2016-02-18, 01:10
Medlem
Sverige blir mer och mer spännande för varje dag som går, bara att ladda upp med popcorn å dryck....

Dom kan väl kryssa runt från hamn till hamn och lära oss svenskar om deras kultur, religion, kvinnosyn osv....spännande och intressant....
Citera
2016-02-18, 01:15
Medlem
1870s avatar
Milda matilda!

Om boendet är tänkt som ett absolut korttidsboende, det vill säga, max ett par dygn så kanske det fungerar, men ska folk bo där mer än en vecka, och skeppet är fullbelagt så kommer det sluta i total katastrof.

Kommer osäkt att tänka på den Indonesiska actionfilmen The Raid från 2011, eller kopian Dreed från 2012 där ett kriminellt gäng tagit makten över ett ruffigt flerfamiljshus, och håller de boeende i skräck medan polisen gör ett bitvis misslyckat inbrytningsförsök, eller kanske kalkonfilmen Water World där Kevin Costners antagonist, spelad av Dennis Hopper har ett stort hangarfartyg som sitt skurknäste.

Nåväl, packar Migrationsverket båten knökfull så blir det katastrof, hoppas de själva förstår det.
Citera
2016-02-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Flyktingar ska va glada om de har boende öht. Lägenheter och hus är inget måste om du påstår dig vara flykting.

Flyktingar som kommer till Sverige ska ha samma rättigheter som oss svenskar.
Citera
2016-02-18, 01:21
Medlem
Varför var det just Härnösand som kom upp först?

Det hade väl varit fantastiskt för landets sociala showroom Södermalm om lokala krafter där lobbat för att få fartyget till någon av kajerna där direkt?
Citera
2016-02-18, 01:43
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
"Ocean gala" var en gång i tiden världens största kryssningsfartyg och ska nu inhysa 1 790 personer.

Världens största sociala experiment?
Förstår heller inte säkerhetsaspekten i detta: Garanteras att brandsprinklers fungerar alltid??
Om polisen ska ingripa ombord, finns utvägar för reträtt?

Jag tror många kommer använda båten som enbart övernattnings-lägenhet och vara dagtid på helt andra platser istället.

Jag hade personligen hellre jobbat svart än varit på båten sysslolös. Eller hade jag glidit runt på stan och drällt överallt. Kanske satt mig på stan och supit. Sen tror jag båten kan bli nogozone. Nu ska jag iofs inte gå händelserna i förväg. Men turerna runt båten ska jag hålla under uppsikt. Popcorn-skål framme...
Senast redigerad av Hegamon 2016-02-18 kl. 01:50.
Citera
2016-02-18, 01:48
Medlem
Detta kan nog ändå bli de bästa som hänt på länge. Tänk er en sådan koncentration av flyktingar på den lilla ytan. Det är som bäddat för nyheter som kommer göra att svensson börjar ta sig en funderare. En massa nimbys kommer i rasande fart efter ett par båtnyheter.
Citera
2016-02-18, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storkvitter
Varför var det just Härnösand som kom upp först?
det e norska affärsmän bakom de kollar efter billigaste hamnen antar jag härnösand omsätter typ 3 miljoner per AR och flyktingskeppet kommer ensamt knacka in det beloppet pa lite mindre än 4 DAGAR
Citera
2016-02-18, 01:51
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Flyktingar ska bo i riktiga bostäder och inte i garage och på båtar etc.
Varför? Det finns redan studenter som bor i båtar? Borde inte dem också får riktiga bostäder?
Citera
2016-02-18, 01:51
Medlem
Blir lättare ha dem på en båt redan,den dagen de är dax att skickas hem.
Citera
2016-02-18, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Detta kan nog ändå bli de bästa som hänt på länge. Tänk er en sådan koncentration av flyktingar på den lilla ytan. Det är som bäddat för nyheter som kommer göra att svensson börjar ta sig en funderare. En massa nimbys kommer i rasande fart efter ett par båtnyheter.
jag tror med detta e kanon polisen kommer rycka ut hela tiden massor jobb till personal pa sjukhus brandmän o översättare väktare catering städfirmor osv. Ett stort plus för hela samhället NORRLAND EXPANDERAR
Citera
2016-02-18, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Varför? Det finns redan studenter som bor i båtar? Borde inte dem också får riktiga bostäder?

Ja tyvärr är bostadsbristen stor i dagens Sverige och lika illa är det att en del flyktingar behandlas illa bara för att de har lite mörkare hudfärg.
Citera
2016-02-18, 02:52
Medlem
arccaqgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Flyktingar som kommer till Sverige ska ha samma rättigheter som oss svenskar.
Och samma skyldigheter också men det är ju sällan det tas upp....

Ett stort skepp kommer lastat med kravmaskiner! Grattis den kommun som drar (nit)lotten!

Edit: dessutom häpnadsväckande att de ska klampa in i vårt land (åh nej vad fult uttryckt!) och ta del av kakan när de ej har bidragit med ett piss. Du tror deras rasistiska länder skulle vara lika öppna?
Senast redigerad av arccaqg 2016-02-18 kl. 03:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in