2016-02-15, 22:43
Medlem
ok har ångest, kan inte skriva prov och klarar knappt att sitta igenom hela dagar i skolan. Rektorn kommer att göra någon plan för mig. Vad jag undrar är hur såg eran plan ut och vad hade ni för problem? vill tillägga att jag går på gymnasiet.
Citera
2016-02-15, 22:55
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Jag fick ett reducerat schema. Satt ned med min mentor och valde vilka kurser jag skulle fortsätta gå och vilka kurser som plockades bort. Utöver det skulle jag efter varje skoldag (som efter nya schemat bara var några dagar i veckan) skriva en liten "rapport" om hur dagen gått till min mentor via mail, sedan träffades vi minst en gång i veckan och snackade om det.

Mitt problem var skolk och koncentrationssvårigheter när jag väl var där pga. ångest.
Senast redigerad av SPlLLEVINK 2016-02-15 kl. 22:58.
Citera
2016-02-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPlLLEVINK
Jag fick ett reducerat schema. Satt ned med min mentor och valde vilka kurser jag skulle fortsätta gå och vilka kurser som plockades bort. Utöver det skulle jag efter varje skoldag (som efter nya schemat bara var några timmar, några dagar i veckan) skriva en liten "rapport" om hur dagen gått till min mentor via mail, sedan träffades vi minst en gång i veckan och snackade om det.

Mitt problem var skolk och koncentrationssvårigheter när jag väl var där pga. ångest.
hur gjorde du med de kurser som du valde bort, fick du ta ett extra år i skolan eller gick du på sommarskola?
Citera
2016-02-15, 23:00
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
hur gjorde du med de kurser som du valde bort, fick du ta ett extra år i skolan eller gick du på sommarskola?

Jag hoppade av och ägnade tre år åt att bygga upp mig själv mentalt, sedan har jag läst upp allt via komvux på distans samtidigt som jag jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in