2016-02-18, 00:15
Medlem
Heej!

Jag har under den senaste månaden i mitt liv upplevt livet från ett helt nytt perspektiv. Har börjat tänka på existentiella frågor, döden osv. Dagligen växlar mina tankar från hur mycket jag älskar livet och hur otroligt taggad jag är på livet tills frågan om jag borde begå självmord. Är jag deprimerad? Är jag sjuk på nåt sätt? Vad händer? Någon som upplevt samma?

Känns så jävla skumt hur det växlar... Vad är tecken på en depression? Jag är lycklig/ mår riktigt bra minst en gång per dag.. jag äter bra, sover bra, motionerar och pluggar som vanligt men tänker i varje situation jag hamnar ensam på självmord.
Citera
2016-02-18, 00:34
Medlem
technoisbests avatar
Varför tänker du på självmord? Alla har humörsvängningar, men om du är allvarlig i dina självmordstankar så har du ett problem. Finns det några speciella saker som gör att du tänker så?
Citera
2016-02-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fckoffer
Är jag deprimerad? Är jag sjuk på nåt sätt? Vad händer? Någon som upplevt samma?
Det är nog hälsosamt, men ta inte dina tankar på så stort allvar, förståelse/insikter är något som aldrig slutar utvecklas, du kommer uppleva många förändringar i perspektiv så ge inte energi till sånt som inte ger dig glädje. Se fram emot nya insikter för det finns så mycket livet vill ge dig, glädje som är så stark att du inte ens kan föreställa dig den i nuläget, livet är mystiskt.
Citera
2016-02-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Varför tänker du på självmord? Alla har humörsvängningar, men om du är allvarlig i dina självmordstankar så har du ett problem. Finns det några speciella saker som gör att du tänker så?

Haha nej, det är det sjukaste. Antar att jag typ har nån svacka och känner mig trött på livet men när jag tänker på allt jag har känns det som jag har det bra. Borde kanske inte gå och tycka synd om mig här på flashback då jag inte har det så jobbigt som vissa andra verkar ha men skulle va kul om nån kunde relatera på nåt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in