• 1
  • 2
2016-02-15, 18:58
Medlem
CheeseHDs avatar
Skjuten i benet, drogrelaterat?
Citera
2016-02-15, 19:21
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Bra signalement, en röd mössa är ju knappast det första man dumpar. Eller? Dan Eliassons sura uppstötningar i form av ord sprider sig över kåren som giftig rök.
Brukar inte OT-kommentera alltför mycket, men ditt inlägg förtjänar en eloge. Fyndigt och bra sagt, ett viktigt inlägg i diskussionen om dagens myndighets- och mediagalenskaper, Kredd för det!
Citera
2016-02-15, 19:42
Medlem
saturnus1981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Skjuten i benet, drogrelaterat?

Nja, det lutar åt hedersrelaterat. Finns några grupperingar i huset, störst är Indier/Paki/Afghan, lite Östasiater, några unga svenska KTH-studenter och liten klick WTF- svenskar.
Citera
2016-02-15, 19:49
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Svensk polis har blivit helt jävla dum i huvudet. Med den här typen av icke-signalement vill man helt enkelt inte få tag på gärningsmannen. Lika jävla korkat som att publicera en pixlad bild som efterlysning på en person. Vad blir nästa steg? Vi söker en man, ring vår tipstelefon om ni ser någon!
Citera
2016-02-15, 19:57
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Brukar inte OT-kommentera alltför mycket, men ditt inlägg förtjänar en eloge. Fyndigt och bra sagt, ett viktigt inlägg i diskussionen om dagens myndighets- och mediagalenskaper, Kredd för det!

Tack det värmer en inte annars så bra talare. Nej men det blir allt tydligare vad hans värdelösa ledarskap lett och leder till..vad är priset för daltandet? Om en mördare går fri, var det då värt att hålla "god" ton? Det värsta är att jag tror att ansvariga under hot och lögndetektor skulle säga ja på den frågan. Det är inte längre medborgarnas säkerhet som är prio ett och det skrämmer skiten ur mig om jag ska vara ärlig. Vet inte om vi hamnade Ot ber i så fall om ursäkt och tar varningen som en man.
Citera
2016-02-15, 20:27
Medlem
788578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Svensk polis har blivit helt jävla dum i huvudet. Med den här typen av icke-signalement vill man helt enkelt inte få tag på gärningsmannen. Lika jävla korkat som att publicera en pixlad bild som efterlysning på en person. Vad blir nästa steg? Vi söker en man, ring vår tipstelefon om ni ser någon!

Livscoachen tipsar: Kanske är bättre att du inte uttalar dig om saker du inte förstår dig på?

Nu har de i alla fall gripit en misstänkt.

Polisen fick 15.43 på måndagen larm om att en man skottskadats i en lägenhet i Stockholmsförorten Akalla.
– Man har sedan träffat på den skadade i den här lägenhet, säger Sven-Erik Olsson.
Enligt uppgifter till Aftonbladet har mannen skjutits i båda benen.
Polisen kunde vid 16.30 gripa en man som misstänks för gärningen.
– Man kan säga att det är i närområdet, men omständigheterna känner jag inte till, säger Sven-Erik Olsson.
Enligt uppgifter till Aftonbladet sökte polisen efter en misstänkt gärningsman som ska ha burit en röd mössa och grön jacka.
Enligt polisen var det inte den skadade som slog larm.
Citera
2016-02-18, 01:53
Medlem
Mr.Swedens avatar
Intressant. Hade du någon tanke kring Fiskmånglarens beskrivning av fenomenet ickesignalement eller är du nöjd med att boven åkte dit den här gången?
Citera
2016-02-18, 16:19
Bannlyst
Jag vet vem det är. Känner en babbe som flyttade till stockholm för ett år sen. Han har alltid en röd mössa på sig. Och han klassas som strulputte.
Citera
2016-02-19, 11:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Klart de vet vem det är. Men de kan ju inte säga det rakt ut - https://www.google.se/search?q=olav+...UIBigB#imgrc=_
Citera
2016-02-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Klart de vet vem det är. Men de kan ju inte säga det rakt ut - https://www.google.se/search?q=olav+...UIBigB#imgrc=_

Åh, attans, jag som var så säker på att det var en försenad elak jultomte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in