Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2016-02-16, 17:19
Medlem
denfinastavens avatar
hallå nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger we shall overcome
Citera
2016-02-16, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av denfinastaven
hallå nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger we shall overcome
Lösningen är att TS går och hänger sej på vinden.
Ett as mindre.
Citera
2016-02-16, 21:36
Medlem
denfinastavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Ett as mindre.

Kom igen, det är en människa du pratar om.

TS: låt bli flashbacks politiska forum om det påverkar ditt mående. Finns ju en massa andra roliga sub-forum. Ladda batterierna med ett gott skratt och kom tillbaka och kom sedan tllbaka och diskutera igen.
Citera
2016-02-16, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av denfinastaven
Kom igen, det är en människa du pratar om.

Jaså? Trodde jag pratade med ett SD-troll.
Så jävla sorgligt att i varenda tråd kommer dessa fittor och vrider frågan till I&I fråga.
Hoppas på snar hädangång för dessa tomtar.
Citera
2016-02-16, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Ett as mindre.
"Hänger sej på vinden". Är det lutfisk eller? Det blir så tragikomiskt när alla ni främlingsfientliga har så stora problem med ert eget språk. Tycker synd om er. Mår ännu sämre när jag tänker på er framtid. Främlingsfientligheten i detta landet lär bli ert fall.
Citera
2016-02-21, 16:49
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Ja det blir ju lätt så när det väller in främlingar i landet. Iden för att lösa detta verkar ju dock inte vara att stoppa invällningen av främlingar i landet, utan att faktiskt öka den.

Hmmm.

Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Detta pratar dom om i avsnittet "Vi gillar olika" med Marcus och Malcom, kanske har du redan hört det där.
https://soundcloud.com/markus-och-ma...i-gillar-olika

På grund av deras höga invandring tappar Moderaterna väljare till andra partier.
Då väljer moderaterna att straffa sina väljare genom att höja invandringen än mer.
Det fula är ju att dom trogna moderater som inte bytte parti är dom som får lida,
för att partiledningen vill hämnas på alla dom som gått över till t.ex SD.

Vad var dom där populäraste av ord för att beskriva läget i Sverige enligt Agenda igen?
Jo sandlåda, börjar likna ett lekland med hoppborg och allt, inte för att Borg inger något hopp men ändå..

Partierna gör allt för att reta gallfeber på dom svenskar som är emot invandring.
Det är nästan som att dom vill framtvinga en aggressiv respons genom att vägra lyssna på högaffel-folket.

Mår man dåligt av att höra såna rapporter: stäng av datorn och gå en promenad runt sjön.

Eller 'oj det var visst denna radiopodcast med bubb.la och Tino mena ja'.
https://soundcloud.com/nyhetsbubbla/...tino-sanandaji

En väldigt bra podcast-avsnitt med M&M förövrigt om identitetspolitik, värd att lyssna på ändå den jag postade från början men ej topic märktes nu.
Citera
2016-02-21, 18:45
Medlem
koskesh.polos avatar
det är fucked up att det är så många invandrare just från muslimska länder i sverige, när man säger ordet invandrare så tror man att en är muslim, ordet invandrare betyder en muslim med islamisk attityd i sverige, tbh det är fel på islam skyll på islam och dess våldsamma kultur som skapat främlingsfietlighet
Senast redigerad av koskesh.polo 2016-02-21 kl. 18:52.
Citera
2016-02-21, 20:25
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
"Hänger sej på vinden". Är det lutfisk eller? Det blir så tragikomiskt när alla ni främlingsfientliga har så stora problem med ert eget språk. Tycker synd om er. Mår ännu sämre när jag tänker på er framtid. Främlingsfientligheten i detta landet lär bli ert fall.

Tror det bästa är att inse att inget av vad andra sysslar med nödvändigtvis har något alls att göra med vem Du är. Är det svårt så byt vanor och strunta i att läsa om allt skräp som florerar i samhället, vilket så klart är att föredra oavsett. Byt ut flashback mot Satsang med Mooji och skåda igenom alla lögner vi uppehåller oss med. https://www.youtube.com/user/Moojiji/videos

Ser mina händer...Det är en dröm...
Citera
2016-02-21, 21:02
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Tycker att vårt land har blivit så sorgligt att bo i. Främlingsfientligheten ökar för varje dag som går. Flashbacks medlemmar & trådar gör mig mer & mer uppgiven. Ingen medicin biter på detta.
Ska jag sluta läsa nyheter & sluta läsa på Flashback?

Du får allt skaffa dig tjockare hud, lite distans och reglera med ett sunt hat mot rasismen. De flesta s.k. världsförbättrare mår snabbt dåligt av se hur mycket dold skit det finns, att flashback är en samlingsplats för träcket, framförallt det synkroniserade motståndet från chauvinisterna; en naturlig reaktion för känsliga personer. Hav tröst du lär dig, ta inte de pubertala personangreppen personligt, suger du upp alla skit blir det för mycket och den mentala hälsan blir lidande.

Vänd på steken, din gärning är troligen viktig i ett historiskt perspektiv, av erfarenhet vet vi att kamp mot rasism, främlingsfientlighet och intolerans varit avgörande för en demokratisk utveckling.
Dra lärdom av allt, vässa argumentationen, ta lite pauser, kom tillbaka och knäck fett.

Det är faktiskt en skön känsla efter att ha tryckt till en rasist, sverigedemokrat e.t.c. en belöning värd att sträva efter.
Citera
2016-03-08, 06:05
Medlem
Citat:
Tycker att vårt land har blivit så sorgligt att bo i. Främlingsfientligheten ökar för varje dag som går. Flashbacks medlemmar & trådar gör mig mer & mer uppgiven. Ingen medicin biter på detta.
Ska jag sluta läsa nyheter & sluta läsa på Flashback?

Dom krigar inbördes här i Sverige , Kristna araber mot muslimska islamister, Asiater är rädda för muslimer, (kommunistiska kurder mot Turkiet fredat nyligen)Svenskar mot hederskultur. Medicinen är nog ömsesidig respekt och förståelse som tar tid men kanske kommer.

Äkta rasism är nog sällsynt nuförtiden att inte gilla folks hudfärg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
Senast redigerad av mikael2 2016-03-08 kl. 06:07.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in