Citat:
Ursprungligen postat av
batteridrift
Frågan är om Migrationsverket verkligen har skäl att stoppa utbetalning? Eller de spelar högt? Men dom kalkylerar kanske med att ta ett skadestånd istället.
Har man inte tillstånd att angöra med Ocean Gala i hamnen så uppfyller man rimligtvis inte kraven som ställs i avtalet, där man iaf tidigare har gått ut med att entreprenören måste ha alla tillstånd i ordning. Står det uttryckligen i avtalet så skulle jag tycker jag att det borde vara grund för hävning av avtalet. Att ha giltiga tillstånd för att ens parkera skutan är en rätt ordentlig förutsättning för att kunna driva verksamheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
batteridrift
Jag tycker hela upplägget ser ut att ha varit ett storriskprojekt från båda sidor, redan från början.
Migrationsverket har väl inte direkt visat något vidare omdöme vid tidigare upphandlingar av boenden, varför "ändra ett vinnande koncept" liksom?
Citat:
Ursprungligen postat av
batteridrift
Och varför lägga båten i Härnösand? Varför inte i södra Sverige dit dom flesta anländer.
Förmodligen för att ingen hamnkapten med självaktning vill ha den båten i hamn, med alla problem man misstänker att det kommer att medföra.
Citat:
Ursprungligen postat av
batteridrift
Obegripligt.
Vad annat är att vänta i bananmonarkin Sverige?