2005-11-17, 11:04
Citat:
Ursprungligen postat av bonkeyboy
frgan r ju delad som sex r en rttighet eller ej. Vi svenskar har ju skambelagt sex ungefr som amerikarna. Jag tror att problemet ligger mer religst n socialt. Gud straffar den som r otrogen typ.
Sverige r antagligen ett av vrldens mest sekulariserade lnder s att problemet hr skulle vara religst betvivlar jag verkligen.
Sjlv skulle jag, och antagligen mnga med mig, m dligt av att frvntas ha sex med ngon jag inte ville ha sex med egentligen, ven om det bara handlar om att runka av ngon.
Citat:
Ursprungligen postat av nightmare
Tar du verkligen ngon som snackar om ett fysiskt behov av sex p allvar?
Jag tar frgestllningen p allvar i allafall. Till vis del r vl, eller i allafall upplevs, sex som ett fysiskt behov, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Jag hade definitivt inte velat runka av mina eventulla patienter. Jag ville bara belysa den ngot underliga synen p sexualitet som finns i vr kultur.
Det r helt ok att massera ryggen p en patient, men inte kuken! Varfr r det s egentligen? Rent krasst r det ju ingen skillnad...
r det fr att vi tycker att sexualitet r ngonting fult, eller r det fr att vi tycker att sexualitet utan tillhrande krlek r fult?
Det r helt ok att massera ryggen p en patient, men inte kuken! Varfr r det s egentligen? Rent krasst r det ju ingen skillnad...
r det fr att vi tycker att sexualitet r ngonting fult, eller r det fr att vi tycker att sexualitet utan tillhrande krlek r fult?
Fr att sex r ngot de flesta vill ha med ngon de har valt sjlva att ha det och inte fr att de frvntas ha det? Jag undrar hur mnga respektive som skulle kunna tnka sig att deras partner runkade av patienterna... Inte jag i allafall och d r jag nd inte srskilt svartsjuk av mig.
Jag hade dremot accepterat bde fr hennes och min del, som jag lst om i Kommunals facktidning fr ett antal r sen, om man hjlpte vrdtagarna att lgga sig i rtt stllning avkldda med sin partner eller leksak.