2016-02-17, 22:32
Medlem
Jag satt och funderade på detta idag, men jag förstår om inte nån moderator kan svara på det då admins är högre upp, lite som att en vanlig medlem inte kan svara på vad en moderator har tillgång till för funktioner utan att ha varit en moderator.

Därför gör jag ett par färdigställda frågor och hoppas på svar antingen från nån mod eller admin.

1. Vad kan en admin göra som inte en moderator kan göra?

2. Finns det nån rangordning bland admins? Alltså har nån admin mer funktioner och tillgång till verktyg än någon annan admin?

3. Kan en moderator varna eller stänga av en annan moderator?

4. Kan en moderator varna eller stänga av en admin?

5. Kan en admin varna och eller stänga av en moderator?

6. Kan en admin varna eller stänga av en admin?

7. Finns det nån högre rankad än admin?

8. Hur många år måste en moderator ha varit moderator innan denna får bli admin?

9. Eftersom alla admins heter admin så undrar jag vad som händer med deras gamla konto innan dom blev admin? byter det namn till admin eller reggar dom ett nytt konto och döper det till admin?

Ja, det var nog allt om inte nån annan kommer på fler frågor rörande samma ämne!
Må bästa insatta i ämnet svara
2016-02-17, 22:49
Bannlyst
10. Hur många är ni som har både ett vanligt konto, ett moderatorkonto & ett adminkonto?
2016-02-18, 07:02
Medlem
tj.s avatar
När en moderator inte skriver i fetstilt och/eller avslutar med /Mod eller liknande, skriver denne i egenskap av en vanlig användare och kan då dra på sig en varning precis som vilken annan användare, likaså bli föremål för omröstning vid 1.xx-regelbrott.
2016-02-18, 08:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
När en moderator inte skriver i fetstilt och/eller avslutar med /Mod eller liknande, skriver denne i egenskap av en vanlig användare och kan då dra på sig en varning precis som vilken annan användare, likaså bli föremål för omröstning vid 1.xx-regelbrott.

Innebär det att inlägg skrivna i egenskap av moderator och signerad som sådant inte kan bli föremål för omröstning vid regelbrott?
2016-02-18, 08:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Innebär det att inlägg skrivna i egenskap av moderator och signerad som sådant inte kan bli föremål för omröstning vid regelbrott?
Nej, h*n uttryckte sig lite slarvigt. Givetvis hanteras regelbrytande inlägg som undertecknas med "/Moderator" på samma sätt som för alla andra som skriver sådana
2016-02-18, 09:50
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INSIDER19399
Därför gör jag ett par färdigställda frågor och hoppas på svar antingen från nån mod eller admin.
Inte mod, men har varit. Svarar på det jag kan tills en mod dyker upp.
Citat:
1. Vad kan en admin göra som inte en moderator kan göra?
Besvaras ganska bra av kommande frågor.
Citat:
Precis som med vilken annan användare som helst: Varna, ja. Stänga av, nej.
Citat:
Rent tekniskt kanske en admin kan varnas, men det fyller ju ingen funktion.
Citat:
5. Kan en admin varna och eller stänga av en moderator?
Ja.
Citat:
6. Kan en admin varna eller stänga av en admin?
admin (1) kan nog göra vad han vill.
Citat:
7. Finns det nån högre rankad än admin?
admin är vår Tengil - vår befriare. Allt makt åt honom.
Citat:
9. Eftersom alla admins heter admin så undrar jag vad som händer med deras gamla konto innan dom blev admin? byter det namn till admin eller reggar dom ett nytt konto och döper det till admin?
Vilket gamla konto?
2016-02-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojn

Vilket gamla konto?

Det kontot som dom hade när dom blev tillfrågade om dom ville bli admin. Byter det namn till admin(x) eller reggar dom om sig och döper ett nytt konto till admin(x)?
2016-02-18, 10:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

En moderator kan ju inte ens stänga av en vanlig användare. Varför skulle de då kunna stänga av en annan moderator eller en admin?

(FB) Avstängd utan att ha använt kontot. Hur är det möjligt?
2016-02-18, 11:08
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Det kontot som dom hade när dom blev tillfrågade om dom ville bli admin. Byter det namn till admin(x) eller reggar dom om sig och döper ett nytt konto till admin(x)?

Jag ställer en följdfråga.

Har alla admins varit med från början? Har det funnits moderater som har uppgraderats till admins eller är admins mer eller mindre folk som startade Flashback?
2016-02-18, 11:38
Bannlyst
Tror inte för en sekund på att det finns 119 moderatorer plus admins. Tror att nu när olika siter outat näthatare från Flashback & då bla moderatorer härifrån att det skrämmer de ifrån att svara på frågorna som ställts här. Att tysta tråden som nu med att knappt någon moderator eller admin svarar ordentligt ger mig ju vatten på min kvarn.
2016-02-18, 11:41
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Tror inte för en sekund på att det finns 119 moderatorer plus admins. Tror att nu när olika siter outat näthatare från Flashback & då bla moderatorer härifrån att det skrämmer de ifrån att svara på frågorna som ställts här. Att tysta tråden som nu med att knappt någon moderator eller admin svarar ordentligt ger mig ju vatten på min kvarn.
https://www.flashback.org/moderatorer

Fritt fram att kika igenom den listan.
2016-02-18, 11:52
Moderator
Tinuviels avatar
Påminner om regel 1.06. Om en användare på Flashback har mer än ett konto är inget någon bör lägga sig i eller kommentera.

Ur förtydligandet av regel 1.06:
// mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in