2016-02-16, 15:58
Medlem
Jag har under de senaste två månaderna fått ett flertal (ca 40) vänförfrågningar på Facebook från tjejer som jag oftast inte har ngn gemensam vän med. Detta är väldigt frustrerande eftersom jag till slut inte kommer att kunna skilja dem från riktiga profiler som vill lägga till mig.

Är det ngn som har ngt förslag på vad man kan göra? Har försökt att googla men utan att ha blivit klokare.
Citera
2016-02-16, 16:01
Medlem
PiusXIIIs avatar
Bli bara "vän" med människor du känner?
Citera
2016-02-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blummonpull
Jag har under de senaste två månaderna fått ett flertal (ca 40) vänförfrågningar på Facebook från tjejer som jag oftast inte har ngn gemensam vän med. Detta är väldigt frustrerande eftersom jag till slut inte kommer att kunna skilja dem från riktiga profiler som vill lägga till mig.

Är det ngn som har ngt förslag på vad man kan göra? Har försökt att googla men utan att ha blivit klokare.

Skriv ett meddelande, typ "känner jag dig?", innan du accepterar. Bottarna/fakeprofilerna svarar inte.
Citera
2016-02-16, 16:08
Medlem
nicodeas avatar
Händer samma sak för mig, men går inte spärra vad jag vet, det enda är väl att sluta klicka på olika aplpikationer typ vad betyder ditt namn, vem e kär i dig o allt va d e...har märkt att när man för skoj skull gör d brukar trilla in vänförfrågningar från fejkbrudprofiler.
Citera
2016-02-16, 16:36
Medlem
#Diskotallrik: Det är enkelt att göra det om det kommer bara en eller två gånger men till slut blir det tröttsamt om man ska fråga varje person, hade varit gött om det fanns ett sätt att stänga av det på. Har haft konto på fejjan i ca 8 år nu och det är först den senaste tiden som fejkprofiler rullar in..

#nicodea: Jag brukar aldrig trycka på sånt men det är klart att om man har
Citera
2016-02-16, 19:03
Medlem
swebarbs avatar
Alltså jag får samma, oftast ett par i veckan minst, alltid är det nån svensk tjej utan många vänner alls inte vad jag kan se ? och jag har en fake profil bara för att hålla koll på alla band osv inte för att ta kontakt med människor där antar dom alla är bots då eller ?
Citera
2016-02-16, 19:36
Medlem
Spaders avatar
Det är scammers eller så pysslar dom med identitetsstöld. Finns dom som lägger ut alla sina uppgifter på Facebook (som sen kan ses av alla vänner) såsom adress, m.m.
Citera
2016-02-16, 20:17
Medlem
MuscleSharks avatar
Det är scam! Lägg aldrig till okända människor.
Citera
2016-02-27, 14:41
Medlem
halvdanglappkefts avatar
Jag har får numera ungefär 2 vänförfrågningar per dag från fejkprofiler, det börjar bli tröttsamt! Det verkar som det accelererar också.
Citera
2016-02-27, 18:10
Bannlyst
Samma för mig, i snitt 3-5st i veckan och det började för 2 veckor sen.
Citera
2016-02-27, 18:34
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicodea
Händer samma sak för mig, men går inte spärra vad jag vet, det enda är väl att sluta klicka på olika aplpikationer typ vad betyder ditt namn, vem e kär i dig o allt va d e...har märkt att när man för skoj skull gör d brukar trilla in vänförfrågningar från fejkbrudprofiler.

Gå in på Inställningar och sedan under Sekretess kan du välja vilka som ska få skicka vänförfrågan till dig.
Citera
2016-02-27, 18:36
Medlem
Snutar eller scammers.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem