Citat:
Ursprungligen postat av
fanvadindie
Jag har förlorat min pappa för ca en månad sedan . Är fortfarande i chock och kan inte klara av vardagen. Han gick bort väldigt plötsligt och utomlands så processen för mig som enda anhörig har varit påfrestande. Känner mig ensam i sorgen och undrar om det någonsin går över? Begravningen har inte varit än så kanske avtar ångesten efter det? Är det någon som varit med om liknande och kan ge tips ?
Tiden läker de flesta såren, vissa har det lätt att gå vidare andra fastnar i det förflutna. Beror på vilken typ av person du är, om du har stort samvete och överjag kan det räcka med t.ex en person nämna ordet pappa så börjar tankarna om din far dyka upp även 10år efter hans dödsfall. Tuffa perioder i början men det släpper med åren. Skulle råda dig och ta kontakt med närstående som varit nära honom så ni söker tröst och försök komma på bana så du inte fastnar i djup sorg. Tänk att det händer alla människor, vi lever aldrig för evigt.
Att släppa ut tårar och känslor är viktigt så du får ut det från dig. Inget att skämmas över om du är man. Våga komma ut och göra aktiviteter det viktigt, så du byter tankemönster.
beklagar.