Citat:
Ursprungligen postat av
hallibolli
`
...Socker + socker + socker med andra ord, jag förstår
Himla trött på sprit och har inte riktigt "lärt" mig dricka whiskey i Sverige. Det dracks väldigt mycket Sangsom, samt ölen Singha!
Jag tror det va en kombination av en sprit flaska (750ml) för 80kr samt den goda smaken som gjorde att jag fick en liten crush i Thailand
haha, "Saaangsoom kååk", det hörde vi från de som sålde buckets på Koh pangan

.
OT - Har du varit mkt i Thailand? Vi reste mest runt vissa öar (phi phi, koh samui och koh pangan), jag älskade det och hade gärna provat andra ställen. Har du kanske några tips?
Kan tillägga att jag är i ett stadie i mitt liv där jag älskar att festa! Jag är inte särskilt intresserad av sevärdheter eller kultur.
Precis, lite så... sockerkick!
För att fortsätta på spritspåret - själv så älskar jag riktigt whisky, men det är lite av en acquired taste... i min ungdom så hade man väl tyvärr en och annan sne-fylla på någon skit-whisky och då sa det stopp under många år. Nu på gamla dar så finns det ingen godare att avsluta en god middag med en fin single malt...
Kan även tipsa om just rom - även en god rom är riktigt god att avnjuta. Även där så blir väl tyvärr många avskräckta av för mycket "rom å cola" i ungdomen (ofta med sisådär rom). En god, vällagrad rom typ Ron Zacapa är också svårslaget...
Detta får man dock inte blanda med någon jädra cola och energidryck. Hädelse!
Nu behöver jag dock inte lära dig att uppskatta dessa äldra drycker, det kommer nog tids nog.
OT - nää, har varit i Thailand tre gånger, men skulle inte kalla mig för van Thailandsresenär nödvändigtvis. Har kört det traditionella turiststråken; Khao Lak, Phuket, AoNang, Koh Lanta med besök på PhiPhi, Railay, Kho Kradan, Hong, Chicken och lite andra öar.
Är till åren kommen familjefar, så jag tror inte jag har så mycket matnyttiga tips att komma med...
Öarna du nämner är ju en bra start, och en bra bucket-list om man är ung och vill festa och testa Thailand!
Trevlig Helg!