2017-10-05, 02:25
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propagandist
Det är ett folkutbyte som ska drivas igenom till vilket pris som helst.
Visst är det så. Det har stått klart länge nu.
Det jag frågar mig så gott som dagligen är varför. Hur står svenska politiker ut med sig själva.
Är det värt att radera ut etniska svenskar och på vägen dit utsätta oss för en förnedrande eskalerande plåga bara för den där platsen hos en storbank, FN osv.
Bli ihågkommen av folket och i historieböckerna som den galna landsförrädaren.

Jag är faktiskt trots att svenskar är väldigt lama förvånad över att någon desperat svensk som förlorat barn/allt inte sett till att någon hög ansvarig politiker inte kan ställa till med mer elände. Hjälpt karma lite så att säga.
Citera
2017-10-05, 02:35
Medlem
Och nu mildras det hela av högkonjunktur men den stora smällen kommer när fler får börja hälsa på hos AF och börja stämpla.
Då kanske den gamla klyschan "man kan inte ställa grupper mot varandra" punkteras för gott och folk inser att man måste prioritera mellan alternativ/grupper.
Om det nu inte hänt något revolutionerande så att konjunkturen aldrig går neråt.....
Citera
2017-10-05, 04:12
Medlem
Pungsvings avatar
Svårt att svara på. Ca 15% av nationalekonomin tror jag. Om 7.5% är muslimer så är det väl nära. 7.5% för att betala för deras uppehälle och 7.5% i merkostnader, så som polisutryckningar, skolor som brinner, loppsanering av offentliga byggnader, reparation av söndersparkad offentlig egendom, hyra jumbojets för att flyga dem fram och tillbaka över Europa, etc. 150 miljarder verkar rimligt, som en annan föreslog.

En annan kostnad är företagen och vettiga svenskar som lämnar landet pga sossepolitikerna, vilka nu alla svenska politiker är. Det finns inget högerparti som kan rädda Sverige, och SD är bara en samling besvikna sossväljare i grunden, vilka i sig själva är Sveriges grundproblem. Sossepack.
Citera
2017-10-05, 09:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Är ingen höjdare på ekonomi men jag undrar helt ärligt: Av alla skattepengar staten samlar in per år, hur många procent utav pengarna går till invandrarna samt bistånd till andra länder inkluderat?

Någon som har en källa, eller är kunnig och kan räkna ihop kalaset?
Kan ju vara intressant att se slutresultatet om vi tillsammans kan räkna ut en relativt verklig summa?

En källa på försäkringskassan säger att var 24;e månadslön går till invandringen. D.v.s 4,2% av din inkomst.
Senast redigerad av Returpapper 2017-10-05 kl. 09:19.
Citera
2017-10-05, 09:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
En källa på försäkringskassan säger att var 24;e månadslön går till invandringen. D.v.s 4,2% av din inkomst.

Utöver ditt direkta bidrag så kan invandrarna sluka mycket större delar av de gemensamma kostnaderna. Migrationsverket till 100%, gränspolisen, polisen, Säpo, socialtjänsten, kriminalvården, sjukvården etc.

Sedan finns indirekta kostnader, typ du måste låna för att köpa en ny bostad då alla i det äldre hyresbeståndet gått åt till invandringen. Ditt boende blir dyrare för du måste även betala för invandrarnas boende.

Det kan alltså röra sig om enormt stor del av vår disponibla inkomst som går till invandring.
Senast redigerad av Returpapper 2017-10-05 kl. 09:26.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in