2016-04-12, 19:05
Medlem
styrlunds avatar
jag lyckades prick ganska rätt vart båten skulle läggas.
Gissade norr om Gävle eller söder om Trosa.
Nu blev det några mil norr om Gävle. behörigt avstånd från huvudstaden, men nära en europaväg och en halvstor stad.
Citera
2016-04-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Nu blev det några mil norr om Gävle. behörigt avstånd från huvudstaden, men nära en europaväg och en halvstor stad.

Så Gävle skall få 2 båtar nu
Citera
2016-04-12, 20:08
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Så Gävle skall få 2 båtar nu
Nä, den Gala ligger väl kvar i den norska hamnen.
Eller har jag missat att de fått fram en hamn till Gala?
Citera
2016-04-12, 20:13
Medlem
Helt underbart upplägg för sabotage.

Blir till att plugga blueprints - ventilationsystem. Upp till 4000 fiender på ett och samma ställe?

Jag antar säkerheten kommer att vara rigorös - och eftersom säkerheten måste vara extremt hög kan man då egentligen istället se på fartyget som ett fängelse?....

Eftersom vi bor i Sverige kommer säkerheten att vara likställd med noll - och då öppnar det upp sig en del "spännande möjligheter"
Senast redigerad av Grobil 2016-04-12 kl. 20:15.
Citera
2016-04-12, 20:45
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:

Var? Eller tänker du på Timrå?

Är ju ganska tydligt att det inte kommer bli av (om jag inte är naiv).
Citera
2016-04-12, 20:55
Medlem
Nu är väl problemet för migränverket de 8-10.000 ekonomiska lycksökare som bor på turistanläggningarna som bör tömmas snart. Då kan man ju tänka sig ett fartyg som boende under sommarmånaderna. Då blir det ju inte så långvarigt och bygglovet kanske inte behövs.

Vad ska man annars göra med de boende på turistanläggningarna? Några förslag?
Citera
2016-04-12, 22:53
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
Nu är väl problemet för migränverket de 8-10.000 ekonomiska lycksökare som bor på turistanläggningarna som bör tömmas snart. Då kan man ju tänka sig ett fartyg som boende under sommarmånaderna. Då blir det ju inte så långvarigt och bygglovet kanske inte behövs.

Vad ska man annars göra med de boende på turistanläggningarna? Några förslag?
Det kunde man ha tänkt på innan. Att sommaren kommer med turister är inte någon nyhet.
Nu kan ju tältläger användas utan problem. Gärna inhägnade om det går
Citera
2016-04-12, 23:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hur många handlar det om, ca 200.000?

Här är min enkla lösning: Röj ett 5 kvadratkilometers område i Norrland, och inhägna detta. Sen in med 20.000 tält, enkelt näringsrik mat (soppa, fläskkött, bröd), friskt vatten. En otrolig förbättring för den som flyr undan "oljebomber varje dag" (obs ironi).

En ganska blygsam kostnad blir detta, och svenskens vardagliga liv behöver inte påverkas. Våra skolor och badhus börjar fungera igen. Våra flickor kan återigen gå över torget utan att bli antastade.
Citera
2016-04-13, 22:07
Medlem
VenomXs avatar
Citat:

Va? Den här tråden handlar ju om Ocean Gala, den söker väl fortfarande kajplats? Det var väl nåt helt annat fartyg med mycket mindre plats för flyktingar som skulle läggas norr om Gävle (uppe i Norrsundet, ännu en liten idyllisk bruksort som ska berikas tydligen). Eller har jag missat nåt?
Citera
2016-04-13, 23:05
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur många handlar det om, ca 200.000?

Här är min enkla lösning: Röj ett 5 kvadratkilometers område i Norrland, och inhägna detta. Sen in med 20.000 tält, enkelt näringsrik mat (soppa, fläskkött, bröd), friskt vatten. En otrolig förbättring för den som flyr undan "oljebomber varje dag" (obs ironi).

En ganska blygsam kostnad blir detta, och svenskens vardagliga liv behöver inte påverkas. Våra skolor och badhus börjar fungera igen. Våra flickor kan återigen gå över torget utan att bli antastade.

Fråga, vad är en oljebomb?
Citera
2016-04-17, 21:54
Medlem
Senaste nytt från idag i allehanda:

http://www.allehanda.se/angermanland...ga-i-harnosand
Citera
2016-04-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Här är min enkla lösning: Röj ett 5 kvadratkilometers område i Norrland, och inhägna detta. Sen in med 20.000 tält, enkelt näringsrik mat (soppa, fläskkött, bröd), friskt vatten.

NEJ, det går inte!!!

Där ska ju bärplockarna bo i sina läger efter midsommar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in