2025-06-18, 01:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag tycker du alltid brukar ha kloka kommentarer men den här fattar jag inte..

Har aldrig noterat att han har sagt något illa om SD, vad tänker du på då? Killen verkar ju väldigt höger i sin stil och hur han uppträder.....

Du hade detta.
(FB) Fråga Lund-läkaren Henrik Widegren lägger upp nidvisor om Jimmie Åkesson

Men verkar inte blivit något problem för SVT. Förmodligen lika usel som läkare som han är att sjunga. Grejen med alla dessa TV-läkare är att de i regel är usla praktiserade läkare. Soldoktorn på fyran ett annat exempel.
Citera
2025-06-18, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du hade detta.
(FB) Fråga Lund-läkaren Henrik Widegren lägger upp nidvisor om Jimmie Åkesson

Men verkar inte blivit något problem för SVT. Förmodligen lika usel som läkare som han är att sjunga. Grejen med alla dessa TV-läkare är att de i regel är usla praktiserade läkare. Soldoktorn på fyran ett annat exempel.
Jag fattar nada??? Var inne på han YT-kanal och hittar inget politiskt? Är du så lätt kränkt över något eller vad är syftet?
Citera
2025-06-18, 18:03
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Senaste avsnittet 260616. Jösses så obekväm Emma Severinsson såg ut :-(

Hon platsade annars mer än väl bland de övriga sköna "typerna".

Ja, tyckte synd om henne, hon verkade fruktansvärt obekväm i hela situationen.
Annars har hon ju agerat expert i SVT flera gånger tidigare (men inte i studioformat), och jag själv har också lyssnat på föreläsningar av henne, hon brukar vara väldigt pratsam och öppen.
Citera
2025-06-21, 18:30
Medlem
Limma skinkbits avatar
Såg nyss avsnittet från 2 juni. I slutet av programmet slänger man natrium i vatten, som sedan exploderar. Det är ju lite kul förstås, men varför blir det så? Det sägs det inte ett enda ord om. Jag som kan lite kemi vet att natriumet får vatten att sönderdelas till väte och syrgas, en väldigt explosiv gasblandning. De tittare som inte redan vet detta förblir lika okunniga...

Jag tycker det är relativt ofta man missar själva poängen i svaret på en fråga. En kort sammanfattning av varför och hur hade inte tagit många sekunder.
Citera
2025-06-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Såg nyss avsnittet från 2 juni. I slutet av programmet slänger man natrium i vatten, som sedan exploderar. Det är ju lite kul förstås, men varför blir det så? Det sägs det inte ett enda ord om. Jag som kan lite kemi vet att natriumet får vatten att sönderdelas till väte och syrgas, en väldigt explosiv gasblandning. De tittare som inte redan vet detta förblir lika okunniga...

Jag tycker det är relativt ofta man missar själva poängen i svaret på en fråga. En kort sammanfattning av varför och hur hade inte tagit många sekunder.
Om jag inte minns fel så berättade han ju innan experimentet varför det blir så.
Citera
2025-06-22, 08:01
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Om jag inte minns fel så berättade han ju innan experimentet varför det blir så.

Du minns fel. Varsågod att titta på inslaget igen på SVT Play om du inte tror mig.

Fritt citerat:
"Natrium är livsviktigt för bland annat saltbalansen men du vill inte ha det i vatten, för då exploderar det."
Det var vad vi fick veta.
Citera
2025-06-22, 08:08
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Du minns fel. Varsågod att titta på inslaget igen på SVT Play om du inte tror mig.

Fritt citerat:
"Natrium är livsviktigt för bland annat saltbalansen men du vill inte ha det i vatten, för då exploderar det."
Det var vad vi fick veta.
De borde ju snarare förklara natriumets skillnaden mellan jonisk och metallisk form.
Citera
2025-07-03, 23:03
Medlem
Fruktansvärt tröttsamt program.

Programidén är bra, genomförandet uruselt. Orkar knappt se 5 minuter.
Citera
2025-07-18, 23:19
Medlem
flugornass avatar
Det som förstör är när Robin skall ut och fråga folk i Lund och intverjuva dom det är bara slöseri med tid.
I övrigt är det givande, om inte hela avsnittet handlar om sjukdomar som Smittkoppor och liknande sjukdomar.
Det är scriptat men jag lärde mig att Sankt bernadshunden aldrig funnits på riktigt.
Ett och annat är bra om man sliper robin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in