2016-02-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Så att stå öppet och runka inför andra i ett omklädningsrum man inte ens skall vara i är inte brottsligt? När vill de mena att det går över till att vara ett brott? Sexuella trakasserier/ofredanden kan ju vara betydligt mindre saker än att övergå i att ruska tupp inför andra.
Brott hade det varit om han fysiskt eller genom hot försökt tvinga sig på
damerna i fråga------detta med omklrum var ngt nytt för mig som jag iofs kan ha missat !
Hade för mig att det skedde i närh av ngn bassäng e.t.c !

Men man kan ju lätt hamna fel i ångorna+röken precis som i "robert karl-oskars" gamla hit
från sent 60-tal !
Citera
2016-02-24, 04:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Anmälningarna om sexuellt ofredande har vari ganska konstant de senaste 10-15åren men däremot så verkar det gå någon sorts trend i att skriva om dem i media senaste året som vi inte sett tidigare.
Det är faktiskt ett vanligt brott(50+anmälningar/dag, med ett enormt mörkertal) så trots att rapporteringen i media verkar ökat väldigt så är det ändå bara en bråkdel de tar upp.

Samma sak med den mesta brottsligheten faktiskt, vissa typer har minskat något och vissa har ökat något men rapporteringen om den är 10dubbelt nu mot vad det var 15år sedan.
Brott och skrämsel säljer helt enkelt.

Jag tror också det är så att en hel del brott skrivs mer om idag även om de inte ökat. Det fanns en halvkänd blottare i stan där jag gick i grundskolan och det blev sällan mer än högst en notis i lokalblaskan.
Citera
2016-02-24, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Brott hade det varit om han fysiskt eller genom hot försökt tvinga sig på
damerna i fråga------detta med omklrum var ngt nytt för mig som jag iofs kan ha missat !
Hade för mig att det skedde i närh av ngn bassäng e.t.c !

Men man kan ju lätt hamna fel i ångorna+röken precis som i "robert karl-oskars" gamla hit
från sent 60-tal !

Förargelseväckande beteende måhända.
Citera
2016-02-24, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Förargelseväckande beteende måhända.

Sexuellt ofredande är nog närmare sanningen.
Citera
2016-02-24, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callidac
Sexuellt ofredande är nog närmare sanningen.

Ja, fast en del ställer sig ju och glor när de får veta att en blottare är någonstans även om de inte upptäckt denne själv...Förargelseväckande beteende förutsätter väl bara att handlingen kan anses som störande medan sexuellt ofredande liksom har rekvisit att någon blivit ofredad. Oftast är väl dem som gör sånt något mentalt defekta eller något. Eller just menar att förarga...nu är det välantagligen inte så i det här fallet men en del kan hasa ner brallorna som ett slags statement ..."Blow me".
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-02-24 kl. 04:59.
Citera
2016-02-24, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Någon som begärt ut fup'en...eller skall man säga fap'en?

Du befinner dig på Flashback nu, här är vi inte intresserade av fakta. Här finns det bara personer som vill projicera sina egna fantasier, och det störs av fakta.
Citera
2016-02-24, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du befinner dig på Flashback nu, här är vi inte intresserade av fakta. Här finns det bara personer som vill projicera sina egna fantasier, och det störs av fakta.

Faktum är ju att fantasier projiceras av fakta. Skånsk grupprunk nästa, lagsport bröder!
Citera
2016-02-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Anmälda sexualbrott har gått upp cirka 90 % senaste tio åren.

Det är helt korrekt. Men man ska inte glömma att man inte anmälde sexbrott i samma utsträckning innan. Så även om anmälningarna gått upp så betyder det inte att brotten ökat.
Jag skulle t.o.m vilja påstå att blottandet var mer omfattande förr.

På vissa bad har gubbar runkat i duschen i alla år. Även om det beteendet har minskat.
Citera
2016-02-24, 08:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Det är helt korrekt. Men man ska inte glömma att man inte anmälde sexbrott i samma utsträckning innan. Så även om anmälningarna gått upp så betyder det inte att brotten ökat.
Jag skulle t.o.m vilja påstå att blottandet var mer omfattande förr.

På vissa bad har gubbar runkat i duschen i alla år. Även om det beteendet har minskat.

Visst har du rätt.

På 70-talet så fullkomligt kryllade baden av runk-gubbar som i grupp omringade och antastade unga flickor.
Problemet var då så omfattande att tidningarna dagligen rapporterade om missförhållandena på allmänna bad som regelmässigt handlade om sexuella trakasserier och våldtäkter.

Vilken jävla planet kommer du ifrån?
Citera
2016-02-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Visst har du rätt.

På 70-talet så fullkomligt kryllade baden av runk-gubbar som i grupp omringade och antastade unga flickor.
Problemet var då så omfattande att tidningarna dagligen rapporterade om missförhållandena på allmänna bad som regelmässigt handlade om sexuella trakasserier och våldtäkter.

Vilken jävla planet kommer du ifrån?

Det där kommer från hans egna homoerotiska drömmar.

Det förekom i princip ALDRIG runkande män på badhus på 70 talet, dom skulle ha blivit totalt uthängda där dom bodde och ansedda som social paria.
Citera
2016-02-24, 10:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frommast
Det där kommer från hans egna homoerotiska drömmar.

Det förekom i princip ALDRIG runkande män på badhus på 70 talet, dom skulle ha blivit totalt uthängda där dom bodde och ansedda som social paria.

Fan, när jag var grabb så sprang vi på badhusen I Södra Stockholm. Vi var där och lattjade flera ggr i veckan.

Runkgubbarna hörde vi alltid talas om men vi såg dom aldrig. Det fanns säkert någon enstaka stolle, men hade dom visat vad dom gjorde så hade dom utan tvekan åkt på stryk.

Idag så ser jag på barndomens runkgubbar som en skröna.
Senast redigerad av Utflyttad 2016-02-24 kl. 10:32. Anledning: typo
Citera
2016-03-08, 00:54
Medlem
VanitaToftbys avatar
BO berättar på Facebook
Kolla på Tafsvakten 6/3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto