2016-02-17, 14:35
Medlem
CallePhilles avatar
Varför inte passa på och spela in en spin-off på Rederiet på detta fartyg. Jäklar vad intriger det skulle bli

Bara en tidsfråga innan de skickar båten i skytteltrafik till Medelhavet för att hämta upp nya förmånstagare, så de slipper den farliga vägen genom Europa... Sverige i ett nötskal. Måtte det inte hända.
Citera
2016-02-17, 14:38
Medlem
Medvallss avatar
Just när man trodde att det inte kunde bli värre.
Skepp ohoj
Citera
2016-02-17, 14:41
Medlem
Crashs avatar
Alla som bor i kuststäder går som på nålar nu, och hoppas att fartyget inte kommer till deras hamn
Citera
2016-02-17, 14:43
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Undrar just också på om det är så lyckat att ha en massa somalier ombord på dessa flytande hotell? De är ju kända för att kapa fartyg. Men, det kanske vore oss en tjänst om dom gjorde just detta och gav sig iväg, endast för att förlisa i Nordsjöns oförlåtliga böljor.

Brottskoden som denna båt och likadana efterföljande kommer att spränga alla gränser... Skulle vilja uppmana Willis Åberg som handhar boendefrågor på Migrationsverket och som är "skaparen" till detta snart så klassiska epos "Myteriet på The Great Escape", att man helst tar bort räddningsbåtarna och alla lösa ting som kan förmodas besitta ett andrahandsvärde på svarta marknaden (pun intended) - dessa ting kommer försvinna fortare än vid en förlisning...

Vidare så verkar Willis Åberg livrädd och inte alls "så nöjd" under intervjun i klippet. Han låter vettskrämd och har nog mången ggr frågat sig själv vad fasiken han håller på med...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22279193.ab
Citera
2016-02-17, 14:44
Medlem
Bulldoozers avatar
Det är mycket vanligt med sjukdomar som bryter ut ombord på dessa kryssningsfartyg..

http://fortune.com/2015/04/15/5-crui...bug-outbreaks/

http://www.theaustralian.com.au/life...1d5-1455716709

Brandsäkerhet? Vart ska man tömma septitankarna och kostnad för detta? Det kan påverka ekosystemet. m.m.
Citera
2016-02-17, 14:46
Medlem
Faches avatar
Hur kan regeringen/Mig.verket tycka att det är humant att placera människor som riskerat livet på Medelhavet på just en båt? När detta påtalas för dom kommer de givetvis hitta platser på land..
Citera
2016-02-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Haha, jag tänkte exakt likadant. Det här kan bli hur kul som helst! Skulle absolut inte förvåna mig om dom tar över båten och kör iväg med den.
Svårt att tolka sjökort så det blir nog snabbt en grundstötning i så fall.
Citera
2016-02-17, 14:49
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Vad är första gnället från flyktingarna på båten då?
För mycket utsikt över havet eller för många fiskmåsar?

Finns ju en risk i och med att båten ligger förtöjd att fiskmåsar skiter ned båten.
Tänk er tidningsartiklarna om det hela.

Citat:
"Ahmad flydde bombräder från IS - får utstå dagliga räder av bajsande fiskmåsar"

Ahmad, 23 år från Syrien, flydde med nöd och näppe IS när man bestämde sig för att bombardera hans hemby. Han kom till Sverige i tron om att få leva ett drägligt liv men hemsöks nu dagligen av fiskmåsar som fritt bajsar på hans nya hem.
Städansvariga, Fatima Abdul från städbolaget Slisko AB, säger sig inte kunna göra någonting.
- Vi kommer bara ut och städar två gånger om dagen. Fåglarna skiter hela tiden.

Migrationsverkets avdelningschef, Stefan Lindberg, erkänner att man inte hade tagit med i beräkningen att fiskmåsar bajsar men lovar att man kommer se över det hela.
- Det är beklagligt att de boende upplever att det inte blir ordentligt städat på båten. Vi kommer se till att det städas oftare och vi har även påbörjat en dialog med några jägare om att skjuta ned fåglarna.

Ahmad blir jätteglad av nyheten om att man ser allvarligt på händelserna.
- Jag har inte kunnat sova på grund av fåglarna, jag får mardrömmar och vaknar på nätterna helt kallsvettig. Jag är glad att Migrationsverket ser över det hela.

Henrik Arnstad anser att det är fiskmåsar som sympatiserar med Sverigedemokraterna som ligger bakom räderna.
- Det här är fascism. Sverigedemokraternas anhängare har tämjt fåglarna så att man bajsar ned just den här specifika båten.
Senast redigerad av Glaucius 2016-02-17 kl. 14:52.
Citera
2016-02-17, 14:52
Medlem
Det är bara att ladda upp med popcorn nu. Landet är redan i fullkomligt kaostillstånd vilket endast gör dessa lösningar intressanta att följa. Jag ser framför mig hur båten helt plötsligt svämmar över i vapen och blir ett förtöjt fort. Blir ngt att skjuta prick på för våra jas-plan.
Citera
2016-02-17, 14:52
Medlem
Ja nu är nog alla kuststäder rädda att deras hamn blir båtens hemmahamn. Jag tror t.o.m. att de i Eskilstuna är rädda för att båten kommer dit.
Citera
2016-02-17, 14:54
Medlem
Drozds avatar
Första veckan i november i fjol sökte 10.201 personer asyl i Sverige:
http://linkis.com/p5O2q

Om Migrationsverket hyr in världens två största kryssningsfartyg* får asylsökarna som kom under den veckan plats.

*Royal Caribbeans Allure of the Seas och Oasis of the Seas.
Citera
2016-02-17, 14:55
Bannlyst
Stackars Härnösand. Hade jag bott eller idkat verksamhet i närområdet hade jag sålt allt och flyttat asap. Jag ger det max 9 dagar innan första incidenten sker på båten eller i närområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in