jag tror nog att det är lättare att röka oftare och inte mer än vanligt om man är en nybörjare på cannabis och bygga upp tolerans på det sättet eftersom att han säger att han inte vill ha den där känslan jag och vissa andra får efter att ha rökt hasch som är potent och man känner hur man blir högare och högare eftersom att den känslan är obehaglig för vissa
peace~

Han får kriga helt enkelt.
Detta är vanligt. Känslan är obehaglig för alla men alla har olika mental styrka!
Citera
2016-02-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Han får kriga helt enkelt.
Detta är vanligt. Känslan är obehaglig för alla men alla har olika mental styrka!
jo det är ju sant men han skulle ju inte posta om det här på forumet om han hade stark mental styrka och vi alla försöker ju bara hjälpa han så varför ska vi tvinga han dra i sig för mycket och må dåligt istället för att hjälpa han på ett sätt som gör att han inte mår dåligt? låter ju bara dumt att han ska röka så mycket att han mår dåligt bara för att få upp toleransen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in