2016-07-01, 16:11
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Natten till idag fredag tmde Ocean Gala sitt avfall i ngermanlven. Detta enligt Hrnsands kommun, som nu polisanmler fartyget.

Hur mnga fler polisanmlningar tror ni fartyget kommer samla p sig innan spoperan r ver?

http://www.allehanda.se/vasternorrla...-angermanalven
Lite motsgelsefullt nr man tnker efter. Varfr dumpa sitt avfall nr dom nd har fr avsikt att fylla bten med mellansterns avfall?

Har det framgtt ngonstans i trden varfr den norske redaren inte lgger till i norsk hamn? Han kanske inte tnkt p det?
Citera
2016-07-02, 18:40
Medlem
Hur svrt kan det vara att f tillstnd att ppna grisfarm i utansjs industriomrde intill btfan, snt frn helvetet.

Om ngon kan/vill gra detta r jag med o sponsrar.

Tnk p era dttrars framtid. Politikerna gr det inte.
Citera
2016-07-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Lite motsgelsefullt nr man tnker efter. Varfr dumpa sitt avfall nr dom nd har fr avsikt att fylla bten med mellansterns avfall?

Har det framgtt ngonstans i trden varfr den norske redaren inte lgger till i norsk hamn? Han kanske inte tnkt p det?

Det finns de som dumpar avfallet direkt ut i vattnet fr att slippa kostnaderna att ta hand om det i hamn. Girighet! Vilket inte frvnar nr det handlar om en bt och flyktingindustrin. Allt handlar om att krama ut s mycket pengar som mjligt.
Citera
2016-07-02, 18:50
Medlem
r det inte imorgon som bten ska fyllas med asylanter? Ni som bor nra. har busslaster brjar anlnda med de 1790 som ska hlla till p bten? Bten syns frn E4 norr om Hrnsand. Tror jag mste ta en tur och titta p hrligheten..
Citera
2016-07-02, 18:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasist
r det inte imorgon som bten ska fyllas med asylanter? Ni som bor nra. har busslaster brjar anlnda med de 1790 som ska hlla till p bten? Bten syns frn E4 norr om Hrnsand. Tror jag mste ta en tur och titta p hrligheten..

Enligt svaret till mej frn Migrationsverket s fr vi verleva helgen utan hrligheten.

Migrationsverket Hej XXXXXX! Vi har ett villkorat avtal som lper ut den 3 juli. Det som krvs fr att avtalet ska brja glla r att alla erforderliga tillstnd r i ordning och godknda av rtt instanser. Detta vet vi frst nr all dokumentation kommit verket tillhanda, allts frst nsta vecka.

Du r lycklig som kan ka och beskda hrligheten.
Vi frvntar oss direktrapport frn elndet.
Citera
2016-07-02, 22:34
Medlem
Rickuzs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23105535.ab

I dagarna kommer fretaget brja ta betalt av migrationsverket. Delgaren Kjell Tandberg sger att dom kommer skicka fakturan i morgon eller p mndag (800 000 KR per dygn), oavsett om ngon bor p bten eller inte.

Ngon fler n mig som kan hra bruset frn den jttelika toalettstolen dr vra politiker spolar ner vra skattepengar?
Senast redigerad av Rickuz 2016-07-02 kl. 22:38.
Citera
2016-07-02, 23:04
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23105535.ab

I dagarna kommer fretaget brja ta betalt av migrationsverket. Delgaren Kjell Tandberg sger att dom kommer skicka fakturan i morgon eller p mndag (800 000 KR per dygn), oavsett om ngon bor p bten eller inte.

Ngon fler n mig som kan hra bruset frn den jttelika toalettstolen dr vra politiker spolar ner vra skattepengar?

http://www.svd.se/kommunalradet-efte...ion/om/sverige

Citat:
Dygnshyran r 800 000 svenska kronor. Vi skickar fakturan i morgon eller p mndag, sger Tandberg till tidningen.

Nr man anvnder uttrycket die dumme Schweden s r det rtusendets underdrift. Det r s sjukt hur rvknullade svenskarna blir ekonomiskt. nd gr de flesta av dem runt med ett lende och sger att mngfald berikar och att det inte finns problem med mngkulturen....

Citera
2016-07-02, 23:05
Tnk vad mnga barn i Afrika vi hade kunnat rdda frn svlt med alla dessa pengar som gr till att rdda bidragstagare frn tredje vrlden som bara kommer hit fr att leva p staten, s jvla ckligt samhlle vi har.
Citera
2016-07-03, 00:01
Medlem
Stones avatar
Jag tycker nstan det r synd om svenniga lokalpolitiker som mste gra val som detta. Det r s mycket pengar och en sdan svr situation och vad de n gr kan det bli fel. Men phejade av press och socialdemokrater/MP s kan de inget annat n boka btjveln. 800,000 kr. Mnga ldre som skulle kunna f en ngot bttre vardag fr de pengarna.
Citera
2016-07-03, 00:14
Moderator
Tinuviels avatar
Det ser ut att bli ett antal rttsprocesser:
Citat:
Dygnshyran ligger p 800 000 kronor och avtalet gller minst ett r och om pengarna inte kommer in kommer bolaget g till domstol, menar Kjell Tandberg.
Floating Accomodations hotar ocks med att stmma Hrnsands kommun om planerna p asylboendet grusas. Deras jurist har i ett brev till kommunen gjort klart att de frbereder en skadestndsprocess.
I vntan p att besiktningen ska undertecknas av parterna har protokollet belagts med sekretess av Migrationsverket.
Citat:
Kommunalrdet Fred Nilsson, S, har i sin tur polisanmlt hamngaren fr brott mot sjfartsskydd eftersom kommunen menar att det stora fartyget saknar alla tillstnd. Polisen har dock ingen plan p att g vidare med anmlan inom den nrmsta tiden, skriver Aftonbladet.
http://www.expressen.se/nyheter/okla...t-asylsokande/
Citera
2016-07-03, 00:54
Medlem
Svinriks avatar
All min kunskap och erfarenhet sger mig att detta projekt r 100 % vansinne.
Kommer fljas med stort intresse.
Ett Malm i miniatyr.
Citera
2016-07-03, 00:59
Medlem
Det r ingen fara. 800 kkr per dag r bara 10 re per dag per skattebetalare. Vi har rd att vara humanister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in