2016-02-19, 13:12
Bannlyst
Kan det bli några problem med huden osv?
Citera
2016-02-19, 13:15
Medlem
Nej, snarare tvärtom om du duschar för ofta.
Citera
2016-02-19, 13:15
Medlem
BrandmanSams avatar
Vissa forskare säger att man ska duscha varannan eller var tredje dag. Så duscha 3 dagar i veckan så sitter du nog säkert i båten.
Citera
2016-02-19, 13:17
Medlem
Vad jag har hört så ska det vara bättre att inte duscha för mycket. Huden får en chans att komma i balans, eller nåt i den stilen. Blir för torrt annars, rätta mig om jag har fel.
Citera
2016-02-19, 13:17
Medlem
Erikons avatar
Nej, snarare mår huden bättre när du inte sköljer bort oljor och feromoner som din kropp utsöndrar. Kan dock rekommendera att du fortsätter tvätta händerna.
Citera
2016-02-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandmanSam
Vissa forskare säger att man ska duscha varannan eller var tredje dag. Så duscha 3 dagar i veckan så sitter du nog säkert i båten.
Vilka forskare är det?

Snarare är behovet av att duscha individuellt. Kolgruvearbetare varje dag. Kontorsråttor en gång i veckan. Fast en del av de senare kanske har väldigt fett hår. Fet hy. Då kanske det behövs varje dag.

Duschar man ofta bör man dock inte tvåla in sig varje gång, bara de mer "kritiska" ställena.
Citera
2016-02-19, 13:23
Medlem
Största faran med att bara duscha en gång i veckan är att inga andra människor med normalt luktsinne vill vara i din närhet. Ens egen kroppslukt är något man vänjer sig vid så man uppfattar inte alltid själv hur man luktar även om man såklart själv kan känna skillnader i sin egen kroppslukt.

Helt osökt undrar jag hur bostaden luktar då möblemang som tex. sängen kan ta åt sig lukten av en som duschar sällan, för att inte tala om kuddar i både säng och soffa. Man brukar känna att det luktar "gammal människa" i hem där det bor någon som har svårigheter med personlig hygien och att städa.
Citera
2016-02-19, 13:48
Medlem
Akaras avatar
Nej men det är äckligt.
Citera
2016-02-19, 13:53
Bannlyst
Ok bra. Jag blev lite orolig för det kliade men det är nog av andra anledningar isf.
Citera
2016-02-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Ok bra. Jag blev lite orolig för det kliade men det är nog av andra anledningar isf.
Vart kliar det? Man kan få tex. svamp på huden om man är svettig/fuktig hud, har åtsittande kläder, har för lite kläder så man kallsvettas, har bristande hygien osv.
Citera
2016-02-19, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vart kliar det? Man kan få tex. svamp på huden om man är svettig/fuktig hud, har åtsittande kläder, har för lite kläder så man kallsvettas, har bristande hygien osv.

Lite överallt tycker jag på kroppen.. Har inte direkt åtsittande kläder, snarare rätt "slappa".
Citera
2016-02-19, 14:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Det kliar för att du är smutsig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in