• 4
  • 5
2019-09-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Varför ens bry sig eller komma med några konkreta förslag som vanlig svensk medborgare vill blattepacket misshandla och slänga ut sina flickor och kvinnor ifrån balkongerna så låt dom göra det då.

Det är ju inte Sveriges problem att dom har en egen kultur med sig i bagaget som tillåter en medeltida mentalitet. 87% av Sveriges röstberättigade medborgare har ju röstat för ett mångkulturellt samhälle så vad fan gnäller folk om.
Fattar inte heller. Folk sitter i lunchrum, fikarum, på fester mm och klagar. Varför? De har själva gemensamt valt att ha ett mångkulturellt samhälle. De har fått vad de ville ha. All fakta har funnits där, men det har alltid hetat att det är rasism och det köpte fårskocken. Finns ingen annan att skylla på än oss själva.

Och nu tror valboskapen att människorna de satte på maktpositioner, och som fixat dagens skitsamhälle, ska kunna lösa problemen. Fruktansvärt komiskt alltihop. Politikerna vill inte. SD är inte heller en lösning, de är lika köpta som resten.
Citera
2019-09-22, 12:13
Medlem
Islam
Is
RIGHT
About
Women
Citera
2019-09-22, 21:25
Medlem
TraXzmans avatar
Jag vet inte, kanske det är bra att det pågår ? Mångkultur ska ju va udda avigt motsatt effekt så att säga och därför gör man inget åt det ... iaf från regeringens sida
Citera
2019-09-23, 00:23
Medlem
Ser inget problem i att de håller reda på sina fruntimmer. Något svenska män borde ta efter.
Citera
2019-09-23, 00:30
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Men pojkarna då? Man är ju två som gifter sej även i tvångsäktenskap.
Måste dom hålla till godo med den som utses? Varför är det bara flickor man ska skydda?
Killar som varit här en tid och träffat svenska tjejer kanske inte vill ha en ryamatta?*
Åtminstone vill han välja själv. Precis som tjejerna.
Läs och fundera hur killar drabbas: http://www.aftonbladet.se/wendela/article12482356.ab
*ryamatta = MENA-tjej med kroppsbehåring
Hahahahahahahhahajahahhahahahahjajajajajaajajajaja j asså vad är detta? Men du har faktiskt rätt, nej jag hoppar gärna över en kvinna med en rya matta på köpet🤣🤣
Citera
2019-11-01, 08:46
Medlem
Upplyser om att dom har rätt till skydd med allmänna affischer på skolor och allmänna platser på arabiska.
Citera
2020-08-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ett åtal om bland annat äktenskapstvång och olaga frihetsberövande lämnades på måndagen in till tingsrätten i Lund.
Det rör sig om en ung kvinna, bosatt i Sverige, som rest till Afghanistan och där tvingats att gifta sig med en man hon inte ville gifta sig med.

– Detta är det första åtalet i Sverige för äktenskapstvång, som jag har förstått det. Jag har inte hittat några rättsfall, säger kammaråklagare Ulrika Ekvall.

Partnern utsattes
Samtidigt har den man i 20-årsåldern, som kvinnan hade en relation med i Sverige, sedan november 2015 utsatts för flera brott av närstående till kvinnan. Det handlar om olaga frihetsberövande, misshandel, rån utpressning och sexuellt ofredande.

– Deras relation var inte önskvärd. Och kvinnan har inte rättat sig efter vad familjen tycker, utan har fortsatt relationen efter att hon blivit bortgift, säger Ulrika Ekvall.

Upprätta familjens heder
Även kvinnan har utsatts för olaga hot.

– Motivet till samtliga brott har varit att återupprätta familjens heder, säger Ulrika Ekvall.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ska...ktenskapstvang

Svårt att förstå för en åklagare vars familj saknar heder, kan jag tänka mig.
Citera
2020-08-28, 16:58
Medlem
Det borde vara obligatoriskt med utvisning vid hedersrelaterat våld. Dock kan jag tänka att även pojkar kan vara offer för detta i den mening att de kanske inte vill vara sina systrars moralvakter. Dessutom råkar ju t.ex homosexuella killar ut för hedersvåld.
Citera
2022-07-31, 18:03
Medlem
Pojkar som växer upp i en familj präglad av hedersnormer kan i tidig ålder uppfostras till att kontrollera sina systrars och kvinnliga släktingars liv. Samtidigt lever de själva i samma hem, under samma våld och förtryck. Det gör pojkarna till både förövare och offer.

Att leva i en hederskontext innebär att det finns förväntningar och krav på att familjens intressen sätts framför de egna. Detta kan ta sig i uttryck på olika vis, exempelvis genom kyskhetsnormer och begränsning av främst flickors liv. Pojkar kan också drabbas men i proportion till mängden utsatta flickor är det alldeles för få som söker stöd och hjälp...............

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...inella-natverk
Citera
2025-04-28, 11:54
Medlem
Stödlinjen 116 016 börjar gälla

Från och med i dag, måndag, kan den som utsätts för våld i nära relation, hedersrelaterat våld, prostitution och människohandel ringa telefonnumret 116 016 för att få stöd och hjälp. Numret är detsamma inom hela EU, skriver regeringen i ett pressmeddelande.

"Den som drabbas av våld ska enkelt kunna få samhällets hjälp och stöd. Genom ett EU-harmoniserat telefonnummer och nya chattfunktioner ökar vi de möjligheterna", säger jämställdhets- och arbetslivsminister Nina Larsson (L).

För svensk del kopplas telefonnumret till Kvinnofridslinjen. Det gamla telefonnumret dit kommer vara kvar i bruk till dess att samtal dit upphör, vilket antas vara flera år.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in