2016-02-15, 20:23
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Det kan inte användas längre, bankomaten sade ifrån och spottade ut kortet. Vad kan ha hänt med det? Det fungerade förra månaden, men nu helt kaputt. Fattar inte.
Citera
2016-02-15, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
Det kan inte användas längre, bankomaten sade ifrån och spottade ut kortet. Vad kan ha hänt med det? Det fungerade förra månaden, men nu helt kaputt. Fattar inte.

Har hänt mig med, bara att gå till banken och beställa ett nytt.

Tror chipset är lite känsligt.
Citera
2016-02-15, 20:27
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callidac
Har hänt mig med, bara att gå till banken och beställa ett nytt.

Tror chipset är lite känsligt.

Måste nog vara det. Men lite trist att det händer en vecka innan löning.
Citera
2016-02-15, 20:35
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Jag hade ett liknande problem för något år sen, jag gick in till banken så tvättade de chipset i en maskin.Men det kan du fixa själv, rengör chipset bara .Men det kan vara ett annat fel också.
Citera
2016-02-15, 21:04
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Jag hade ett liknande problem för något år sen, jag gick in till banken så tvättade de chipset i en maskin.Men det kan du fixa själv, rengör chipset bara .Men det kan vara ett annat fel också.

Hur lång tid tar det tills det kommer ett nytt kort? Är det bara och ringa till banken och beställa eller ska man gå direkt till dom?
Citera
2016-02-15, 21:20
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Har för mig att det tar 3-7 dagar att få ett nytt kort. Vet inte vad du har för bank men logga in i din internetbank, man brukar kunna beställa ett nytt kort där har jag för mig. Tror alla banker har chatt eller telefonservice du kan använda för att fråga om du inte hittar något. Handelsbankens telefon är öppet dygnet runt, vet inte hur dom andra bankerna har det.
Citera
2016-02-15, 23:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
bankomaten sade ifrån och spottade ut kortet.
Vad fick du för meddelande på bankomaten och vilket utgångsdatum har kortet?
Har du varit vårdslös med kortet så det blivit slitet?
Citera
2016-02-16, 00:15
Bannlyst
korten slits ju bra mycket mer nu än när man tog ut kontanter kanske 1 ggr per vecka. nu betalar man iaf med korter varannan dag.
Citera
2016-02-16, 10:39
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vad fick du för meddelande på bankomaten och vilket utgångsdatum har kortet?
Har du varit vårdslös med kortet så det blivit slitet?

Ta ditt kort och sen spottade den ut det. Prövade flera gånger. Jag kan kolla upp vilket utgångsdatumet den har, men jag tror i te det handlar om det. Kan hända att jag missbrukat det. Måste beställa ett nytt, fan!
Citera
2016-02-17, 20:17
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ta ditt kort och sen spottade den ut det. Prövade flera gånger. Jag kan kolla upp vilket utgångsdatumet den har, men jag tror i te det handlar om det. Kan hända att jag missbrukat det. Måste beställa ett nytt, fan!
I värsta fall blir det en avgift för nytt kort som flera banker kör med om man själv har slitit ut eller tappat bort kortet.
Testa en annan bankomat om det var den som strulade och för att ha en backup när något strular så rekommenderar jag dig att ha minst ett till kort hos en annan bank, några gratis alternativ:

Forex
Santander
Häradssparbanken Mönsterås
Citera
2016-02-17, 22:02
Bannlyst
varför korten ska gälla i 4 år är ju konstigt, mitt har varit slitet i minst 2 år o då förvaraade jag det inte så speciellt våldslöst :P
Citera
2016-02-18, 11:26
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
varför korten ska gälla i 4 år är ju konstigt, mitt har varit slitet i minst 2 år o då förvaraade jag det inte så speciellt våldslöst :P
Kortet hos Forex gäller bara i 3 år men har du kortet i ett fack hos en ordentlig plånbok eller kortfodral så fattar jag inte hur man kan slita ut chip och magnetremsa så lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in