Citat:
Härligt val tycker jag. Jag har gjort liknande saker också, men inte i den här omfattningen.
Ett tips..
Du skriver att du inte vill byta till större bil/husbil eftersom du behöver 4x4, vill köra fort, och inte vill lägga för mycket pengar.
Är då inte det självklara valet då att köpa en begagnad ambulans?
4x4: Check
Köra fort: Check
Mer Utrymme: Check
Pris: MAX 40.000kr
Do it!
Ett tips..
Du skriver att du inte vill byta till större bil/husbil eftersom du behöver 4x4, vill köra fort, och inte vill lägga för mycket pengar.
Är då inte det självklara valet då att köpa en begagnad ambulans?
4x4: Check
Köra fort: Check
Mer Utrymme: Check
Pris: MAX 40.000kr
Do it!
Har faktiskt spanat men de flesta äldre ambulanser är bakhjulsdrivna.
4-hjulsdriven multivan eller transporter är nästa steg. MEN - Jag är trots allt nöjd med min audi-kombi.
Citat:
Härlig läsning- lycka till. jag o min fru gick lite längre. så länge våra barn bodde hemma hade vi villa o husvagn. men vi tyckte huset tog all fritid o pengar. vi sålde hus o husvagn, köpte vinterisolerad villavagn o ställde på camping vid en storsjö. en ruffad båt. nu fick jag tid att åka ut o fiska samt sova över på sjön. frun min riktade in sig på line dance , reser runt på olika träffar. billigt boende gjorde att vi fick råd att köpa en stuga på en fädbod 3 st plastbåtar som jag lade i olika sjöar med fint fiske, även en kanot o vinterisolerad husvagn. sen sålde vi villavagnen o köpte en vinterisolerad husbil, ställde husvagnen på en annan camping vid en mindre sjö med fin badplats för våra barnbarn självklart även för oss. byggde ett fullisolerat spiketält, fick även råd med 3 st snöskotrar samt 4 hjuling med timmervagn- allt detta tar lika mycket tid i anspråk att sköta som att ha ett hus. men det är fan så mycket roligare. snart får vi pension, då funderar vi på att bo i husbilen i Spanien på vintern.
Härligt! Annorlunda tänkande leder oftast till en massa andra positiva effekter. Har själv inga barn, men de hade garanterat fått lära sig mer genom att inte leva som alla andra. Sedan får folk tycka vad de vill.
Citat:
Se det som att sluta dricka alkohol. Du får bättre hälsa och du sparar pengar dessutom.
En konstig grej är att jag känner en person som jobbar ENBART för att tjäna pengar - men har pisstråkigt på jobbet. Men han är glad för att lägenheten ökar i värde. Jippiii... Hoppas han är ett undantag.