2020-02-08, 17:33
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Flyttar till ny lägenhet, kan jag röka under fläkten?" infogad./mod
Citera
2020-02-08, 17:36
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Jasså tacos funkar bra? Jag brukar steka sill och har inte fått ett enda klagomål.

Bidrar iallafall med idéer annat än tomma hån, visst är det inte optimalt men funkar i paranoida lägen.
Citera
2020-02-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBF
Hej! Om några veckor flyttar jag in i en ny lägenhet och undrar om jag kan röka under fläkten utan att riskera att lukten sprider sig till grannarna. Orsaken till varför jag frågar är för att en polare en gång hade sin granne komma över och klaga över rökdoft efter han rökt en spliff under fläkten.

Kan jag ta reda på detta i förebyggande syfte så att säga?

Trevlig kväll!

Tjena!
Jag brukar alltid rekommendera folk att köpa en vaporizer istället så slipper man fundera på om det luktar osv. En bra vaporizer kan gå på ett par tusen men dom pengarna sparar du in kvickt då det går åt betydligt mindre weed. Jag röker t.ex varje dag klockan 16 och framåt tills jag ska sova, och det går åt mindre än 10g/månad!
Citera
2020-02-09, 22:14
Medlem
Lägenhet och cannabis rökning är ett helvete...

Någon som haft erfarenhet av en granne som bryar och ringer snuten? Vad händer i så fall. Kommer polisen hem och vill in och söka runt i lägenheten? Eller kan man komma undan med lite bra skådespel och låtsas att man inte har en aning om vad dom pratar om.
Citera
2020-02-10, 00:58
Medlem
Jirens avatar
Vape. Guds gåva till alla cannabisbrukare som bor i lägenhet.

Börja med det och glöm all noja över cannabislukt.
Citera
2020-02-10, 05:02
Medlem
Jo vape i all ära, men det slutar ju ändå med att man återanvänder det man vejpat och röker ute på balkongen ändå! Och blir betydligt mer bäng av att röka som det är. Sen är det inte alltid kranen har gröning inne. Så då blir det svårt. Men iaf har rökt på balkongen periodvis varje dag flera gånger om dygnet alla tider och aldrig haft något problem.

Så många som bor där jag bor, så att dom skulle veta att det är exakt från min balkong är inte jätte troligt. Om jag inte har världens oflyt och någon står och hänger över balkongen och ser röken. Men aa jag är så försiktig att jag sitter på balkong golvet och blåser röken neråt och innåt. Alltid bäst att vara på säkra sidan.

En gång när jag skulle ut och blossa så står kärringen bredvid och hänger för balkong räcket. Hjärtattack thank god att jag kikade snabbt innan.
Citera
2022-07-29, 22:21
Medlem
Vanlig rök kan tränga in lite varstans, så att komma undan helt med "Gräs" blir svårare, har hänt ibland en annorlunda röklukt fr. någon granne, bäst är nog att gå ut och puffa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in