• 1
  • 2
2016-02-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffedbygod
Det är så att min dröm i livet är att bo och arbeta i Japan, jag vet redan vad jag vill arbeta med och det finns jobb tillgängliga att få. Problemet är att för att kunna få ett arbetsvisum i Japan så Måste man ha minst en kandidatexamen. Löjlig regel kan tyckas men så är det.

Därför undrar jag vad som är snabbaste och enklaste sättet att få en examen. Det kan vara i precis vilket ämne som helst, men hade varit fördelaktigt om man kan välja ett enklare program såklart. Japanska kan jag redan. Då jag kollat efter alla möjligheter för att få visum har jag insett att detta är enda sättet för mig. Jag är därför villig att lägga ner tiden det behövs för att fixa detta.

Som jag förstått det kan man max studera på 150% fart på högskola, vilket skulle betyda två år på universitetet, om man inte får dispans så att man kan plugga ännu snabbare. Men finns det ännu snabbare sätt?

Valfritt ämne första terminen, kanske redan den här, lite poäng på sommaren, B-nivå nästa termin, kandidaten tredje terminen; förslagsvis läser du japanska vid sidan om huvudämnet.

150% är max antagning inom urval 1 o 2, gör du sen anmälan så kan du komma in på hur många som helst, sen så har du sommarterminen också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in